Giardiasis (Giardia lamblia): chì hè, sintomi è trattamentu

Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu diagnosticà
- Cumu accade a trasmissione
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cume prevene a giardiasi
A Giardiasis hè una infezzione causata da u protozoo Giardia lamblia, chì pò accade per via di l'ingestione di e ciste di stu parassita prisente in acqua, alimenti o oggetti cuntaminati.
Infezzione cù Giardia lamblia hè più cumunu accade in i zitelli è pò esse rimarcatu per via di l'apparizione di certi sintomi cum'è diarrea, nausea, sgabelli gialli, dolore addominale è distensione, essendu impurtante cunsultà u duttore per chì u trattamentu possa esse iniziatu.
Per trattà a giardiasi, u duttore pò ricumandà medicazione chì lotta contr'à u parasite, cum'è Metronidazole, Secnidazole o Tinidazole, è u cunsumu di riposu è di fluidi sò ancu raccomandati per minimizà a disidratazione causata da a diarrea.

Principali sintomi
I sintomi di giardiasi sò generalmente apparse trà 1 è 3 settimane dopu l'infezzione, ma a maiò parte di i pazienti, in particulare l'adulti, finiscenu micca mostrendu sintomi di a malattia per via di u sistema immunitariu più sviluppatu. Cusì, hè impurtante cunnosce i sintomi di giardiasi, in particulare in i zitelli, cum'è:
- Crampi addominali;
- Diarrea, chì pò pare aguda è intensa o pò esse lieve è persistente;
- Gonfiore addominale;
- Perda di pesu involuntaria;
- Sgualconi gialli, cù segni di presenza di grassu;
- Aumentu di gasu intestinali;
- Bruciore di stomacu, ardenti è cattiva digestione.
Sti sintomi ponu cumparisce di colpu o à pocu à pocu, è più a malattia dura per esse identificata, più grande sò e probabilità chì u paziente sviluppi prublemi cum'è malnutrizione è anemia, per via di malassorbimentu di nutrienti in l'intestinu. Vede 5 altri sintomi chì ponu indicà i vermi.
Vede i sintomi di questa è di altre infezioni parasitiche:
Cumu diagnosticà
U diagnosticu di giardiasi hè fattu basatu annantu à i sintomi è a valutazione clinica di u paziente da u duttore, è hè ancu necessariu di fà u test di feci, chì identifica a presenza di cisti parassiti in u feci. Capite cumu hè fattu u test di feci.
Tuttavia, ùn hè micca raru chì a prova sia negativa, ancu in presenza di infezioni, perciò hè spessu necessariu ripetere a prova o fà altri tippi di testi aduprendu metudi più affidabili, cume test immunologichi in sangue è feci o, ancu a raccolta di biopsia aspirata o intestinale.
Cumu accade a trasmissione
A trasmissione di giardiasi si faci per ingestione di cisti maturi di u Giardia, Chì pò accade in i seguenti modi:
- Ingestione d'acqua contaminata;
- Cunsumu di alimenti cuntaminati, cum'è ligumi crudi o pocu lavati;
- Da una persona à l'altra, per mezu di u cuntattu cù e mani cuntaminate, più cumuni in i lochi cù una folla di persone, cum'è i crèculi;
- Cuntattu anal intimu.
Inoltre, l'animali domestici ponu ancu esse infettati è trasmettenu cisti da Giardiadunque, devenu esse trattati in casu di suspettu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a giardiasi hè fattu cù l'usu di droghe chì luttanu contr'à u protozoo chì provoca a malattia, cume Metronidazole, Tinidazole, Secnidazole o Imidazole, per esempiu, guidatu da u duttore.
In generale, u trattamentu dura da 1 à 5 ghjorni, secondu u medicamentu adupratu è a situazione clinica di a persona, tuttavia, in casi persistenti o ricorrenti, u duttore pò prescrive l'usu di medicinali finu à 3 settimane. Scuprite più nantu à i rimedii indicati per ogni tipu di vermu è cumu per piglià.
Inoltre, l'idratazione cù u cunsumu di fluidi è, in i casi i più gravi, ancu cù u seru in vena, pò esse necessaria per via di a disidratazione causata da a diarrea.
Cume prevene a giardiasi
Per prevene a giardiasi, sò necessarie misure igieniche, cume lavassi sempre e mani prima di purtalli in bocca, lavà currettamente di verdure, in particulare quelli chì si manghjanu crudi, trattendu cani è misgi chì ponu esse contaminati, chì ponu trasmette malatie, in in più di trattà currettamente l'acqua prima di beie, cume per bollitura o filtrazione. Scuprite chì sò i modi principali per trattà l'acqua è rende la potabile.