Acqua nantu à u ghjinochju: sintomi è opzioni di trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi d'acqua di u ghjinochju
- Trattamentu per caccià l'acqua da u ghjinochju
- 1. Rimedii
- 2. Fisioterapia
- 3. Chirurgia
- 4. Trattamentu in casa
L'acqua in u ghjinochju, chjamata scientificamente sinovite in u ghjinochju, hè una infiammazione di a membrana sinoviale, un tessutu chì allinea u ghjinochju internu, purtendu à un aumentu di a quantità di fluidu sinoviale, è risultendu in sintomi cum'è dolore, gonfiore è difficoltà in muvimentu. L'acqua in u ghjinochju hè curabile è u so trattamentu include riposu, fisioterapia, usu di medicazione è, in certi casi, chirurgia.
L'accumulazione d'acqua nantu à u ghjinochju pò esse causata da un colpu à u ghjinochju o da situazioni cum'è un traumu direttu, chì hè quandu a persona cade in ghjinochje nantu à u pavimentu o dopu una distorsione di caviglia, però, pò ancu nasce in casu di malatie croniche cum'è l'artrite reumatoide, l'artrosi o l'artrosi, gotta, emofilia, tensione ripetitiva.
U fluidu sinoviale hè un fluidu lubrificante presente in u ghjinochju, chì hè trasparente o di culore giallu pallidu. A so quantità varieghja trà 2 à 3,5 ml ma in casu di sinovite questa quantità pò ghjunghje à 20, 40, 80 è ancu 100 ml causendu dolore di disagiu.
Sintomi d'acqua di u ghjinochju
I sintomi di sinovite in u ghjinochju nascenu per l'aumentu di u fluidu sinoviale in quella articulazione, causendu:
- Dolore à u ghjinochju;
- Difficultà à marchjà è à allungà cumplettamente a gamba;
- Gonfiore in u ghjinochju;
- Debbulezza di i musculi di a coscia è di a gamba.
Sì questi sintomi sò identificati, a persona deve andà à u duttore ortopedicu per una valutazione. U duttore pò eseguisce una puntura di u fluidu sinoviale eliminendu una parte di st’acqua di u ghjinochju è mandendula in prove di laburatoriu per identificà s’ellu ci hè glucosiu o un aumentu di proteine o anticorpi in quellu fluidu.
Trattamentu per caccià l'acqua da u ghjinochju
U trattamentu per l'acqua di ghjinochju hè indicatu da l'ortopedista secondu i sintomi di a persona è a quantità di fluidu accumulatu in u ghjinochju per via di l'infiammazione. Cusì, alcune opzioni di trattamentu sò:
1. Rimedii
U trattamentu per a sinovite in u ghjinochju hè iniziatu cù l'usu di farmaci antiinflamatori, corticosteroidi (orali o iniettabili), seguitatu da terapia fisica. In certi casi, u duttore pò caccià u fluidu intraarticulare in eccessu per mezu di una puntura.
2. Fisioterapia
In quantu à u trattamentu fisioterapicu, l'elettroterapia serà una parte impurtante di u trattamentu, cum'è u rinforzu musculare è l'amplitude di l'articuli. Ultrasound, TENS, current phase and laser sò alcuni esempi di dispositivi chì sò generalmente indicati in u trattamentu fisioterapicu di a sinovite di u ghjinochju, prima o dopu a chirurgia.
3. Chirurgia
A chirurgia hè indicata in casu di sinovite cronica, quandu u dolore di u ghjinochju ferma per più di 6 mesi per via di l'artrite reumatoide o artrite, senza miglioramentu cù medicazione, fisioterapia o puntura. A cirurgia pò esse fatta in modu apertu o per artroscopia è cunsiste à rimuovere una bona parte di u tessutu sinoviale è se i menisci sò ancu affettati, pò esse eliminatu ancu.
Dopu a chirurgia, a gamba hè fasciata per 48 ore cù a gamba elevata per luttà contr'à u gonfiore, è si raccomanda di spostà i pedi per evità a trombosi venosa profonda. Vede cumu hè a recuperazione da l'artroscopia.
In 73 ore dopu a chirurgia pudete cumincià à camminà cù stampelle è pudete inizià l'esercizii isometrici, senza u muvimentu di u ghjinochju, è cume a persona migliora, pudete inizià esercizi piegendu u ghjinochju è aduprendu pesi, sempre sottu a guida di u fisioterapeuta . U tempu di recuperu per sta chirurgia hè apprussimatamente 6 à 8 settimane, in chirurgia aperta, è 7 à 10 ghjorni, in casu di artroscopia di ghjinochju.
4. Trattamentu in casa
Un bonu trattamentu casanu per caccià l'acqua da u ghjinochju cunsiste à mette un saccu d'acqua fredda annantu à l'articulazione gonfia è dolorosa, 3 à 4 volte à ghjornu. Per fà questu basta cumprà un saccu di gel in farmacia o farmacia è lasciarlu in u congelatore per alcune ore. Quandu hè congelatu, avvolge cù asciugamani di carta è piazzate direttamente nantu à u ghjinochju, permettendu di agisce finu à 15 minuti à a volta.
A maiò parte di u tempu ùn hè micca cunsigliatu di mette una buttiglia d'acqua calda nantu à u ghjinochju, solu sottu a raccomandazione di u duttore o fisioterapeuta.
Un bon eserciziu hè di stà nantu à u vostru spinu è piegà a perna finu à u limitu di u dulore, chì hè u puntu induve cumencia à disturbàvi, è dopu allungate di novu. Stu muvimentu deve esse ripetutu circa 20 volte, senza stinzà troppu a gamba, per ùn fà cresce u dulore.