Chì hè a Sindrome di Gilber è cumu hè trattata

Cuntenutu
A Sindrome di Gilbert, cunnisciuta ancu cum'è disfunzione di u fegatu custituziunale, hè una malattia genetica caratterizata da itterizia, chì face chì a ghjente abbia a pelle è l'ochji gialli. Ùn hè micca cunsidarata una malatia grave, nè innesca prublemi maiò di salute, è, dunque, a persona cù a Sindrome vive fintantu chì ùn hè micca purtatore di a malatia è cù a stessa qualità di vita.
U sindromu di Gilbert hè più cumunu in i masci è hè causatu da cambiamenti in un genu rispunsevule per a degradazione di a bilirubina, vale à dì, cù a mutazione in u genu, a bilirubina ùn pò micca esse degradata, accumulendu in u sangue è sviluppendu l'aspettu giallu chì caratterizeghja sta malatia .

Sintomi pussibili
Normalmente, a Sindrome di Gilbert ùn causa micca sintomi eccettu a presenza di itterizia, chì currisponde à a pelle è à l'ochji gialli. Tuttavia, alcune persone cun a malattia riportanu fatica, vertigini, mal di testa, nausea, diarrea o stinzia, è questi sintomi ùn sò micca caratteristici di a malattia. Di solitu si presentanu quandu a persona cù a malattia di Gilbert hà una infezione o hè sottumessu à una situazione assai stressante.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U sindromu di Gilbert ùn hè micca faciule da diagnosticà, chì di solitu ùn hà sintomi è l'itterizia pò spessu esse interpretata cum'è un segnu d'anemia. Inoltre, sta malattia, indipendentemente da l'età, si manifesta di solitu solu in tempi di stress, esercizi fisici intensi, digiunamentu prolungatu, durante qualchì malattia febrile o durante u periodu mestruale in donne.
U diagnosticu hè fattu per escludere altre cause di disfunzione epatica è, dunque, test non richiesti per test di funzionalità epatica, cume TGO o ALT, TGP o AST, è livelli di bilirubina, in più di test di urina, per valutà a concentrazione urobilinogena, sangue cuntà è, secondu u risultatu, un esame moleculare per circà a mutazione rispunsevule per a malatia. Vede ciò chì sò i testi chì valutanu u fegatu.
Normalmente i risultati di i test di funzione di u fegatu in e persone cù a Sindrome di Gilbert sò normali, eccettu a concentrazione indiretta di bilirubina, chì hè superiore à 2,5 mg / dL, quandu u normale hè trà 0,2 è 0,7 mg / dL. Capite ciò chì hè a bilirubina diretta è indiretta.
In più di l'esaminazioni richieste da l'epatpatologu, l'aspetti fisichi di a persona sò ancu valutati, in più di a storia di a famiglia, postu chì hè una malattia genetica è ereditata.
Cumu hè fattu u trattamentu
Ùn ci hè micca trattamentu specificu per questu sindrome, tuttavia alcune precauzioni sò necessarie, chì alcune droghe aduprate per luttà contr'à altre malatie ùn ponu micca esse metabolizate in u fegatu, chì anu ridotta l'attività di l'enzima rispunsevule di u metabolismu di sti farmaci, cume per esempiu Irinotecan è Indinavir, chì sò anticanceru è antivirali rispettivamente.
Inoltre, e bevande alcoliche ùn sò micca raccomandate per e persone cun u sindrome di Gilbert, chì ci ponu esse danni fegati permanenti è portanu à a progressione di u sindrome è à l'occorrenza di malatie più gravi.