Neurosifilide: chì hè, sintomi principali, trattamentu è cume prevene
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Possibili complicazioni
- Prevenzione di neurosifilide
A Neurosifilide hè una complicazione di a sifilide, è nasce quandu u batteriu Treponema pallidum invade u sistema nervosu, righjunghjendu u cervellu, e meningi è a medula spinale. Sta complicazione di solitu si pone dopu à parechji anni di vita cù i batteri senza trattamentu adeguatu, chì porta à l'apparizione di segni è sintomi cume fallimentu di a memoria, depressione, paralisi o crisi.
Per trattà a neurosifilide, u duttore cunsigliarà medicazione antibiotica, cume a Penicillina cristallina, direttamente in a vena, per circa 10 à 14 ghjorni. Dopu qualchì mese di trattamentu, serà necessariu monitorà i livelli di infezioni attraversu a puntura lombare di u fluidu cerebrospinali per valutà s'ellu ci hè stata una cura.
A sifilide hè una malattia infettiva cronica acquistata principalmente per cuntattu sessuale, è pò evoluzione in modi diversi in diverse fasi, cumprese a furmazione di ulcere genitali, macchie di a pelle o febbre, per esempiu, cù cambiamenti serii cum'è prublemi di cori o Avvenimenti neurologichi si verificanu in più fasi avanzati di a malatia. Scopri di più nantu à e tappe di a sifilide in Tuttu nantu à a sifilide.
Principali sintomi
I primi segni è sintomi di neurosifilide di solitu cumpariscenu trà 5 à 20 anni dopu l'infezzione da Treponema pallidum, solu quandu a persona infettata ùn hà micca ricevutu un trattamentu adeguatu in questu periodu. Alcuni di i principali segni è sintomi includenu:
- Disturbi di a visione è cecità;
- Fiaschi di memoria è dimenza;
- Cambiamentu di andatura;
- Depressione;
- Incontinenza urinaria;
- Irritabilità;
- Mal di testa;
- Cunfusione mentale;
- Paralisi;
- Cunvulsioni;
- Collu rigidu;
- Tremori;
- Debbulezza;
- Numbness in i peri è i pedi;
- Difficultà di cuncentrazione;
- Paralisia generale prugressiva;
- Cambiamenti di personalità;
- Studienti chì ùn rispondenu micca à a luce;
- Alterazione in i riflessi nervosi.
Cum'è i segni è i sintomi di a neurosifilide sò assai varii, sta malattia pò esse cunfusa cù parechje malatie neurologiche, cume Alzheimer, sclerosi multipla, meningite, tumore cerebrale, malattia di Parkinson, ictus (ictus) o malattie psichiatriche, cum'è schizofrenia è depressione.
Amparate più nantu à e fasi di a malatia in u video seguente:
Cumu cunfirmà
U diagnosticu di neurosifilide hè fattu analizzendu u CSF, o fluidu cerebrospinali, chì mostra alterazioni suggestive di a malattia, è hè effettuatu per mezu di puntura lombare.
Esami di imaging, cume tomografia computerizzata, risonanza magnetica è angiografia cerebrale, sò altamente raccomandati per valutà i cambiamenti cerebrali è a progressione di a malattia. L'analisi di sangue, cum'è FTA-ABS è VDRL, sò testi serologichi chì aiutanu à identificà l'anticorpi liati à a sifilide. Amparate à capisce u risultatu di l'esame VDRL.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a neurosifilide deve esse effettuatu in un ospedale, custituitu da iniezioni cutidiane in a vena di antibiotici cum'è Penicillina G cristallina o Ceftriaxone, per circa 10 à 14 ghjorni.
Dopu u trattamentu per a neurosifilide, u duttore pò fà analisi di sangue à u 3u è u 6u mesi, è ancu una volta à l'annu, per 3 anni. Inoltre, e punture lombari ponu esse effettuate ogni 6 mesi per cunfirmà a cura di l'infezzione.
Vede ancu cumu si face u trattamentu in e diverse tappe di a sifilide.
Possibili complicazioni
Ancu se a maiò parte di i sintomi di neurosifilide sò riversibili, quandu u trattamentu ùn hè micca fattu bè, a malattia pò causà cambiamenti severi in u sistema nervosu centrale, risultendu in sequelle chì includenu:
- Paralisi di e regione di u corpu;
- Perda di vista;
- Dimenza, cambiamenti persistenti in memoria o cumpurtamentu
- Surdità;
- Impotenza sessuale;
- Psicosi è altri disordini psichiatrici;
- Disturbi di u muvimentu
- Incontinenza urinaria;
- Dolori custanti.
E cumplicazioni di a neurosifilide dipendenu da cume a malattia hà avanzatu in ogni persona, u tempu di l'infezzione è u tempu d'aspittà per l'iniziu di u trattamentu.
Prevenzione di neurosifilide
A Neurosifilide hè una infezzione chì pò avè gravi cunsequenze per a salute è, dunque, deve esse prevenuta cù un trattamentu adattatu. Cusì, i pazienti cun sifilide devenu seguità l'istruzzioni di u duttore, evitendu l'infezzione di ghjunghje à u sistema nervosu, soprattuttu in i casi di pazienti cun un sistema immunitariu alteratu.
A prevenzione di a sifilide hè fatta cù l'usu di preservativi durante i rapporti sessuali, è si cura cù cura di evità a contaminazione per mezu di sangue è secrezioni, è i materiali chì ponu esse contaminati, cum'è siringhe è aghi, ùn devenu micca esse spartuti, in più di pre- surviglianza. -Nascita curretta, in casu di donne incinte. Scuprite più guida nantu à cumu si faci a trasmissione è cumu per prevene a sifilide.