ADEM: chì hè, sintomi principali, cause è trattamentu
Cuntenutu
L'encefalomielite disseminata acuta, cunnisciuta ancu cum'è ADEM, hè una malattia infiammatoria rara chì affetta u sistema nervosu centrale dopu una infezione causata da un virus o dopu a vaccinazione. Tuttavia, i vaccini moderni anu riduttu u risicu di sviluppà a malattia è hè dunque assai raru chì ADEM si presenti dopu a vaccinazione.
ADEM accade principalmente in i zitelli è u trattamentu hè di solitu efficace, è pò piglià finu à 6 mesi per una sana recuperazione, tuttavia alcuni pazienti ponu avè ferite per tutta a vita cume difficoltà di ragiunamentu, perdita di vista è ancu intorpidimentu in alcuni membri di u corpu.
Chì sò i segni è i sintomi
I sintomi di l'encefalomielite disseminata acuta di solitu cumpariscenu à a fine di u trattamentu per una infezione da virus è sò in relazione cù u muvimentu è a coordinazione di u corpu, perchè u cervellu è tuttu u sistema nervosu centrale sò influenzati.
I sintomi principali di ADEM sò:
- Lentezza in i muvimenti;
- Diminuti riflessi;
- Paralisia musculare;
- Frebba;
- Somnolenza;
- Mal di testa;
- Stanchezza;
- Nausea è vomitu;
- Irritabilità;
- Depressione.
Cum'è u cervellu di questi pazienti hè influenzatu, e crisi sò ancu frequenti. Sapete chì fà in casu di sequestru.
Cause pussibili
ADEM hè un sindrome chì di solitu si pone dopu à una infezione virale o batterica di e vie respiratorie. Tuttavia, ancu s'ellu hè raru, pò ancu sviluppà dopu l'amministrazione di un vaccinu.
I virus chì causanu u più spessu encefalomielite disseminata acuta sò u morbillo, a rosolia, a parotite,influenza, parainfluenza, Epstein-Barr o HIV.
Cumu hè fattu u trattamentu
L'Encefalomielite Disseminata Aguda hè curabile è u trattamentu hè per iniezione o compresse steroide. In i casi più severi di a malatia, trasfusioni di sangue pò esse necessariu.
U Trattamentu per l'Encefalomielite Profonda Disseminata riduce i sintomi, ancu se certe persone ponu avè cunsequenze per tutta a vita, cume a perdita di visione o intorpidimentu in i membri di u corpu.