Cumu identificà è trattà un nasu rottu
Cuntenutu
- Cumu ricunnosce chì u nasu hè rottu
- Cosa da fà se si sospetta una frattura
- Quandu a chirurgia hè necessaria
- Possibili complicazioni
A frattura di u nasu accade quandu ci hè una rumpitura in l'osse o in u cartilagine per via di qualchì impattu in questa regione, per esempiu per cascate, accidenti di trafficu, aggressioni fisiche o sport di cuntattu.
Generalmente, u trattamentu hà per scopu di riduce u dolore, u gonfiore è u sanguinamentu da u nasu cù l'usu di analgesici o antiinflamatori, cum'è Dipyrone o Ibuprofen, per esempiu, seguitatu da una chirurgia per riallineare l'osse. A recuperazione dura di solitu circa 7 ghjorni, ma in certi casi, altri chirurgii ponu esse fatti da un ORL o un chirurgu plasticu per curregge cumpletamente u nasu.
Cumu ricunnosce chì u nasu hè rottu
U sintimu u più evidente di una frattura di u nasu hè a deformità di u nasu, chì l'ossu pò esse spiazzatu è finisce per cambià a forma di u nasu, tuttavia, ci sò situazioni in cui a frattura hè menu evidente. In quessi casi, a frattura pò esse suspettata da l'apparizione di sintomi cum'è:
- Dolore è gonfiore in u nasu;
- Macchie viole nantu à u nasu o intornu à l'ochji;
- Sanguinamentu da u nasu;
- Assai sensibilità à u toccu;
- Dificultà à respirà per u nasu.
I zitelli anu un risicu più bassu di frattura di u nasu, perchè e so ossa è u so cartilagine sò più flessibili, ma quandu accade, hè più spessu causata da cascate.
In i zitelli, l'osse di u nasu ponu fratturassi à u mumentu di a consegna è, in questu casu, hè identificata da a deformità di u situ, è a chirurgia per a correzione duverà esse fatta u più prestu pussibule, per impedisce chì u nasu diventi. permanentemente tortu o cù difficultà respiratorii.
Cosa da fà se si sospetta una frattura
Spessu, a frattura di u nasu hè simplice è ùn cambia l'aspettu di u nasu. In questi casi, è ancu se hè sempre impurtante di fà a valutazione cun un duttore, hè generalmente raccomandatu solu di piglià alcune precauzioni per riduce u gonfiore è alleviare u dolore, cume:
- Mette nantu à una cumpressa fredda o ghiacciu in u nasu, per circa 10 minuti, per riduce u dolore è u gonfiore;
- Ùn vi move micca o pruvate à mette l'ossu in locu, perchè questu pò aggravà a ferita;
- Piglia analgesichi o antiinflamatori, cum'è Paracetamol o Ibuprofen, guidatu da un duttore.
Se u nasu hè visibilmente deformatu o se altri sintomi si presentanu, cume macchie scure nantu à a faccia o sanguinanti da u nasu, hè impurtante d'andà subitu in sala d'urgenza per valutà a frattura è inizià u trattamentu u più adattu.
Se si osserva un sanguinamentu, duvete stà sedutu o cù a testa inclinata in avanti è respirà per a bocca. Sì u sanguinamentu hè pisante, a gasa o u cotone ponu esse piazzate per copre a narice, senza spinghje troppu. Ùn vultate micca a testa in daretu, affinchì u sangue ùn s'accumuli in a vostra gola, è ùn vi soffiate u nasu, per ùn fà peghju a ferita. Sapete chì fà quandu u to nasu sanguina.
Quandu a chirurgia hè necessaria
A chirurgia hè indicata ogni volta chì si verifica una frattura cù deviazione di l'osse di u nasu. Dopu u trattamentu iniziale per riduce u gonfiore, chì pò esse trà 1 è 7 ghjorni, a chirurgia hè effettuata per riposizionà l'osse. U tippu di chirurgia è di anestesia dipenderà da ogni casu è da ogni paziente. In casu di fratture severe, a chirurgia pò esse effettuata immediatamente.
Dopu a chirurgia, hè fattu un medicamentu speciale, chì pò esse cù intonaci o qualchì materiale rigidu, per aiutà à riparà l'osse è pò stà per circa 1 settimana.
A recuperazione di a frattura di u nasu hè di solitu rapida in circa 7 ghjorni. Tuttavia, i sporti à risicu di causà una nova frattura devenu esse evitati per 3 à 4 mesi, o cum'è urdinatu da u duttore.
Possibili complicazioni
Ancu dopu tuttu u trattamentu, alcune complicazioni ponu sempre nasce per via di un nasu fratturatu, chì deve esse ancu correttu cù medicazione o chirurgia. I principali sò:
- Marchi viole nantu à a faccia, per via di l'accumulazione di sangue dopu à u sangu;
- Diminuzione di u canali di u nasu, chì pò impedisce u passaghju di l'aria, per via di una guarigione irregulare;
- Ostruzione di u canali lacrime, chì impedisce u passaghju di e lacrime, per via di cambiamenti di guarigione;
- Infezzione, per l'apertura è a manipulazione di u nasu durante a chirurgia.
In un mese, a frattura di u nasu deve esse cumpletamente risolta, è u gonfiore sparirà cumpletamente. Tuttavia, a persona pò ancu avè un cambiamentu in a forma è u funziunamentu di u nasu quandu respira è, dunque, pò esse necessariu da esse valutatu da un ORL o un chirurgu plasticu, chì altri chirurgii ponu esse necessarii in futuro.