Scienza Scopre Perchè E Persone Sò cusì Veloci
Cuntenutu
Preparate per vincite a corsa: Si scopre, ci hè una ragione fisiologica chì l'atleti keniani d'elite sò cusì veloci. Anu una "ossigenazione cerebrale" più grande (più sangue riccu in ossigenu chì scorre in u so cervellu) durante l'eserciziu intensu, per un novu studiu in u Journal of Applied Physiology. (Verificate Questu hè u vostru Cervellu nantu à ... Eserciziu.)
"L'ossigenazione di u cervellu hè misurata in a corteccia prefrontale, chì ghjoca un rolu fundamentale in a pianificazione di u muvimentu è a decisione, è ancu in u cuntrollu di u ritmu", spiega l'autore di studiu Jordan Santos, Ph.D. Cù e so capacità d'ossigenazione ottimali, l'atleti keniani d'elite anu un megliu reclutamentu di i musculi è menu tempu à l'esaurimentu durante a corsa è altre attività di alta intensità. (Scoprite cumu corre più veloce, più longu, più forte è senza ferite.)
Allora, cumu esattamente tanti Keniani ottennu stu superputere - è cumu ne ottenemu noi? L'autori di u studiu dicenu chì puderia esse per esposizione à altitudini elevate prima di a nascita (chì scatta "vasodilatazione cerebrale" -o allargamentu di i vini sanguini in una parte di u cervellu cunnisciutu cum'è u cerebrum). Puderia ancu esse grazia à l'eserciziu à una età curretta, chì aiuta ancu à sviluppà i vini sanguini in u cervellu (impurtante perchè hè quellu sangue chì hè riccu in ossigenu!).
Ma ancu se ùn avete micca fattu assai eserciziu da zitellu o campà à u nivellu di u mare, pudete sempre allenà cum'è un Kenyan - è diventà più veloce - incorpurendu una furmazione à intervalli di alta intensità (HIIT) in a vostra rutina di allenamentu. (Pruvate stu New Way to Do HIIT.) "I corridori keniani facenu assai entrenamentu d'intensità alta chì, inseme cù u so stile di vita "vive altu, trenu altu", li rende quasi invincibili", dice Santos.