6 sequenze più cumuni di colpu
Cuntenutu
- 1. Difficultà à move u corpu
- 2. Cambiamenti in faccia
- 3. Difficultà à parlà
- 4. Incontinenza urinaria è fecale
- 5. Cunfusione è perdita di memoria
- 6. Depressione è sentimenti di rivolta
- Cumu hè a ripresa dopu à u colpu
Dopu avè avutu un colpu, a persona pò avè parechje sequenze lievi o gravi, secondu a regione affettata di u cervellu, è ancu u tempu chì sta regione hè stata senza sangue. A sequenza più cumuna hè a perdita di forza, chì pò finisce per causà difficultà à marchjà o à parlà, chì sò cunsequenze chì ponu esse tempuranee o rimanere per a vita.
Per riduce e limitazioni causate da u colpu, pò esse necessariu sottumessi fisioterapia, logopedia è stimolazione cognitiva cù l'aiutu di un fisioterapeuta, logopedista o infermiera per guadagnà più autonomia è recuperà, chì inizialmente a persona pò esse assai di più dipende da un altru per fà e cumpetenze di u ghjornu, cum'è u bagnu o manghjà.
Eccu un elencu di e sequele più cumune in e persone chì anu avutu un colpu:
1. Difficultà à move u corpu
Difficultà à marchjà, chjinatu o à pusà si faci per via di a perdita di forza, musculu è equilibriu da un latu di u corpu, cù u bracciu è a ghjamba da un latu di u corpu paralizzati, situazione chjamata emiplegia.
Inoltre, a sensibilità di u bracciu o di a gamba affettata pò ancu esse diminuita, aumentendu u risicu di a persona chì cade è di esse ferita.
2. Cambiamenti in faccia
Dopu un colpu, u visu pò diventà asimmetricu, cù una bocca storta, una fronte senza rughe è un ochju appiccicatu da solu un latu di a faccia.
Alcune persone ponu ancu avè difficoltà à ingoiare alimenti, solidi o liquidi, chjamati disfagie, chì aumentanu u risicu di soffocà. Dunque, hè necessariu adattà l'alimentu à a capacità di ogni persona di manghjà, preparendu picculi cibi molli o aduprendu addensanti per migliurà a consistenza di i pasti. Inoltre, a persona pò vede è sente peghju da u latu chì hà i cambiamenti.
3. Difficultà à parlà
Parechje persone trovanu difficiule à parlà, avè un tonu di voce assai bassu, ùn pudendu dì alcune parolle cumpletamente o ancu perde cumpletamente a capacità di parlà, ciò chì rende difficiule l'interazzione cù a famiglia è l'amichi.
In questi casi, se a persona sà scrive, si pò dà preferenza à a cumunicazione scritta. Inoltre, parechje persone finiscenu per sviluppà a lingua di i segni per pudè cumunicà cù quelli più vicinu à elli.
4. Incontinenza urinaria è fecale
L'incontinenza urinaria è fecale hè frequente, chì a persona pò perde a sensibilità per identificà quandu si sente andà à u bagnu, è hè cunsigliatu di portà un pannolinu per esse più comodu.
5. Cunfusione è perdita di memoria
A cunfusione dopu un colpu hè ancu una sequenza relativamente frequente. Questa cunfusione include cumpurtamenti cum'è avè difficultà à capisce ordini simplici o à ricunnosce l'uggetti cunnisciuti, ùn sapendu micca per chì sò, nè cume sò usati.
Inoltre, secondu a regione di u cervellu affettatu, alcune persone ponu ancu soffre di perdita di memoria, chì finisce per ostaculà a capacità di a persona di orientassi in u tempu è u spaziu.
6. Depressione è sentimenti di rivolta
E persone chì anu avutu un colpu sò à un risicu aumentatu di sviluppà una depressione severa, chì pò esse causata da qualchì cambiamentu ormonale influenzatu da danni cerebrali, ma ancu da a difficultà di campà cù e limitazioni imposte da u colpu.
Cumu hè a ripresa dopu à u colpu
Per riduce e limitazioni chì provoca l'ictus è recuperà qualchì dannu causatu da a malattia, hè di primura trattà cun una squadra multidisciplinaria, ancu dopu a dimissione in ospedale. Alcune terapie chì ponu esse aduprate sò:
- Sesi di fisioterapia cù un fisioterapeuta specializatu per aiutà u paziente à ritruvà l'equilibriu, a forma è u tonu musculare, pudendu marchjà, pusà è chjinassi solu.
- Stimulazione cognitiva cù terapeute occupaziunali è infermieri chì facenu ghjochi è attività per riduce a cunfusione è u comportamentu inappropriatu;
- Logopedia cù logopedisti per ritruvà a capacità di spressione.
U trattamentu deve esse iniziatu u più prestu pussibule mentre hè sempre in ospedale è mantenutu in cliniche di riabilitazione o in casa, è deve esse effettuatu ogni ghjornu per chì a persona possa ritruvà una maggiore indipendenza è guadagnà più qualità di vita.
A durata di u sughjornu in l'uspidale dipende da a gravità di l'ictu, tuttavia, in a maggior parte di i casi, hè almenu una settimana in ospedale, è pò esse mantenuta per un altru mese in una clinica di riabilitazione. Inoltre, in casa hè necessariu cuntinuà à fà u trattamentu per riduce e cunsequenze à longu andà.