Cosa hè Shigellosis è cumu trattallu
Cuntenutu
- Principali segni è sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Quandu andà à u duttore
- Cume prevene l'infezioni cù shigellosi
A Shigellosi, cunnisciuta ancu cum'è disenteria batterica, hè una infezzione di l'intestinu causata da i batteri Shigella, chì provoca sintomi cum'è diarrea, mal di panza, nausea, vomitu è mal di testa.
In generale, sta infezzione accade per via di l'ingestione d'acqua o di cibu contaminatu da e fece è, dunque, hè più frequente in i zitelli chì ùn si lavenu micca e mani dopu avè ghjucatu in l'erba o in a rena, per esempiu.
Di solitu, a shigellosi sparisce naturalmente dopu à 5 à 7 ghjorni, ma sì i sintomi persistenu o peghju, hè cunsigliatu d'andà à u medicu generale per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu, se necessariu.
Principali segni è sintomi
I primi sintomi di infezzione cù Shigella apparisce 1 à 2 ghjorni dopu a contaminazione è include:
- Diarrea, chì pò cuntene sangue;
- Febbra sopra à 38ºC;
- Pena in corpu;
- Stanchezza eccessiva;
- Disposizione à defecà constantemente.
Tuttavia, ci sò ancu e persone chì anu l'infezzione, ma ùn anu sintomi, allora u corpu pò eliminà i batteri senza sapè chì sò mai stati infettati.
Questi sintomi ponu esse più intensi in e persone chì anu indebulitu i sistemi immunitari, cum'è in u casu di l'anziani, di i zitelli o di malatie cum'è HIV, cancru, lupus o sclerosi multipla, per esempiu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
L'unicu modu per cunfirmà a diagnosi di Shigellosi hè di fà un test di feci per identificà, in laboratorio, a presenza di i batteri Shigella.
Tuttavia, in a maiò parte di i casi, u duttore identifica solu chì avete una infezione intestinale, indicendu u trattamentu genericu per questi casi. Solu quandu i sintomi ùn si migliuranu dopu 3 ghjorni u duttore pò dumandà un test di feci per cunfirmà a causa è inizià un trattamentu più specificu.
Cumu hè fattu u trattamentu
In a maiò parte di i casi, a shigellosi hè trattata naturalmente da u corpu, chì u sistema immunitariu pò eliminà i batteri in circa 5 à 7 ghjorni. Tuttavia, per alleviare i sintomi è accelerà a recuperazione, alcune precauzioni sò raccomandate, cume:
- Bei almenu 2 litri d'acqua à ghjornu, o seru, o acqua di coccu;
- Mantene in casa in casa per almenu 1 o 2 ghjorni;
- Evite rimedii di diarrea, perchè impediscenu chì i batteri sianu eliminati;
- Manghjà leggeru, cù pochi grassi o cibi cù zuccheru. Vede ciò chì pudete manghjà cù una infezzione intestinale.
Quandu i sintomi sò assai intensi o piglianu u tempu di sparisce, u duttore pò prescrive l'usu di un antibioticu, cum'è Azithromycin, per aiutà u corpu à eliminà i batteri è assicurà una cura.
Quandu andà à u duttore
Ancu se u trattamentu pò esse fattu in casa, hè impurtante andà à u duttore per inizià un trattamentu più specificu quandu i sintomi aggravanu, ùn miglioranu micca dopu à 2 o 3 ghjorni o quandu u sangue appare in a diarrea.
Cume prevene l'infezioni cù shigellosi
A trasmissione di shigellosi si face quandu alimenti o oggetti contaminati da feci sò posti in bocca è, dunque, per evità di piglià l'infezzione, ci vole à fà casu in a vita d'ogni ghjornu, cume:
- Lavate e mani regularmente, soprattuttu prima di manghjà o dopu aduprà u bagnu;
- Lavate l'alimentu prima di cunsumà, in particulare frutti è ligumi;
- Evite di beie l'acqua da laghi, fiumi o cascate;
- Evite un cuntattu strettu cù e persone cun diarrea.
Inoltre, e persone chì anu sta infezzione anu ancu evità di preparà l'alimentu per altre persone.