Sintomi di Malattia Infiammatoria Pelvica
Cuntenutu
A malattia infiammatoria pelvica o PID hè una infezzione situata in l'organi riproduttivi di a donna, cum'è l'utru, e tube di Falloppiu è l'ovari chì ponu causà danni irreversibili à a donna, cum'è a sterilità, per esempiu. Sta malattia si presenta di più in donne giovani sessualmente attive, cù parechji partenarii sessuali, chì sò dighjà sottumessi à procedure uterine, cume curettage o isteroscopia, o chì anu una storia precedente di PID. Capite di più nantu à a malattia infiammatoria pelvica.
Principali sintomi
I sintomi principali di a malatia infiammatoria pelvica sò:
- Dolore in l'addome è a zona pelvica;
- Scaricamentu vaginale;
- Sensazione di malà;
- Vumitu;
- Frebba;
- Chills;
- Dolore durante u cuntattu intimu;
- Dolore in u spinu;
- Menstruazione irregulare;
- Sanguinamentu fora di u periodu menstruale.
I sintomi di PID ùn sò micca sempre sentiti da e donne, chì qualchì volta e malatie infiammatorie pelviche ùn ponu micca presentà sintomi. Appena i sintomi sò osservati, duvete andà à u ginecologu per a diagnosi da cunfermà è u trattamentu cuminciatu, chì hè generalmente fattu cù antibiotici.Scuprite cumu si face u trattamentu per a malatia infiammatoria pelvica.
S'ellu ùn hè micca trattatu currettamente, a malattia infiammatoria pelvica pò progressà è causà complicazioni, cume a formazione di ascessi, a gravidanza ectopica è a sterilità.
Cumu cunfirmà a malatia
U diagnosticu di malattia infiammatoria pelvica hè basatu annantu à l'osservazione è l'analisi di i sintomi da u ginecologu, in più di altri testi chì ponu esse urdinati, cume ecografia pelvica o transvaginale, tomografia computerizzata, risonanza magnetica o laparoscopia, chì hè l'esame chì di solitu cunferma a malatia. Vede quale sò i 7 esami principali raccomandati da u ginecologu.