Limfoma non-Hodgkin: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di u linfoma non-Hodgkin
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Trattamentu per u linfoma non-Hodgkin
- Prognosi in casu di linfoma non-Hodgkin
U linfoma non-Hodgkin hè un tipu di cancheru chì affetta i nodi linfatichi, prumove a so crescita, è affetta principalmente e cellule di difesa di tip B. I sintomi di a malattia apparenu quandu u sistema immunitariu diventa compromessu, cù l'apparizione di sintomi cum'è sudore di notte, frebba è prurito di a pelle, per esempiu, però ci ponu esse altri sintomi secondu induve si sviluppa u cancheru.
Hè impurtante chì stu tipu di linfoma sia identificatu in i primi stadii, postu chì hè pussibule di prevene a diffusione di u tumore è avè cusì una probabilità più grande di guarì. U trattamentu deve esse guidatu da l'oncologu, chì pò esse fattu per radioterapia, chimioterapia o l'usu di droghe monoclonali.
Sintomi di u linfoma non-Hodgkin
In a maiò parte di i casi, u linfoma ùn causa alcun tippu di sintomu, solu identificatu in fasi più avanzate per via di cambiamenti in a medula ossea, chì interferiscenu direttamente cù a produzzione di cellule sanguine sane. Inoltre, i sintomi di u linfoma non-Hodgkin ponu varià secondu induve si sviluppa in u corpu. Cusì, in generale, i sintomi principali ligati à u linfoma non-Hodgkin sò:
Aumentazione di i linfonodi, cunnisciuta ancu cum'è lingua, principalmente in u collu, daretu à l'arechje, ascelle è inguine;
- Anemia;
- Stanchezza eccessiva;
- Frebba;
- Mancanza d'energia per realizà l'attività di u ghjornu;
- Sudore di notte;
- Nausea è vomitu;
- Prurite di a pelle;
- Gonfiore in faccia o in corpu;
- Perda di pesu senza causa apparente;
- Sanguinamentu faciule;
- Apparizione di contusioni nantu à u corpu;
- Bloating è discomfort abdominal;
- Sensazione di stomacu pienu dopu avè manghjatu pocu alimentu.
Hè impurtante chì a persona cunsulti u medicu generale quandu ellu / ella noti l'apparizione di tingles, soprattuttu s'ellu hè accumpagnatu da altri sintomi, postu chì hè pussibule chì i testi ponu esse fatti chì ponu confermà a diagnosi è, dunque, inizia u più trattamentu adattatu, prumove a qualità di vita.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di u linfoma non-Hodgkin deve esse fattu inizialmente da u medicu generale è dopu da l'oncologu valutendu i sintomi presentati da a persona è valutendu a storia di a persona. Inoltre, per cunfirmà a diagnosi, hè ancu raccomandatu di fà analisi di sangue, biopsie, testi di imaging, cume tomografia, screening per infezioni di trasmissione sessuale, cume HIV è epatite B, è mielogram.
Queste prove servenu per cunfirmà l'esistenza di a malattia è per identificà u tippu di tumore è u so stadiu, chì hè essenziale per a scelta di u trattamentu.
Trattamentu per u linfoma non-Hodgkin
U trattamentu per u linfoma non-Hodgkin deve esse fattu secondu a guida di l'oncologu è varieghja secondu u tippu è u stadiu di u linfoma, è a chirurgia è l'usu di medicinali chì riducenu a proliferazione di u tumore, stimulanu a produzzione di cellule sanguine è miglioranu a persona qualità di vita.
Cusì, u trattamentu per stu tipu di linfoma hè fattu cù una cumbinazione di chimioterapia, radioterapia è immunoterapia, in cui l'usu di droghe chì funzionanu cù l'ughjettivu di fermà a proliferazione di cellule tumorali, prumove l'eliminazione di u tumore è aumentà a produzzione hè indicatu.cellule di difesa di l'organisimu.
E sessioni di chimioterapia duranu una media di 4 ore, in a quale a persona riceve medicazione orale è iniettabile, tuttavia, quandu u linfoma non-Hodgkin hè più severu, pò ancu esse assuciatu cù sessioni di radioterapia in u situ di u linfoma per prumove l'eliminazione di u tumore. Sia a chimio sia a radioterapia ponu causà effetti collaterali cum'è nausea è perdita di capelli.
In più di u trattamentu indicatu da l'oncologu, hè impurtante chì a persona mantene un stilu di vita sanu, praticendu attività fisica di modu regulare è avè una dieta sana è equilibrata, chì deve esse guidata da u nutrizziunistu.
Prognosi in casu di linfoma non-Hodgkin
A pronostica in casu di linfoma non-Hodgkin hè assai individualizata, postu chì dipende da parechji fattori cum'è u tippu di tumore chì l'individuu hà, u so stadiu, u statu di salute generale di l'individuu, u tippu di trattamentu chì hè statu fattu è quandu hè stata iniziata.
U percentuale di sopravivenza per stu tippu di tumore hè altu ma varia secondu:
- Età: più a persona hè vechja, più grande sò e possibilità di nisuna cura;
- Volumu di u tumore: quandu più di 10 cm, peghju e possibilità di curà.
Cusì, e persone di più di 60 anni, chì anu tumuri di più di 10 cm sò menu propensi à guarì è ponu more in circa 5 anni.