I segni d'avvertimentu di disidratazione in i zitelli
Cuntenutu
- Intro
- U mo zitellu hè in periculu di disidratazione?
- Segni d'avvertimentu di disidratazione in i zitelli
- Trattà a disidratazione in i zitelli
- Prevenzione di a disidratazione in i zitelli
- Quandu vede un duttore se u vostru zitellu hè disidratatu
- Passi prossimi
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Intro
Tutti i zitelli è l'adulti perdenu l'acqua in permanenza per tutta a ghjurnata. L'acqua si evapora da a pelle è lascia u corpu quandu si respira, pienghje, sudate è aduprate i bagni.
A maiò parte di u tempu, un zitellu riceve abbastanza acqua da manghjà è da beie per rimpiazzà i fluidi chì perdenu. Ma in certi casi, i zitelli ponu perde più acqua di u normale. A frebba, a panza di u stomacu, esse fora da u caldu, o troppu eserciziu, per esempiu, pò causà troppu perdita di fluidi. Questu pò purtà à a disidratazione.
A disidratazione ùn hè micca qualcosa da piglià à a leggerezza. Quandu accade, u corpu ùn hà micca abbastanza liquidi è acqua per funziunà currettamente. In i casi severi, questu puderia purtà à danni cerebrali o ancu a morte.
Leghjite puru per amparà i segni d'avvertimentu di disidratazione in u vostru zitellu, è cunsiglii per cume prevene.
U mo zitellu hè in periculu di disidratazione?
A disidratazione accade quandu più fluidu lascia u corpu ch'è l'entra. I zitelli sò più suscettibili à a disidratazione cà l'adolescenza maiò è l'adulti perchè anu un corpu più chjucu. Anu riserve più chjuche d'acqua.
Alcuni zitelli diventanu disidratati perchè ùn bevanu micca abbastanza acqua. Certi fattori ponu ancu mette u vostru zitellu à un risicu più altu di disidratazione. Questi includenu:
- frebba
- vomitu
- diarrea
- sudazione eccessiva
- povira assunzione di fluidi durante una malattia
- malatie croniche cum'è a diabete o un disordine intestinale
- esposizione à u clima caldu è umidu
A diarrea pò esse causata da una infezzione (virale, batterica o parassita), allergie o sensibilità à l'alimentu, una malattia cume a malattia infiammatoria di l'intestini, o una reazione à un medicamentu. Se u vostru zitellu hè vomitu, hà feci acquose, o ùn pò micca o ùn vole micca beie per via di una malattia, surveglialli per segni di disidratazione. Esse prontu à risponde.
Segni d'avvertimentu di disidratazione in i zitelli
A disidratazione pò accade assai pianu cù u tempu, o pò accade di colpu. I zitelli cun una malatia, in particulare a grippa di u stomacu, devenu esse monitorati da vicinu per i segni di disidratazione. I segni d'avvertimentu ùn sò micca sempre evidenti.
Ùn aspettate micca chì u vostru zitellu abbia una sete eccessiva. S’elli anu veramente a sete, ponu dighjà esse disidratati. Invece, fighjate questi segni d'avvertimentu:
- labbre secche è crepate
- urina di culore scuru
- pocu o micca urina per ottu ore
- pelle fredda o secca
- ochji affunditi o puntu dolce affunditu nantu à a testa (per i zitelli)
- sonnolenza eccessiva
- livelli di bassa energia
- senza lacrime quandu pienghje
- estremità fussiness
- respirazione veloce o ritmu cardiacu
In i casi più gravi, u vostru zitellu pò diventà delirante o incusciente.
Trattà a disidratazione in i zitelli
L'unicu modu per trattà efficacemente a desidratazione hè di rifornisce i fluidi persi. A disidratazione dolce pò esse gestita in casa. Se u vostru zitellu hà diarrea, vomitu o febbre, o mostra segni di disidratazione, fate i seguenti passi.
- Dà à u vostru zitellu una soluzione di reidratazione orale cum'è Pedialyte. Pudete cumprà Pedialyte in ligna. Queste soluzioni cuntenenu acqua è sali in proporzioni precise è sò facili da digerisce. L'acqua piana ùn basta micca di solitu. Se ùn avete micca una soluzione di reidratazione orale dispunibule, pudete pruvà latte o suchju diluitu finu à chì pudete ottene un pocu.
- Continuate à dà i vostri liquidi à u zitellu finu à chì a so urina sia chjara. Se u vostru zitellu chjucu vomita, dalli solu una piccula quantità à a volta finu à ch'elli sianu capaci di mantene lu. Puderanu solu tollerà una cucchiaiata à a volta, ma tuttu hè megliu cà nunda. Aumenta gradualmente a frequenza è a quantità. Dà troppu troppu veloci spessu pruvucarà u vomitu à vultà.
- Sì avete sempre allattatu, continuate à fà. Pudete ancu dà à u vostru zitellu una soluzione di reidratazione in a so buttiglia.
Prevenzione di a disidratazione in i zitelli
Hè impurtante per i genitori di amparà i segni d'avvertimentu di disidratazione. Se u vostru zitellu hà eccessivamente sete, pò esse dighjà troppu tardi. Eccu alcuni passi da fà per prevene a disidratazione.
Avè una soluzione di reidratazione orale in manu sempre. Quessi sò dispunibili in liquidi, ghiaccioli è polveri.
- Se u vostru zitellu si ammala, sia proattivu nantu à a so assunzione di fluidi. Cuminciate à dà li acqua in più è una soluzione di reidratazione à u primu segnu di una malattia.
- I zitelli chì ùn manghjanu nè beianu per via di u mal di gola ponu avè bisognu di calmà u dolore cù acetaminofene (Tylenol) o ibuprofene (Advil). Cumprate acetaminofene o ibuprofene in Amazon.
- Assicuratevi chì u vostru zitellu sia aggiornatu nantu à e vaccinazioni, cumpresu u vaccinu contra u rotavirus. U Rotavirus provoca un terzu di tutte l'uspitalisazione per a diarrea in i zitelli di menu di 5 anni. Parlate cù u vostru duttore se avete qualchì preoccupazione o dumande nantu à u vaccinu contra u rotavirus.
- Insegnate à u vostru zitellu cume lavassi e mani prima di manghjà o di beie è dopu aduprà u bagnu per evità di cuntrae infezioni.
- Incuraghjite i zitelli à beie assai acqua prima, durante è dopu l'eserciziu.
- Sè vo site fora in una calda ghjurnata d'estate, permettite à u vostru zitellu di godesi una piscina, sprinkler, o ripusassi in un ambiente frescu è ombreggiatu, è offre li assai acqua.
Quandu vede un duttore se u vostru zitellu hè disidratatu
Portate u vostru zitellu à u duttore se:
- u to figliolu ùn pare micca ricuperà o diventa più disidratatu
- ci hè sangue in e feci o vomitu di u to zitellu
- u to figliolu ricusa di beie o d'avè una soluzione di reidratazione orale
- u vomitu o a diarrea di u vostru zitellu hè persistente è severu è ùn ponu micca beie abbastanza fluidu per seguità cun quantu stanu perdendu
- a diarrea dura più di pochi ghjorni
Un duttore pò verificà a disidratazione è ripiglià rapidamente i fluidi è i sali di u vostru zitellu per via intravenosa (attraversu una vena) se hè necessariu.
Passi prossimi
A disidratazione in u vostru zitellu ùn pò micca sempre esse impedita, ma ci sò azzioni chì pudete piglià avà per aiutà. Amparate à ricunnosce i segni d'avvertimentu. Cuntattate u vostru pediatricu se site preoccupatu chì u vostru zitellu puderia esse disidratatu.