6 sintomi principali di lupus
Cuntenutu
- Cumu diagnosticà u lupus
- Testi per diagnosticà lupus
- Chì ghjè lupus
- Quale pò piglià u lupus?
- U lupus hè contagiosu?
E macchie rosse nantu à a pelle, in forma di farfalla in faccia, frebba, dolore à l'articuli è stanchezza sò sintomi chì ponu indicà lupus. U lupu hè una malatìa chì si pò manifestà in ogni mumentu è dopu a prima crisa, i sintomi si ponu manifestà di tantu in tantu è dunque u trattamentu deve esse mantenutu per a vita.
I sintomi principali di lupus sò elencati quì sottu è se vulete cunnosce e vostre possibilità di avè sta malattia, verificate i vostri sintomi:
- 1. Macchia rossa in forma d'ale di farfalla in faccia, sopra à u nasu è e guance?
- 2. Parechje macchie rosse nantu à a pelle chì sbuchjanu è guariscenu, lascendu una cicatrici appena più bassa chè a pelle?
- 3. Macchie cutanee chì cumpariscenu dopu esposizione à u sole?
- 4. Piccule piaghe dolorose in bocca o in u nasu?
- 5. Dolore o gonfiore in una o più articulazioni?
- 6. Episodi di crisi o cambiamenti mentali senza alcuna causa apparente?
Generalmente e donne nere sò e più colpite è in più di sti sintomi ci pò ancu esse perdita di capelli in certe regioni di a testa, piaghe à l'internu di a bocca, rash rossu nantu à a faccia dopu esposizione à u sole è anemia. Tuttavia, sta malattia pò ancu influenzà i reni, u core, u sistema digestivu è causà attacchi.
Cumu diagnosticà u lupus
I segni è i sintomi ùn sò micca sempre basta à determinà chì si tratta di lupus, perchè ci sò altre malatie, cum'è rosacea o dermatite seborreica, chì ponu esse cunfundite cù lupus.
Dunque, u test di sangue hè unu di i strumenti più utili per u duttore per cunfirmà u diagnosticu è determinà u trattamentu currettu. Inoltre, altri testi ponu esse urdinati.
Testi per diagnosticà lupus
I test urdinati da u duttore cumpletanu l'infurmazioni necessarie per determinà u diagnosticu, in casu di lupus. In questi casi, i cambiamenti chì indicanu a malattia sò:
- Troppu proteine in parechji testi di urina di fila;
- Riduzione di u numeru di eritrociti, o di globuli rossi, in u test di sangue;
- Leucociti cù un valore menu di 4.000 / mL in u test di sangue;
- Diminuzione di u numeru di piastrine in almenu 2 analisi di sangue;
- Limfociti cù un valore menu di 1,500 / mL in u test di sangue;
- Presenza di anticorpi anti-DNA nativi o anti-Sm in u test di sangue;
- Presenza di anticorpi anti-nucleari sopra u normale in u test di sangue.
Inoltre, u duttore pò ancu urdinà altri test di diagnosticu cum'è i raggi X di pettu o biopsie di rene per identificà s'ellu ci sò lesioni infiammatorie in l'organi, chì ponu esse causati da lupus.
Chì ghjè lupus
U lupu hè una malatia autoimmune, induve u sistema immunitariu di u paziente principia à attaccà e cellule di u corpu stessu, pruvucendu sintomi cum'è macchie rosse nantu à a pelle, artrite è piache in bocca è nasu. Sta malattia pò esse scuperta in ogni tappa di a vita, ma a più cumuna hè chì hè diagnosticata in donne trà 20 è 40 anni.
Quandu ci hè un suspettu chì pudete avè lupus, hè cunsigliatu di cunsultà un reumatologu, chì u duttore deve valutà i sintomi riferiti è fà testi chì aiutanu à cunfirmà a diagnosi.
Quale pò piglià u lupus?
U lupu pò cumparisce in ogni mumentu per via di fattori genetichi è pò esse assuciatu à fattori ambientali, cum'è esposizione à a radiazione ultravioletta, fattori ormonali, fumatori, infezioni virali, per esempiu.
Tuttavia, a malattia hè più cumuna in donne, persone trà 15 è 40 anni, è ancu in pazienti di razza africana, ispanica o asiatica.
U lupus hè contagiosu?
U lupu ùn hè micca cuntagiosu, postu chì hè una malatia autoimmune, causata da mutazioni in u corpu stessu chì ùn ponu micca esse trasmesse da una persona à l'altra.