7 sintomi di trombosi venosa profonda (TVP)
Cuntenutu
A trombosi di a vena profonda si verifica quandu un coagulu obstruisce una vena in a gamba, impedendu à u sangue di rientre currettamente in u core è causendu sintomi cum'è gonfiore di a gamba è dolore severu in a regione affetta.
Se pensate chì pudete sviluppà una trombosi venosa in a vostra gamba, selezziunate i vostri sintomi è scopre quale hè u risicu:
- 1. Dolore subitu in una perna chì s'aggrava cù u tempu
- 2. Gonfiu in una di e gambe, chì cresce
- 3. Rossu intensu in a perna affettata
- 4. Sensazione di calore quandu tocca a gamba gonfia
- 5. Dolore quandu si tocca a gamba
- 6. A pelle di a gamba hè più dura di u normale
- 7. Veni dilatati è più faciuli visibili in a gamba
Ci sò sempre casi, in i quali u coagulu hè assai picculu è ùn causa alcun sintimu, sparendu solu cù u tempu è senza avè bisognu di trattamentu.
Tuttavia, ogni volta chì si suspetta una trombosi venosa, si deve andà à l'ospedale per identificà u prublema è cumincià u trattamentu adeguatu, chì alcuni coaguli ponu ancu spostassi è influenzà organi impurtanti, cum'è u pulmone o u cervellu, per esempiu.
Cosa da fà in casu di suspettu
U diagnosticu di trombosi deve esse fattu u più prestu pussibule, dunque hè cunsigliatu d'andà à l'uspidale o à a sala d'urgenza ogni volta chì ci hè un suspettu di coagulu in a gamba.
Di solitu, u diagnosticu hè fattu da a valutazione di i sintomi è di qualchi test di diagnosticu cum'è ultrasuoni, angiografia o tomografia computerizata, chì aiutanu à truvà induve hè u coagulu. Inoltre, u duttore ordina ancu di solitu un test di sangue, cunnisciutu cum'è D-dimer, chì hè adupratu per cunfirmà o escludere a suspettata trombosi.
Quale hè u più risicu di avè trombosi
Persone cù:
- Storia di a trombosi precedente;
- Età uguale o superiore à 65 anni;
- Cancer;
- Malatie chì rendenu u sangue più viscuosu, cum'è a macroglobulinemia di Waldenstrom o u mieloma multiplu;
- Malatia di Behçet;
- Storia di attaccu di core, ictus, insufficienza cardiaca congestiva o malatie pulmonari;
- Diabetes;
- Quale hà avutu un accidente seriu cù ferite musculari maiò è fratture bone;
- Quale hà avutu una cirurgia chì durò più di 1 ora, in particulare una chirurgia di artroplastia di ghjinochju o anca;
- In e donne chì facenu a sostituzione ormonale cù l'estrogeni.
Inoltre, e persone chì anu bisognu à esse immobilizate in lettu per più di 3 mesi anu ancu un risicu aumentatu di sviluppà un coagulu è avè trombosi venosa profonda.
E donne incinte, donne chì sò state recentemente mamme o donne chì sò sottumessi à sostituzione ormonale o chì utilizanu un metudu contraccettivu ormonale, cume a pillula, presentanu ancu un pocu risicu di trombosi, postu chì i cambiamenti ormonali ponu interferisce cù a viscosità di u sangue, rendendu più faciule per un coagulu cumparisce.
Vede quale sò i 7 effetti collaterali più cumuni di i rimedii ormonali cum'è a pillola.