Sindrome di Boerhaave
Cuntenutu
- Sintomi di sindrome di Boerhaave
- Trattamentu per u sindrome di Boerhaave
- Diagnosticu di u sindrome di Boerhaave
A sindrome di Boerhaave hè un prublema raru chì cunsiste in l'apparizione spontanea di una rottura in l'esofago chì provoca sintomi cum'è dolore toracicu severu è mancanza di respiru, per esempiu.
Generalmente, u sindrome di Boerhaave hè causatu da alimentazione eccessiva o assunzione di alcolu chì causanu vomitu severu, aumentendu a pressione addominale è u sferimentu di i musculi esofagi chì finiscenu per strappassi.
A sindrome di Boerhaave hè una emergenza medica è, dunque, hè impurtante d'andà immediatamente à l'ospedale se sperimentate dolore toracicu acutu o mancanza di respiru per cumincià u trattamentu in e prime 12 ore è evità complicazioni gravi, cum'è arrestu respiratoriu.
U situ più cumunu per a rottura di l'esofagoRadiografia di pettuSintomi di sindrome di Boerhaave
I sintomi principali di u sindrome di Boerhaave includenu:
- Dolore toracicu severu chì s'aggrava quandu si ingolle;
- Sensazione di mancanza di respiru;
- Gonfiore di a faccia o di a gola;
- Cambiamentu di voce.
Di solitu, sti sintomi cumpariscenu dopu à vomitu, ma in certi casi, ponu ancu apparì qualchì tempu dopu quandu manghjemu o bevemu acqua, per esempiu.
Inoltre, i sintomi varienu in ogni casu, è ponu mustrà altri segni completamente diversi cum'è un desideriu eccessivu di beie acqua, frebba o vomitu costante. Cusì, u diagnosticu hè generalmente ritardatu postu chì a sindrome pò esse cunfusa cù altri prublemi cardiaci o gastrointestinali.
Trattamentu per u sindrome di Boerhaave
U trattamentu per a sindrome di Boerhaave deve esse fattu à l'ospedale cù una chirurgia d'urgenza per correggere a rottura di l'esofago è curà l'infezione chì di solitu si sviluppa in u pettu à causa di l'accumulazione di acidi gastrici è batteri da l'alimentu.
Idealmente, u trattamentu deve esse iniziatu in e prime 12 ore dopu a rottura di l'esofago per impedisce u sviluppu di una infezione generale chì, dopu quellu tempu, dimette l'aspettativa di vita di u paziente.
Diagnosticu di u sindrome di Boerhaave
U diagnosticu di u sindrome di Boerhaave pò esse fattu per via di radiografia di u torace è tomografia computerizzata, tuttavia, hè impurtante avè accessu à a storia di u paziente per escludere altre malatie cù sintomi simili, cume a perforazione di l'ulcera gastrica, l'infart o a pancreatite acuta, chì sò più cumuni è ponu copre u sindrome.
Cusì, si raccomanda chì u paziente sia sempre accumpagnatu, quandu hè pussibule, da un membru di a famiglia o da una persona vicina chì cunnosce a storia medica di u paziente o chì possa descrive u mumentu di apparizione di i sintomi, per esempiu.