Cumu identificà i sintomi di sovradosaggio
Cuntenutu
A sobredose accade quandu si usa una sobredose di una droga, medicazione o qualsiasi tipu di sostanza, sia per ingestione, inalazione o iniezione diretta in u sangue.
In a maiò parte di i casi, a situazione di overdose accade cù l'usu di oppioidi, cum'è u casu cù a morfina o l'eroina, è, dunque, i sintomi di overdose sò in relazione cù prublemi respiratorii. Tuttavia, ci sò altri tippi di droghe chì ponu ancu causà una sovradosaggio, è in queste situazioni, i sintomi ponu esse diversi, secondu u tippu di droga.
Indipendentemente da i sintomi, ogni volta chì una persona hè trovata incosciente cù segni di avè avutu adupratu droghe o qualchì tippu di medicamentu, hè assai impurtante chjamà immediatamente per aiutu medicu, chjamà 192, o piglià a persona à l'ospedale, inizendu u trattamentu per a sovradosaggio. o u più prestu pussibule. Vede ciò chì si deve fà in casu di overdose è cumu si face u trattamentu.
1. Droghe depressive
I farmaci depressivi sò quelli chì diminuiscenu l'attività di u sistema nervosu è, dunque, sò più aduprati per ottene u rilassamentu.
U tippu principale di droghe depressive sò oppioidi, chì includenu droghe illecite, cume l'eroina, ma ancu analgesici per u dolore assai severu, cume a codeina, l'ossicodone, u fentanil o a morfina, per esempiu. Inoltre, i farmaci antiepilettici o i sonniferi sò ancu parte di stu gruppu.
Quandu si usa stu tipu di droghe, hè pussibule chì a sobredose sia accumpagnata da sintomi cum'è:
- Respirazione debule o difficultà à respirà;
- Ronfà o respirazione frizzante, indicendu chì qualcosa impedisce i pulmoni;
- Labbra di culore turchinu è punta di i diti;
- Mancanza di forza è sonnolenza eccessiva;
- Sculari assai chjusi;
- Disorientazione;
- Diminuta a frequenza cardiaca;
- Svenimentu, nisuna risposta quandu si prova à spustà è sveglia a vittima.
Ancu se u overdose hè identificatu à tempu per chjamà aiutu medicu, l'usu eccessivu di queste droghe è l'ingressu à u statu di overdose pò causà danni cerebrali permanenti.
In casu di oppioidi, alcune persone chì facenu un usu custante di sti tippi di sostanze ponu avè un "kit anti-overdose", chì consiste in una penna di naloxone. U Naloxone hè una droga chì annulla l'effetti di l'oppiacei nantu à u cervellu è chì pò salvà a vittima da una sovradosaggio quandu hè aduprata rapidamente. Vede cumu aduprà stu rimediu.
2. Droghe stimulanti
A differenza di e droghe depressive, i stimulanti sò responsabili di aumentà u funziunamentu di u sistema nervosu, causendu stimolazione, euforia è eccitazione. Stu tippu di sostanza hè adupratu principalmente da l'adulescenti è i ghjovani adulti per uttene effetti cume livelli di energia aumentati, attenzione, autostima è ricunniscenza.
Alcuni esempi sò cocaina, metanfetamina, LSD o estasi, per esempiu. È i sintomi di sovradosaggio da queste sostanze, ponu include:
- Agitazione estrema;
- Cunfusione mentale;
- Sculari dilatati;
- Dolore di pettu;
- Fortu mal di testa;
- Cunvulsioni;
- Frebba;
- A frequenza cardiaca aumentata;
- Agitazione, paranoia, allucinazioni;
- Perda di cuscenza.
Inoltre, hè impurtante ricurdà chì l'usu di parechje droghe in listessu tempu è micca manghjà bè aumenta ancu u risicu di sovradosaggio è morte.
3. Rimedi senza ricetta
Ancu se a maiò parte di i medicinali senza prescrizione, cum'è Paracetamol o Ibuprofen, sò relativamente sicuri da aduprà senza custodia medica costante, ponu ancu causà sovradosi. Cusì, hè assai impurtante avè almenu cunsiglii medichi in precedenza in quantu à chì dose aduprà, in particulare in u casu di i zitelli.
Unu di i casi più cumuni hè a sobredosi di Paracetamol, chì tende à esse fatta da e persone chì tentanu di suicidassi. Stu tipu di medicina provoca gravi danni à u fegatu quandu hè adupratu in dosi superiori à quelle indicate è, dunque, i sintomi più cumuni includenu:
- Dolore severu in u latu superiore drittu di u ventre;
- Nausea è vomitu;
- Mare forte;
- Cunvulsioni;
- Svenimentu.
A seconda di a dosa aduprata in overdose, i sintomi ponu piglià finu à 2 o 3 ghjorni per apparì, tuttavia, e lesioni si sviluppanu in u fegatu dapoi l'ingestione di u medicamentu. Dunque, ogni volta chì pigliate accidentalmente una dosi più alta, duvete andà à l'uspidale, ancu s'ellu ùn ci sò sintomi.