Chì ci hè a Differenza trà una Infezione Sinusale è u Fredu Cumunu?
Cuntenutu
- Fretu vs infezzione sinusale
- Chì sò i sintomi?
- Sintomi d'infezzione sinusale
- Sintomi di fretu
- U culore di u mucus importa?
- Chì sò i fattori di risicu?
- Quandu per vede un duttore
- Cumu hè diagnosticata ogni cundizione?
- Cume trattà un raffreddore vs una infezione sinusale
- U takeaway
Sì avete un nasu chì cola è una tosse chì vi face a gola, vi puderete dumandà se avete un fretu cumunu chì deve solu fà corre u so corsu o una infezzione sinusale chì hà bisognu di trattamentu.
E duie cundizioni partenu parechji sintomi, ma ci sò alcuni segni rivelatori per ognunu. Leghjite per amparà di più nantu à e similitudini è e differenze, è cume identificà è trattà ogni situazione.
Fretu vs infezzione sinusale
Un raffreddore hè una infezzione causata da un virus chì trova una casa in u vostru sistema respiratoriu superiore, cumprese u nasu è a gola. Oltre 200 virus diversi sò capaci di causà un raffreddore, ancu se a maiò parte di u tempu un tippu di rinovirus, unu chì affetta principalmente u nasu, hè u culpevule.
U raffreddore pò esse cusì dolce chì pudete avè sintomi solu per qualchi ghjornu, o un fretu pò appendesi per settimane.
Perchè un fretu cumunu hè causatu da un virus, ùn pò micca esse trattatu in modu efficace cù antibiotici. Alcuni medicamenti ponu aiutà à riduce i sintomi, ma u riposu hè di solitu u modu principale per batte un virus di u raffreddore.
Una infezzione sinusale chì provoca infjammazione di i sinus, cunnisciuta ancu cum'è sinusite, hè cumunemente causata da una infezzione batterica, ancu se pò esse causata da un virus o un fungu (muffa).
In certi casi, pudete sviluppà una infezione sinusale dopu un fretu cumunu.
Un raffreddore pò fà chì u rivestimentu di i vostri sinus si infiammi, ciò chì li rende difficiule per drenà currettamente. Chì pò purtà à u mucus intrappulatu in a cavità sinusale, chì, à u so tornu, pò creà un ambiente invitante per chì i batteri crescinu è si spanninu.
Pudete avè una infezzjoni sinusale acuta o sinusite cronica. Una infezzione sinusale acuta tende à durà menu di un mese. A sinusite cronica dura più di trè mesi, è i sintomi ponu vene è venenu regolarmente.
Chì sò i sintomi?
Trà i sintomi cumuni da una infezzjoni di friddu è sinusali sò:
- congestion
- nasu colivu o stufatu
- mal di testa
- gocciolamentu postnasale
- tossu
- frebba, ancu cù un fretu, tende à esse una frebba di bassa qualità
- fatigue, o mancanza d'energia
I sintomi di u fretu sò di solitu à u peghju in pochi ghjorni dopu l'iniziu di l'infezzione, è allora di solitu cumincianu à calà in 7 à 10 ghjorni. I sintomi di infezioni sinusali ponu durà duie volte o assai più, in particulare senza trattamentu.
Sintomi d'infezzione sinusale
I sintomi di l'infezzione sinusale sò simili à quelli di un fretu cumunu, ancu s'ellu ci sò alcune sfarenze sottili.
Una infezzjoni sinusale pò causà dolore è pressione sinusale. I vostri sinus sò cavità piene d'aria situate daretu à i pomi è intornu à l'ochji è a fronte. Quandu si infiammanu, chì pò purtà à u dolore à a faccia.
Una infezzione sinusale pò ancu fà sente u dulore in i vostri denti, ancu se a salute di i vostri denti ùn hè generalmente micca affettata da l'infezione sinusale.
Una infezzione sinusale pò ancu causà un gustu àcitu per perdurà in bocca è causà cattivu respiru, sopratuttu se sperimentate una goccia postnasale.
Sintomi di fretu
Starnutisce tende à accumpagnà un fretu, micca una infezzione sinusale. In listessu modu, un mal di gola hè un sintimu più cumunu di un fretu, piuttostu chè una infezzione sinusale.
Tuttavia, se a vostra sinusitis produce assai gocciolamentu postnasale, a vostra gola pò cumincià à sentesi cruda è scomoda.
U culore di u mucus importa?
Mentre chì u mucus verde o giallu pò accade in una infezzione batterica, questu ùn significa micca chì avete una infezione batterica. Pudete avè un fretu cumunu chì produce mucus spessi è scoloriti mentre u virus corre u so corsu.
Tuttavia, a sinusite infettiva causa comunemente una scarica nasale spessa verde-gialla.
Chì sò i fattori di risicu?
I raffreddori sò assai contagiosi. I zitelli in i lochi di a crèche sò particolarmente suscettibili à i raffreddori è à e infezioni batteriche, ma e persone di ogni età ponu sviluppà una infezzione di u fretu o sinusale se esposti à i germi chì causanu l'infezzione.
Avè polipi nasali (piccule crescita in i sinus) o altre ostruzzioni in a vostra cavità sinusale pò aumentà u risicu per l'infezioni sinusali. Hè perchè queste ostruzzioni ponu purtà à l'infiammazione è un poviru drenaggiu chì permette à i batteri di razza.
Avete ancu un risicu aumentatu per un fretu o una infezzjoni batterica se avete un sistema immunitariu indebolitu.
Quandu per vede un duttore
Sì i sintomi di u fretu venenu è vanu, o si migliuranu significativamente, in una settimana, ùn avete micca bisognu di vede un duttore.
Se a vostra congestione, pressione sinusale, è altri sintomi persistenti, vedi u vostru medicu o visitate una clinica di assistenza urgente. Pudete bisognu di medicazione per trattà una infezzione.
Per i zitelli di menu di 3 mesi, una frebba à o più di 100,4 ° F (38 ° C) chì persiste per più di un ghjornu deve induce una visita à u duttore.
Un zitellu di qualsiasi età chì hà una frebba chì ferma per dui o più ghjorni o cresce progressivamente più altu deve esse vistu da un duttore.
Mal di l'arechja è fussiness uncharacteristic in un zitellu pò ancu suggerisce una infezione chì necessita una valutazione medica. Altri segni di una infezione virale o batterica seria includenu un appetitu insolitamente bassu è una sonnolenza estrema.
Sè vo site un adultu è avete una frebba persistente di sopra 101,3 ° F (38,5 ° C), vedi un duttore. Questu puderia indicà chì u vostru fretu hè diventatu una infezione batterica sovrapposta.
Vede ancu un duttore sanitariu se a vostra respirazione hè compromessa, vale à dì chì sibilate o sperimentate altri sintomi di mancanza di respiru. Una infezzione respiratoria à ogni età pò aggravà è purtà à pneumonia, chì pò esse una situazione chì mette in periculu a vita.
Altri sintomi di sinusite seri chì devenu esse valutati da un duttore includenu:
- severu mal di testa
- doppia visione
- collu rigidu
- cunfusione
- rossu o gonfiu intornu à e guance o l'ochji
Cumu hè diagnosticata ogni cundizione?
Un fretu cumunu pò generalmente esse diagnosticatu cun un esame fisicu standard è una rivista di sintomi. U vostru duttore pò fà una rinoscopia se suspetta una infezione sinusale.
Durante una rinoscopia, u vostru duttore inserirà un endoscopiu cù delicatezza in u nasu è in a cavità sinusale per pudè guardà u rivestimentu di i vostri seni. Un endoscopiu hè un tubu finu chì hà una luce à una estremità è hà o una fotocamera o un oculare da guardà.
Se u vostru duttore pensa chì una allergie hè a causa di a vostra inflammazione sinusale, ponu cunsiglià un test di pelle allergica per aiutà à identificà l'allergenu chì causa i vostri sintomi.
Cume trattà un raffreddore vs una infezione sinusale
Ùn ci hè micca una medicina o vaccinazione per u fretu cumunu. Invece, u trattamentu deve esse focalizatu nantu à a gestione di i sintomi.
A congestione pò spessu esse alleviata aduprendu un spray salinu in ogni narice un paiu di volte à ghjornu. Un decongestionante nasale, cum'è oxymetazoline (Afrin), pò ancu esse utile. Ma ùn duvete micca aduprà per più di trè ghjorni.
Sì avete un mal di testa, o dolori di u corpu, pudete piglià acetaminofene (Tylenol) o ibuprofene (Advil, Motrin) per alleviare u dolore.
Per una infezzione sinusale, una salina o un spray nasale decongestionante pò aiutà cun a congestione. Pudete ancu esse prescrittu un corticosteroide, di solitu in forma di spray nasale. Una forma di pillola pò esse necessaria in certi casi per aiutà à riduce i sinus severamente inflamati.
Se u vostru duttore pensa chì pudete avè una infezzjoni batterica, pudete esse prescrittu un cursu di terapia antibiotica. Questu deve esse pigliatu esattamente cum'è prescrittu è per a durata raccomandata da u vostru duttore.
Firmà un cursu d'antibiotici troppu prestu pò permette una infezzione à perdurà è chì i sintomi si sviluppinu di novu.
Sia per un'infezzione sinusale sia per un raffreddore cumunu, stà idratatu è ripusassi assai.
U takeaway
I sintomi di l'infezzione di u fretu o di u sinus chì persistenu durante settimane ùn devenu micca esse ignorate. Ancu s'elli parenu mite o manighjevuli, vedi un prufessore sanitariu per sapè s'ellu sò necessarii antibiotici o altri trattamenti.
Per aiutà à evità i raffreddori o infezioni sinusali:
- Limite a vostra esposizione à e persone chì anu friddu, in particulare in spazi ristretti.
- Lavate e mani spessu.
- Gestite e vostre allergie, sia per mezu di farmaci sia evitendu allergeni, se hè pussibule.
Sè spessu sviluppate infezioni sinusali, parlate cù u vostru duttore. Puderanu cun voi per pruvà à identificà e cause sottostanti o fattori di risicu, chì ponu aiutà à riduce u risicu di sinusite in futuro.