Sintomi di Febbre Tifoidica è cumu si face u diagnosticu
Cuntenutu
L'apparizione di macchie rosse nantu à u pettu è l'addome, perdita di pesu, malessere generale, mal di testa è diminuzione di l'appetitu pò esse indicativa di infezione da i batteri Salmonella typhi, rispunsevule di a frebba tifuida.
A frebba tifuida pò esse acquistata per via di u cunsumu d'acqua è di cibu contaminatu cù feci o urina da e persone cun questu batteriu, dunque hè impurtante tene e mani pulite è esse attenti quandu si manipula è si prepara l'alimentu.
Principali sintomi
I primi sintomi di a febbre tifoidea sò lievi, chì u periodu d'incubazione per i batteri hè di 1 à 3 settimane, è pò peghju dopu à quellu periodu. I sintomi principali di a febbre tifoidea sò:
- Febbra alta;
- Macchi rossi nantu à a pelle, in particulare nantu à u pettu è l'addome;
- Pena in corpu;
- Mal di testa;
- Malessere generale;
- Prublemi gastrointestinali, cum'è vomitu, diarrea o stinzia;
- Fegatu è milza ingrandati;
- Perdita di l'appetite è u pesu;
- Diminuta a frequenza cardiaca;
- Gonfiore di u ventre;
- Tosse secca;
- Depressione.
A febbre tifuida pò esse trasmessa per cuntattu direttu cù e mani, secrezioni o vomitu di una persona malata o purtatrice di a batteria, è pò ancu esse acquistata per mezu di l'ingestione d'acqua o di alimenti contaminati da feci o urina di e persone cù Salmonella typhi. Amparate più nantu à a febbre tifoidea.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di a febbre tifoidea hè fattu da un medicu di malattie infettive o da un medicu generale basatu annantu à i sintomi presentati da a persona è abitudini di vita è di igiene. Inoltre, analisi di sangue, feci è urine sò effettuate per identificà l'infezione da i batteri, è testi microbiologichi, cume a co-cultura è a sangue-cultura, chì si facenu quandu u paziente hè ricoveratu, chì aiuta à definisce quale hè u megliu antibioticu per trattà a malatia.
Trattamentu per a febbre tifoidea
U trattamentu per a febbre tifoidea pò esse fattu cù antibiotici, riposu è assunzione di fluidi per chì u paziente rimanga idratatu è, in casi gravi, l'uspitalizazione pò esse necessaria.
A prevenzione di a febbre tifoidea pò esse fatta attraversu u vaccinu, l'assistenza igienica quotidiana, a raccolta frequente di rifiuti, a preparazione curretta di l'alimentu, l'ebollizione o a filtrazione di l'acqua prima di esse ubriacu è di pulisce u cisterna d'acqua ogni 6 mesi. Scuprite cumu si face u trattamentu è a prevenzione di a febbre tifoidea.