7 sintomi di leptospirosi (è cosa fà se suspettate)
Cuntenutu
I sintomi di leptospirosi ponu apparisce finu à 2 settimane dopu u cuntattu cù i batteri rispunsevuli di a malattia, chì accade di solitu dopu esse in acque cun un risicu elevatu di esse contaminati, cum'è accade durante l'inundazioni.
I sintomi di leptospirosi tendenu à esse assai simili à quelli di l'influenza, è includenu:
- Febbra sopra à 38ºC;
- Mal di testa;
- Chills;
- Dolore musculare, in particulare in u vitellu, a schiena è l'addome;
- Pèrdita di l'appetite;
- Nausea è vomitu;
- Diarrea.
Circa 3 à 7 ghjorni dopu à l'iniziu di i sintomi, a triade Weil pò cumparisce, chì hè un segnu di gravità è hè caratterizata da a presenza di trè sintomi: pelle giallastra, insufficienza renale è emorragie, principalmente pulmonari. Ciò accade quandu u trattamentu ùn hè micca iniziatu o ùn hè micca eseguitu currettamente, ciò chì favurisce u sviluppu di i batteri rispunsevuli di a leptospirosi in u sangue.
A causa di u fattu chì pò influenzà i pulmoni, ci pò ancu esse tosse, difficultà à respirà è emoptisi, chì currisponde à a tosse sanguinosa.
Cosa da fà in casu di suspettu
Se a leptospirosi hè suspettata, hè assai impurtante cunsultà un medicu generale o un praticante di malattie infettive per valutà i sintomi è a storia medica, inclusa a pussibilità di esse statu in cuntattu cù l'acqua contaminata.
Per cunfirmà u diagnosticu, u duttore pò ancu urdinà testi di sangue è urina per valutà i reni, a funzione epatica è a capacità di coagulazione. Cusì, hè raccomandatu di valutà i livelli di urea, creatinina, bilirubina, TGO, TGP, gamma-GT, fosfatasi alcalina, CPK è PCR, in più di u numeru sanguinu cumpletu.
In più di sti testi, sò ancu indicati testi per identificà l'agente infettivu, è ancu antigeni è anticorpi produtti da l'organismu contr'à stu microorganismu.
Cumu uttene a leptospirosi
A forma principale di trasmissione di leptospirosi hè attraversu u cuntattu cù l'acqua contaminata da urina da animali capaci di trasmette a malattia è, dunque, hè frequente durante l'inundazioni. Ma a malattia pò accade ancu in e persone chì venenu in cuntattu cù i rifiuti, u desertu, i detriti è l'acqua stagnante perchè a batteria di leptospirosi pò stà viva per 6 mesi in lochi umidi o umidi.
Cusì, a persona pò diventà cuntaminata quandu entra in pozzanghere d'acqua in strada, quandu pulisce i terreni vacanti, quandu manipula i rifiuti accumulati o quandu si va in a discarica di a cità, essendu più cumunu in e persone chì travaglianu cum'è casalinghi, muratori è raccoglitori di rifiuti. Verificate più dettagli di trasmissione di leptospirosi.
Cumu vene
U trattamentu per a leptospirosi deve esse indicatu da u medicu generale o da u specialistu di e malatie infettive è hè generalmente fattu in casa cù l'usu di antibiotici, cum'è Amoxicillin o Doxycycline, per almenu 7 ghjorni. Per alleviare u dolore è l'inconfortu, u duttore pò ancu raccomandà l'usu di Paracetamol.
Inoltre, hè impurtante riposà è beie molta acqua per recuperà più rapidamente è dunque l'ideale hè chì a persona ùn travaglia micca è ùn assiste micca à a scola, se hè pussibule. Vede più nantu à u trattamentu per a leptospirosi.