Trattamentu di Cellule Staminali per a Malattia Pulmonare Ostruttiva Cronica (BPCO)
Cuntenutu
- Capisce a BPCO
- Cellule staminali 101
- Possibili benefici per a BPCO
- Ricerca attuale
- In l'animali
- In l'omu
- Purtà si
Capisce a BPCO
A malatia pulmonaria ostruttiva cronica (BPCO) hè una malattia pulmonaria progressiva chì rende difficile respirà.
Sicondu l'Associazione Americana di Pulmone, più di 16,4 milioni di persone in i Stati Uniti sò stati diagnosticati cun a situazione. Tuttavia, hè stimatu chì altri 18 milioni di persone possanu BPCO è ùn a sanu micca.
I dui tippi principali di BPCO sò bronchite cronica è enfisema. Parechje persone cun BPCO anu una cumbinazione di i dui.
Ùn ci hè attualmente alcuna cura per a BPCO. Ci hè solu trattamenti per migliurà a qualità di vita è per rallentà a prugressione di a malatia. Tuttavia, ci hè una ricerca prometitiva chì suggerisce chì e cellule staminali ponu aiutà à trattà stu tipu di malatie pulmonari.
Cellule staminali 101
E cellule staminali sò essenziali per ogni organisimu è spartenu trè caratteristiche principali:
- Si ponu rinnuvà per mezu di a divisione cellulare.
- Ancu s’elli sò inizialmente indistinguevuli, ponu differenzassi è piglià e pruprietà di parechje strutture è tessuti diversi, postu chì u bisognu si pone.
- Puderanu esse trasplantati in un altru urganisimu, induve continueranu à sparte è riplicate.
E cellule staminali ponu esse ottenute da embrioni umani di quattru à cinque ghjorni chjamati blastocisti. Questi embrioni sò generalmente dispunibili da un in vitro fecundazione. Alcune cellule staminali esistenu ancu in varie strutture di u corpu adultu, cumpresu u cervellu, u sangue è a pelle.
E cellule staminali sò dorme in u corpu adultu è ùn si dividenu micca à menu attivati da un avvenimentu, cum'è una malattia o ferita.
Tuttavia, cum'è e cellule staminali embrionali, sò capaci di creà tessuti per altri organi è strutture di u corpu. Pò esse aduprati per guarisce o ancu rigenerà, o ricrescere, tessuti danneggiati.
E cellule staminali ponu esse estratte da u corpu è separate da altre cellule. Dopu sò riturnati in u corpu, induve ponu cumincià à prumove a guarigione in a zona interessata.
Possibili benefici per a BPCO
A BPCO provoca unu o più i seguenti cambiamenti in i pulmoni è e vie aeree:
- I sacchetti d'aria è e vie aeree perdenu a so capacità di stende.
- I muri di i sacchetti d'aria sò distrutti.
- I muri di e vie aeree diventanu ingrassate è infiammate.
- E vie aeree sò intuppate di mucus.
Questi cambiamenti riducenu a quantità di aria chì scorre in e fora di i pulmoni, privendu u corpu di ossigenu tantu necessariu è rendendu sempre più difficiule à respirà.
E cellule staminali ponu benefiziu e persone cun BPCO da:
- riduce l'infiammazione in e vie aeree, chì pò aiutà à prevene ulteriori danni
- custruendu un tessutu pulmonariu novu è sanu, chì pò rimpiazzà qualsiasi tessutu dannighjatu in i pulmoni
- stimulà a furmazione di novi capillari, chì sò picculi vini sanguini, in i pulmoni; chistu pò purtà à migliurà a funzione pulmonare
Ricerca attuale
A Food and Drug Administration (FDA) ùn hà micca appruvatu alcunu trattamentu di cellule staminali per e persone cun BPCO, è i prucessi clinichi ùn anu micca avanzatu oltre a fase II.
A Fase II hè induve i ricercatori cercanu di amparà di più nantu à se un trattamentu funziona è i so effetti secondari. Ùn hè chè in a fase III chì u trattamentu in quistione hè paragunatu à altri medicamenti aduprati per trattà a stessa cundizione.
In l'animali
In studii preclinichi chì anu participatu à l'animali, un tipu di cellula staminale cunnisciuta cum'è cellula staminale mesenchimale (MSC) o cellula stromale mesenchimale si hè rivelata a più prometitiva. I MSC sò cellule di u tessutu connettivu chì ponu trasformassi in vari tipi di cellule, da cellule bone à cellule adipose.
Sicondu una rivista di letteratura di u 2018, i topi è i topi chì avianu sottupostu un trasplante cù MSC di solitu anu sperimentatu un ingrandimentu di u spaziu aereu riduttu è una inflammazione. L'allargamentu di u spaziu aereu hè u risultatu di a BPCO, è in particulare di enfisema, distruggendu i muri di i sacchetti d'aria di i pulmoni.
In l'omu
E prove cliniche in umani ùn anu ancu da ripruduce i listessi risultati pusitivi chì sò stati osservati in animali.
I ricercatori anu attribuitu questu à parechji fattori. Per esempiu:
- I studii pre-clinichi anu largamente adupratu animali cù solu una malattia simile à a BPCO, mentre chì i prucessi clinichi anu guardatu l'omu cun BPCO moderata à severa.
- L'animali anu ricevutu dosi più alti di MSC, in quantu à u so pesu di u corpu, cà l'umani. Dittu chistu, studii clinichi per altre cundizioni suggerenu chì dosi più alti di cellule staminali ùn portanu micca sempre à risultati migliori.
- Ci eranu incongruenze in i tippi di MSC aduprati. Per esempiu, alcuni studii anu utilizatu cellule staminali congelate o appena scongelate mentre chì altri anu adupratu fresche.
Mentre ùn ci hè ancu evidenza forte chì u trattamentu di e cellule staminali possi migliurà a salute di e persone cun BPCO, ùn ci hè ancu evidenza forte chì u trapianto di cellule staminali sia periculosu.
A ricerca cuntinua in questa direzzione, cù a speranza chì i prucessi clinichi cunzignati cun più prudenza daranu risultati differenti.
Purtà si
I ricercatori prevedenu chì e cellule staminali possanu un ghjornu esse aduprate per generà pulmoni novi è sani in e persone cun malatie pulmonari croniche. Pò dighjà parechji anni di ricerca prima chì u trattamentu di cellule staminali possa esse pruvatu in e persone cù BPCO.
Tuttavia, se stu trattamentu si concretizza, e persone cun BPCO ùn anu più da passà per chirurgie di trapianti di pulmone dolorose è risicati. Pò ancu allestisce a strada per truvà una cura per a BPCO.