10 segni è sintomi di mancanza di vitamina C.
Cuntenutu
- Segni è sintomi di mancanza di vitamina C
- Cause di mancanza di vitamina C.
- Cume trattà a carenza di vitamina C.
A vitamina C, cunnisciuta ancu cum'è acidu ascorbicu, hè un micronutriente prisente naturalmente in l'alimentu, in particulare agrumi, cum'è l'acerola o l'aranciu, per esempiu.Questa vitamina hè un putente antiossidante è agisce rallentendu l'invecchiamento cellulare, ma participa ancu à a furmazione di collagene, à l'assorbimentu di ferru à u livellu intestinale, à a sintesi di noradrenalina è à a cunversione di u colesterolu in acidi biliari.
A malatia principale liata à a carenza di vitamina C hè u scurvy, chì i so sintomi si manifestanu dopu à 4 à 6 mesi di mancanza di vitamina, purtendu à l'apparizione di alcuni segni è sintomi cum'è contusioni nantu à a pelle. U scurvy di a zitiddina hè cunnisciutu ancu cum'è malattia di Moeller-Barlow, è hè ancu carattarizatu da impurtanti deformità ossea, crescita indibulita è cambiamenti cardiaci.
Segni è sintomi di mancanza di vitamina C
A carenza di vitamina C pò causà l'apparizione di alcuni segni è sintomi cum'è:
- Stanchezza, pallore è vertigini, per via di l'anemia causata da una poca assorbimentu di ferru;
- Difficultà à guarisce e ferite, per via di carenza di collagene;
- Sanguinamentu, principalmente per a gomma è u nasu, ma chì pò cumparisce in ogni locu in u corpu, per via di a rottura di i tessuti chì sustenenu i vasi sanguini;
- Macchi purpurichi nantu à u corpu, ancu per via di a fragilità di i vini sanguini;
- Deformità ossea è risicu aumentatu di fratture, in particulare in i zitelli, postu chì altera u prucessu di calcificazione è a furmazione di l'osse;
- Perdita di capelli è indebulimentu di unghie, cartilagine è articulazione;
- Dolore à l'osse è gonfiore in u corpu;
- Caduta è addulcimentu di i denti, perchè altera a furmazione di a dentina, chì hè a matrice di i denti;
- Aumentatu u risicu di infezioni, cum'è i raffreddori è l'influenza, chì a mancanza di vitamina C pregiudica a furmazione di globuli bianchi è altera varie funzioni di u sistema immune;
- Tristezza, stress mentale è difficultà di ragiunamentu, perchè a mancanza di sta vitamina pò pruduce cambiamenti chimichi cerebrali.
Inoltre, se a carenza ùn hè micca identificata è trattata, ci ponu esse altri sintomi cum'è stanchezza eccessiva è letargia.
Cause di mancanza di vitamina C.
A vitamina C hè assorbita in l'intestinu è a so fonte principale hè l'alimentu, dunque a mancanza di sta vitamina accade quandu a dieta hè insufficiente o quandu l'assorbimentu da l'intestinu ùn hè micca adeguatu. Cusì, alcuni di i principali fattori di risicu sò a malnutrizione, l'anorexia, u fumu, l'alcolismu, e malatie intestinali è l'infiammazioni, cume a malattia di Crohn, per esempiu. Inoltre, durante a gravidanza è l'allattamentu, ci hè un bisognu aumentatu di sta vitamina.
A carenza di vitamina C pò accade ancu in e persone cun malatie di u tractu gastrointestinale, malatie infiammatorie croniche o acute, persone in u periodu postoperatoriu intestinale o chì anu brusgii gravi.
A diarrea pò ancu aumentà e perdite fecali di sta vitamina, è ancu l'acloridria, chì hè una cundizione in cui l'acidu gastricu ùn hè micca pruduttu, diminuendu a quantità di vitamina chì hè assorbita.
Cume trattà a carenza di vitamina C.
A vitamina C si trova soprattuttu in frutti è ligumi, cum'è ananas, acerola, aranciu, limonu è pimentari, per esempiu, è a presenza di sti alimenti in a dieta hè impurtante per risponde à i bisogni di u ghjornu. Verificate l'elencu cumpletu di e fonti alimentari di vitamina C.
A quantità di vitamina C chì deve esse cunsumata ogni ghjornu hè di circa 75 mg per ghjornu per e donne è 90 mg per ghjornu per l'omi da 19 anni.
Tuttavia, alcune persone ponu avè bisognu di quantità più grandi, cume e donne incinte, i fumatori è e persone chì usanu alcune droghe chì ponu compromettà l'assorbimentu di sta vitamina, cume contraccettivi, antidepressivi è diuretici. In u casu di i zitelli, zitelli è adolescenti, a quantità hè menu, è si consiglia di cunsultà u duttore o nutrizionista per adattà a sostituzione di vitamine in questi casi.
Cum'è a vitamina C pò esse eliminata, à pocu à pocu, per via di l'urina, u so cunsumu deve esse cutidianu, è se a quantità necessaria ùn hè micca ghjunta cù l'alimentu, hè ancu pussibule di cunsumà supplementi cù vitamina C, chì duverebbe esse cunsigliatu da un nutrizziunista cusì chì ùn hè micca fattu in colpa o in eccessu.
Vede cumu aduprà a vitamina C ogni ghjornu guardendu u video seguente: