Sangue grossu: chì hè, sintomi è cumu hè u trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di sangue spessi
- Possibili complicazioni
- 1. Corsu
- 2. Trombosi Venosa Profonda (TVP)
- 3. Embolia pulmonaria
- 4. Infartu di miocardiu acutu
- 5. Trombosi di vena renale
- Cumu hè u trattamentu
- Cura di l'alimentu
U sangue densu, cunnisciutu scientificamente cum'è ipercoagulabilità, accade quandu u sangue diventa più spessore di u normale, accadendu per via di cambiamenti in i fattori di coagulazione, eventualmente ostaculendu u passaghju di sangue in i vasi sanguigni è aumentendu u risicu di complicazioni, cum'è colpu o trombosi, per esempiu.
U trattamentu di u sangue grossu pò esse fattu cù droghe anticoagulanti è una dieta sana, chì deve esse prescritta da u medico generale o ematologu per prevene a furmazione di coaguli è prumove a qualità di vita di a persona.
Sintomi di sangue spessi
U sangue densu ùn hà micca sintomi, ma pò purtà à a furmazione di coaguli, aumentendu u risicu di intasà certi vasi è purtendu à l'occurrenza di alcune malatie, cum'è colpu, trombosi venosa profonda o embolia pulmonare. Cusì, i sintomi di u sangue grossu pò varià secondu a malatia assuciata, u più cumunu essendu:
- Dolore è gonfiore in e gambe, in particulare in i vitelli, di solitu da un latu solu, in casu di trombosi;
- Cambiamentu di u culore di a pelle nantu à a perna, chì pò esse indicativu di trombosi;
- Cefalee in casu di colpu o colpu;
- Perdita di forza in i membri è disordini di a parolla per colpu o colpu;
- Dolore di pettu è difficultà à respirà prufundamente in casu di tromboembolismu pulmonariu.
U diagnosticu si faci generalmente quandu u paziente hà una di e complicazioni sopra. In certi casi, u sangue grossu pò esse rilevatu in testi di laboratorio di routine, cum'è un coagulogramma, chì hè un test assai richiestu in cunsultazioni preoperatorie.
Possibili complicazioni
U sangue grossu hè più cumunu in e persone cun obesità, una storia di trombosi in famiglia, gravidanza, usu di contraccettivi orali è in u periodu dopu qualchì chirurgia, in più di esse prisente in i pazienti cun malatie ematologiche chì portanu à disordini di coagulazione. Quandu u sangue diventa densu, pò purtà à a furmazione di coaguli, chì ponu aumentà u risicu di sviluppà alcune malatie, cume:
1. Corsu
U sangue densu pò purtà à a furmazione di coaguli è favurisce l'ocurrenza di un colpu ischemicu (ictus), per esempiu, postu chì ci hè un cambiamentu in u flussu di sangue versu u cervellu per via di u coagulu, chì obstruisce u vaso è impedisce u passaghju di sangue cù ossigenu, resultendu in danni à e cellule cerebrali è l'apparizione di sintomi cume difficoltà à parlà o à sorridere, bocca storta è perdita di forza da un latu di u corpu. Amparate à ricunnosce altri sintomi di colpu ischemicu.
Se i sintomi caratteristici di un colpu ischemicu sò identificati, hè assai impurtante chjamà 192, numeru d'emergenza in Brasile, o 112, numeru d'emergenza in Portugallu, per fà una valutazione, u più prestu pussibule, di a situazione di a persona. Vede chì sò i primi aiuti per u colpu.
2. Trombosi Venosa Profonda (TVP)
U sangue densu pò purtà à a furmazione di coaguli, chì pò purtà à intuppà una vena, evitendu a circulazione di sangue è aumentendu u risicu di trombosi, chì provoca sintomi cum'è u dolore è u gonfiore in u situ, u più spessu in e gambe è cambiamenti in culore di a tacca nantu à a pelle. Verificate altri sintomi di trombosi venosa profonda.
3. Embolia pulmonaria
L'embolia pulmonare si verifica quandu un coagulu, chì pò esse furmatu per via di u sangue densu, blocca un vasu sanguinu in i pulmoni, diminuendu u flussu di sangue chì ghjunghje in i pulmoni, chì provoca difficoltà di respirazione, mancanza di respiro, dolore toracicu., Tosse, battutu cardiacu aumentatu o vertigini.
Se ci sò almenu dui di i sintomi di embolia pulmonare, hè raccomandatu d'andà à a sala d'urgenza o di chjamà una ambulanza per chì u duttore possi valutà i sintomi è adattà u trattamentu u più prestu pussibule, chì pò purtà à sequelee gravi è cunduce à a morte.
4. Infartu di miocardiu acutu
L'infartu agutu di miocardiu, cunnisciutu ancu cum'è attaccu di core, accade quandu una di e arterie in u core diventa intasata da un coagulu, chì pò esse una cunsequenza di sangue densu. Quista impedisce u trasportu di l'ossigenu necessariu per u travagliu di i musculi di u core. Cusì, i musculi cardiaci ùn funzionanu micca currettamente, purtendu à l'apparizione di sintomi cume u dolore toracicu severu è severu, chì pò irradià versu u bracciu manca, mancanza di respiru è vertigini.
In presenza di sti sintomi, hè impurtante andà à l'uspidale o a sala d'urgenza più vicina per chì i testi ponu esse fatti per aiutà à identificà l'attacu di core è, cusì, inizia u trattamentu più adattu.
5. Trombosi di vena renale
A trombosi di a vena renale si verifica quandu ci hè una ostruzione di una o di e vene renali, per via di coaguli chì ponu esse dovuti à u sangue grossu, chì si traduce in danni renali, causendu dolore improvvisu in a regione trà e coste è l'anca o presenza di sangue in l'urina.
Cumu hè u trattamentu
U trattamentu per u sangue grossu deve esse indicatu da u medicu generale o ematologu è hà per scopu di rende u sangue più diluente, essendu indicatu per questu l'usu di droghe anticoagulanti, cum'è warfarina, apixabo, clexane è xarelto, per esempiu. Queste droghe ùn devenu esse iniziate senza cunsiglii medichi, postu chì ci pò esse un aumentu di u risicu di sangu maiori.
Inoltre, hè impurtante chì a persona sia attenta à l'alimentu, postu chì hè pussibule chì u trattamentu cù droghe sia più efficace è sia pussibule di prevene a furmazione di altri coaguli.
Cura di l'alimentu
L'alimentazione per u sangue grossu hà per scopu di migliurà a circulazione sanguigna è impedisce a furmazione di coaguli è, per questu, hè cunsigliatu di cunsumà alimenti ricchi di vitamina C, D, E è K, postu chì ste vitamine anu effetti anticoagulanti. Tuttavia, hè impurtante chì questi alimenti sianu cunsumati secondu a raccomandazione di u nutrizziunistu, chì u cunsumu in quantità elevate pò diminuisce l'efficacità di i rimedii aduprati, chì ponu purtà complicazioni.
Cusì, l'alimenti ricchi in queste vitamine, cum'è acerola, aranciu, salmone, oliu di fegatu di merluzzu, semi di girasole, nocciola, spinach è broccoli, devenu esse parte di a dieta cutidiana è cunsumati secondu cunsiglii medichi. Amparate nantu à altri alimenti chì aiutanu à migliurà a circulazione sanguigna.
Inoltre, durante u trattamentu cù anticoagulanti, hè impurtante esse attenti quandu si cunsuma agliu, ginseng, castagna equina, mirtillo, guarana o arnica, chì ponu interagisce cù i farmaci è diminuisce u so effettu.