Infezioni in gravidanza: Thrombophlebitis vena pelvica settica
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi?
- Chì Cuntene a Tromboflebite di a Vena Pelvica Septica
- Chì sò i fattori di Risicu?
- Diagnosticu di Tromboflebite di a Vena Pelvica Septica
- Trattamentu di a Tromboflebite di a Vena Pelvica Septica
- Chì sò e Cumplicazioni di a Tromboflebite di a Vena Pelvica Septica?
- Cosa hè l'Outlook per Qualchissia cù Tromboflebitite di a Vena Pelvica Septica?
- Pò esse Prevenuta a Tromboflebitite di a Vena Pelvica Septica?
Cosa hè a Tromboflebite di a Vena Pelvica Septica?
L'idea di qualcosa chì ùn và male durante a vostra gravidanza pò esse estremamente inquietante. A maiò parte di i prublemi sò rari, ma hè bonu d'esse infurmatu di qualsiasi risicu. Esse infurmatu vi aiuterà à agisce appena i sintomi si presentanu. A tromboflebite di a vena pelvica settica hè una cundizione estremamente rara. Accade dopu à a consegna quandu un coagulu di sangue infettu, o trombu, causa infiammazione in a vena pelvica, o flebitis.
Solu una in ogni 3000 donne hà da sviluppà una tromboflebite vena pelvica settica dopu a consegna di u so zitellu. A cundizione hè assai più cumuna in e donne chì anu partutu u so zitellu per cesareu, o C-section. A tromboflebitite di a vena pelvica settica pò esse fatale se ùn hè micca trattata subitu. Tuttavia, cù un trattamentu rapidu, a maiò parte di e donne facenu una recuperazione completa.
Chì sò i sintomi?
I sintomi si verificanu tipicamente in una settimana dopu à dà nascita. I sintomi più cumuni includenu:
- frebba
- brividi
- dulore addominale o tenerezza
- fiancu o spalle
- una massa "ropelike" in l'addome
- nausea
- vomitu
A frebba persisterà ancu dopu à piglià antibiotici.
Chì Cuntene a Tromboflebite di a Vena Pelvica Septica
A tromboflebite di a vena pelvica settica hè causata da una infezzione batterica in u sangue. Pò accade dopu:
- cunsegna vaginale o cesariana
- abortu spurtivu o abortu
- malatie ginecologiche
- cirurgia pelvica
U corpu produce naturalmente più proteine di coagulazione durante a gravidanza. Questu assicura chì u sangue formi coaguli rapidamente dopu a consegna per evità un eccessu di sangu. Questi cambiamenti naturali sò destinati à prutege vi da e cumplicazioni durante a vostra gravidanza. Ma aumentanu ancu u risicu di avè un coagulu di sangue. Ogni prucedura medica, cumpresu a consegna di un zitellu, comporta ancu un risicu di infezione.
A tromboflebite settica di a vena pelvica hè causata quandu si forma un coagulu di sangue in e vene pelviche è hè infettatu da e bacterie presenti in l'utru.
Chì sò i fattori di Risicu?
L'incidenza di a tromboflebite vena pelvica settica hè diminuita cù l'anni. Avà hè summamente raru. Ancu se pò accade dopu interventi ginecologichi, aborti o aborti, hè più comunemente assuciatu à u partu.
Certi cundizioni ponu aumentà u vostru risicu di tromboflebite vena pelvica settica. Questi includenu:
- cunsegna cesariana
- infezzione pelvica, cum'è endometrite o malattia infiammatoria pelvica
- abortu induttu
- cirurgia pelvica
- fibromi uterini
U vostru utru hè più suscettibile à l'infezioni una volta chì e membrane sò rotte durante a consegna. Sì i batteri chì sò nurmalmente prisenti in u vaginu entrenu in l'utru, l'incisione da una consegna cesareana pò causà endometrite, o infezioni di l'utru. L'endometrite pò purtà à a tromboflebite vena pelvica settica se un coagulu di sangue si infetta.
I coaguli di sangue sò più propensi à formassi dopu à una cesareana se:
- site obesu
- avete complicazioni cù a chirurgia
- sì immobile o in riposu à u lettu per un bellu pezzu dopu l'operazione
Diagnosticu di Tromboflebite di a Vena Pelvica Septica
A diagnosi pò esse una sfida. Ùn ci sò testi di laboratorio specifici dispunibuli per testà a situazione. I sintomi sò spessu simili à parechje altre malatie. U vostru duttore cunduce un esame fisicu è un esame pelvicu. Fighjeranu u vostru addome è l'utru per i segni di tenerezza è di scarica. Dumanderanu nantu à i vostri sintomi è quantu sò stati persisti. Se u vostru duttore suspetta chì avete una tromboflebite vena pelvica settica, vularanu prima scartà altre pussibilità.
Altre cundizioni chì puderanu causà sintomi simili includenu:
- infezzione di rene o di l'urinariu
- appindiciti
- ematomi
- effetti collaterali di un altru medicamentu
Pudete esse sottumessu à una scansione CT o scansione MRI per aiutà u vostru duttore à visualizà i principali navi pelvici è cercà coaguli di sangue. Tuttavia, sti tippi di imaging ùn sò micca sempre utili per vede coaguli in vene più chjuche.
Una volta chì altre cundizioni sò scartate, u diagnosticu ultimu di a tromboflebite di a vena pelvica settica pò dipende da cume si risponde à u trattamentu.
Trattamentu di a Tromboflebite di a Vena Pelvica Septica
In u passatu, u trattamentu implicava attaccà o taglià a vena. Ùn hè più u casu.
Oghje, u trattamentu generalmente implica terapia antibiotica à spettru largu, cum'è clindamicina, penicillina è gentamicina. Pudete ancu esse datu un diluente di sangue, cum'è eparina, per via endovenosa. A vostra situazione migliurà probabilmente in pochi ghjorni. U vostru duttore vi tenerà in medicazione per una settimana o più per assicurassi chì l'infezzione è u coagulu di sangue sianu andati.
Assicuratevi di seguità l'istruzzioni di u vostru duttore durante questu tempu. I diluenti di sangue portanu un risicu di sangu. U vostru duttore averà bisognu di monitorà u vostru trattamentu per assicurassi chì ricevi appena più diluente di sangue per prevene i coaguli di sangue, ma micca abbastanza per fassi sanguinà troppu.
A chirurgia pò esse necessaria se ùn risponde micca à i medicamenti.
Chì sò e Cumplicazioni di a Tromboflebite di a Vena Pelvica Septica?
E cumplicazioni di a tromboflebite vena pelvica settica ponu esse assai gravi. Includenu abscessi, o cullizzioni di pus, in u bacinu. Ci hè ancu un risicu chì u coagulu di sangue viaghji in un'altra parte di u vostru corpu. L'embolia pulmonaria settica si verifica quandu un coagulu di sangue infettatu viaghja versu i pulmoni.
Un embolu pulmonariu si verifica quandu un coagulu di sangue blocca un'arteria in i vostri pulmoni. Questu pò impedisce à l'ossigenu di ghjunghje à u restu di u vostru corpu. Questa hè una emergenza medica è pò esse fatale.
I sintomi di una embolia pulmonaria includenu:
- difficultà à respirà
- dulore di pettu
- mancanza di fiatu
- respirazione accelerata
- tossu di sangue
- frequenza cardiaca rapida
Duvete cercà trattamentu medicu subitu se avete unu di i sintomi sopra citati.
Cosa hè l'Outlook per Qualchissia cù Tromboflebitite di a Vena Pelvica Septica?
Avanzamenti in u diagnosticu medicu è i trattamenti anu miglioratu assai e prospettive per a tromboflebite vena pelvica settica. A mortalità era à pocu pressu à a prima parte di u XXu seculu. A morte da a cundizione hè cascata à menu chè durante l'anni 1980 è hè estremamente rara oghje.
Sicondu unu, l'avanzamenti in trattamenti cum'è antibiotici è a diminuzione di u restu di u lettu dopu a cirurgia anu abbassatu i tassi di diagnosi di tromboflebite vena pelvica settica.
Pò esse Prevenuta a Tromboflebitite di a Vena Pelvica Septica?
A tromboflebitite di a vena pelvica settica ùn pò micca sempre esse impedita. E precauzioni seguenti ponu calà u vostru risicu:
- Assicuratevi chì u vostru duttore utilizza attrezzature sterilizate durante a consegna è qualsiasi chirurgia.
- Pigliate l'antibiotici cum'è una misura preventiva prima è dopu qualsiasi operazioni, cumpresa una consegna cesareana.
- Assicuratevi di allungà e gambe è di spustassi dopu à a vostra partitura cesariana
Fate fiducia in i vostri istinti è chjamate u vostru duttore se pensate chì qualcosa ùn va micca. Se ignorate i segni d'avvertimentu, pò purtà à prublemi più gravi. Parechji prublemi di gravidanza sò trattabili se catturati prestu.