Stent
Cuntenutu
U stent hè un picculu tubu fattu di una maglia metallica perforata è espansibile, chì hè posta à l'internu di una arteria, per mantene la aperta, evitendu cusì a diminuzione di u flussu di sangue per via di l'ingorgu.
Per chì ghjè
U stent serve per apre e navi chì anu un diametru riduttu, migliurendu u flussu di sangue è a quantità di ossigenu chì ghjunghje à l'organi.
Generalmente, i Stent sò aduprati in i casi di pazienti chì anu malatie coronarie cum'è Infartu Miocardicu Agutu o Angina instabile o ancu, in casi d'ischemia silenziosa, induve u paziente scopre chì hà un vasciu bluccatu per esami di cuntrollu. Questi stent sò indicati in casi di lesioni ostruttive di più di 70%. Puderanu ancu esse usati in altri lochi cum'è:
- Arterie carotide, coronarie è iliache;
- Canali biliari;
- Esofagu;
- Colon;
- Trachea;
- Pancreas;
- Duodenu;
- Uretra.
Tipi di Stent
I tippi di stent varieghjanu secondu a so struttura è cumpusizione.
Sicondu a struttura, ponu esse:
- Stent elutante di droga: sò rivestiti di medicazione chì seranu lentamente liberati in l'arteria per riduce a furmazione di trombi in u so internu;
- Stent revestitu: impedisce à e zone indebulite di pieghjassi. Assai utile in aneurismi;
- Stent radioattivu: emette piccule dosi di radiazioni in u vasu sanguinariu per riduce u risicu di accumulazione di tissutu cicatriziale;
- Stent bioattivu: sò ricoperti di sostanze naturali o sintetiche;
- Stent biodegradabile: dissolve cù u tempu, cù u vantaghju di pudè esse sottumessu à MRI dopu esse statu scioltu.
Sicondu a struttura, ponu esse:
- Stent spirale: sò flessibili ma menu forti;
- Stent à bobina: sò più flessibili, pudendu adattassi à e curve di i vasi sanguini;
- Stent di maglia: hè un mischju di bobine è stent spirali.
Hè impurtante di enfatizà chì u stent pò causà restenosi, quandu l'arteria si restringe di novu, richiedendu, in certi casi, l'implantazione di un altru stent in u stent chiusu.