Chì hè a Sindrome di Stoccolma è à Quale Affetta?
Cuntenutu
- Chì hè u sindrome di Stoccolma?
- Chì hè a storia?
- Chì sò i sintomi?
- Sintomi di u sindrome di Stoccolma
- Esempii di sindrome di Stoccolma
- Casi di altu profilo
- Sindrome di Stoccolma in a sucietà d'oghje
- U sindrome di Stoccolma pò ancu nasce in queste situazioni
- Trattamentu
- U fondu
U sindromu di Stoccolma hè cumunemente legatu à rapimenti di alto profilo è situazioni di ostaggi. A parte di i famosi casi di crimine, e persone regulare ponu ancu sviluppà sta situazione psicologica in risposta à vari tippi di traumi.
In questu articulu, daremu un ochju più attente à ciò chì hè esattamente u sindrome di Stoccolma, cumu hà avutu u so nome, i tippi di situazioni chì ponu purtà à qualcunu chì sviluppi stu sindrome, è ciò chì si pò fà per trattallu.
Chì hè u sindrome di Stoccolma?
U sindrome di Stoccolma hè una risposta psiculogica. Accade quandu l'ostagi o vittime di abusi si leganu cù i so rapitori o abusatori. Questa cunnessione psiculogica si sviluppa in u corsu di i ghjorni, settimane, mesi, o ancu anni di cattività o abusu.
Cù stu sindromu, ostaggi o vittime di abusi ponu vene à simpatizà cù i so prigiuneri. Questu hè u cuntrariu di a paura, u terrore è u disprezzu chì puderebbe aspettassi da e vittime in queste situazioni.
In u corsu di u tempu, alcune vittime venenu à sviluppà sentimenti pusitivi versu i so rapitori. Puderanu ancu cumincià à sentesi cume si spartenu obiettivi è cause cumuni. A vittima pò cumincià à sviluppà sentimenti negativi versu a pulizza o l'autorità. Puderanu risentà à qualchissia chì puderà pruvà à aiutà li à fughje da a situazione periculosa in cui si trovanu.
Stu paradossu ùn accade micca cù tutti l'ostagi o vittime, è ùn si capisce perchè si face quandu si face.
Parechji psiculoghi è prufessiunali medichi consideranu u sindrome di Stoccolma un meccanismu di affrontamentu, o un modu per aiutà e vittime à trattà u traumu di una situazione terribile. In effetti, a storia di u sindrome pò aiutà à spiegà perchè hè.
Chì hè a storia?
L'episodi di ciò chì hè cunnisciutu cum'è sindrome di Stoccolma sò probabilmente accaduti per parechji decennii, ancu seculi. Ma ùn hè chè in u 1973 chì sta risposta à intrappulamentu o abusu hè stata chjamata.
Hè quandu dui omi anu tenutu in ostagiu quattru persone per 6 ghjorni dopu à un arrubecciu di banca in Stoccolma, in Svezia. Dopu chì l'ostagi sò stati liberati, anu rifiutatu di testimunià contr'à i so rapitori è anu ancu cuminciatu à raccoglie soldi per a so difesa.
Dopu questu, i psiculoghi è l'esperti in salute mentale anu assignatu u terminu "sindrome di Stoccolma" à a cundizione chì si verifica quandu l'ostagi sviluppanu una cunnessione emotiva o psiculugica cù e persone chì i tenianu in cattività.
Malgradu esse ben cunnisciutu, u sindrome di Stoccolma ùn hè micca ricunnisciutu da a nova edizione di u Manuale Diagnosticu è Statisticu di Disordini Mentali. Stu manuale hè adupratu da esperti di salute mentale è da altri specialisti per diagnosticà disordini di salute mentale.
Chì sò i sintomi?
U sindrome di Stoccolma hè ricunnisciutu da trè eventi distinti o "sintomi".
Sintomi di u sindrome di Stoccolma
- A vittima sviluppa sentimenti pusitivi versu a persona chì li tene prigiuneri o li abusa.
- A vittima sviluppa sentimenti negativi versu a pulizza, i figuri di l'autorità, o chiunque puderebbe pruvà à aiutà li à alluntanassi da u so rapitore. Puderanu ancu ricusà di cooperà contr'à u so rapitore.
- A vittima cumencia à percepisce l'umanità di i so rapitori è crede chì anu i listessi scopi è valori.
Questi sentimenti accadenu tipicamente per via di a situazione emotiva è altamente carica chì si verifica durante una situazione di ostaggi o un ciclu d'abusu.
Per esempiu, e persone chì sò rapite o pigliate in ostagiu si sentenu spessu minacciate da u so rapitore, ma sò ancu assai dipendenti da elle per sopravvivere. Se u rapitore o l'agressore li mostra una certa gentilezza, puderanu cumincià à sente sentimenti pusitivi versu u so rapitore per sta "cumpassione".
Cù u tempu, sta percezione principia à rimodellà è disturba cume vedenu a persona tenendola in ostagiu o abusendu di elle.
Esempii di sindrome di Stoccolma
Parechji rapimenti famosi anu purtatu à episodi di prufilu di u sindrome di Stoccolma cumprese quelli elencati quì sottu.
Casi di altu profilo
- Patty Hearst. Forse a più famosa, a nipote di l'affari è l'editore di ghjurnali William Randolph Hearst hè stata rapita in u 1974 da l'Armata di Liberazione Simbionese (SLA). Durante a so prigiuneru, hà rinunciatu à a so famiglia, hà aduttatu un novu nome, è hà ancu unitu à l'SLA per arrubà e banche. Più tardi, Hearst hè stata arrestata, è hà adupratu u sindrome di Stoccolma cum'è difesa in u so prucessu. Questa difesa ùn hà micca travagliatu, è hè stata cundannata à 35 anni di prigiò.
- Natascha Kampusch. In u 1998, allora Natascha, di 10 anni, hè stata rapita è tinuta sottu terra in una stanza bughjicosa è insulata. U so rapitore, Wolfgang Přiklopil, a tinia prigiunera dapoi più di 8 anni. Durante quellu tempu, hà mostratu a so gentilezza, ma l'ha ancu battuta è minacciatu di tumballa. Natascha hà sappiutu scappà, è Přiklopil si hè suicidatu. I conti nutiziali à l'epica riportanu Natascha "piense inconsolabilmente".
- Maria McElroy: In u 1933, quattru omi anu tinutu Maria à 25 anni à punta di fucile, l'anu incatenata à i muri in una casa agricula abbandunata, è anu dumandatu riscattu da a so famiglia. Quandu hè stata liberata, hà luttatu per nome i so rapitori in u so prucessu successivo. Hà ancu espressu publicamente simpatia per elli.
Sindrome di Stoccolma in a sucietà d'oghje
Mentre u sindrome di Stoccolma hè comunemente assuciatu à una situazione di ostaggi o rapimenti, si pò in realtà applicà à parechje altre circustanze è relazioni.
U sindrome di Stoccolma pò ancu nasce in queste situazioni
- Relazioni abusive. hà dimustratu chì e persone abusate ponu sviluppà attaccamenti emotivi à u so abusatore. L'abusu sessuale, fisicu è emotivu, è ancu l'incestu, ponu durà anni. Durante questu tempu, una persona pò sviluppà sentimenti pusitivi o simpatia per a persona chì ne abusa.
- Abusu di i zitelli. L'abusatori spessu minaccianu e so vittime di dannu, ancu di morte. E vittime ponu cercà di evità di scumudà u so abusatore da esse conformi. L'abusatori ponu ancu mostrà gentilezza chì puderia esse percepita cum'è un veru sentimentu. Questu pò ancu cunfondà u zitellu è cunduce à ùn capisce micca a natura negativa di a relazione.
- Cummerciu di trafficu sessuale. L'individui chì sò trafficati spessu si basanu nantu à i so abusatori per necessità, cum'è cibu è acqua. Quandu l'abusatori prevedenu quessa, a vittima pò cumincià à versu u so abusatore. Puderanu ancu resistere à cooperà cù a pulizza per paura di vendicazioni o pensendu chì devenu prutege i so abusatori per prutegge si.
- Allenatore spurtivu. Esse impegnatu in sport hè un ottimu modu per e persone di custruisce abilità è relazioni. Sfortunatamente, alcune di queste relazioni ponu esse in definitiva negative. E tecniche dure di coaching ponu ancu diventà abusive. L'atleta pò dì à sè stessu chì u cumpurtamentu di u so carru hè per u so bè, è questu, secondu un studiu di u 2018, pò infine diventà una forma di sindrome di Stoccolma.
Trattamentu
Se crede chì voi o qualchissia chì sapete hà sviluppatu u sindrome di Stoccolma, pudete truvà aiutu. À breve tempu, u cunsigliu o u trattamentu psicologicu per u disordine di stress post-traumaticu pò aiutà à alleviare i prublemi immediati associati à a recuperazione, cume l'ansietà è a depressione.
A psicoterapia à longu andà pò aiutà ancu voi o una persona cara cù a ripresa.
I psicologi è i psicoterapeuti ponu amparà meccanismi di trattamentu sani è strumenti di risposta per aiutà à capisce ciò chì hè accadutu, perchè hè accadutu, è cumu si pò avanzà. Riassignà emozioni pusitive pò aiutà à capisce ciò chì hè accadutu ùn hè micca colpa vostra.
U fondu
U sindrome di Stoccolma hè una strategia per affrontà. E persone chì sò abusate o rapite ponu sviluppà.
A paura o u terrore ponu esse i più cumuni in queste situazioni, ma alcune persone cumincianu à sviluppà sentimenti pusitivi versu u so rapitore o abusatore. Puderanu micca vulè travaglià o cuntattà a pulizza. Puderanu ancu esità à accende u so abusatore o rapitore.
U sindrome di Stoccolma ùn hè micca un diagnosticu ufficiale di salute mentale. Invece, si pensa à esse un mecanismu di trattamentu. E persone chì sò maltrattate o trafficate o chì sò vittime di incest o terrore u ponu sviluppà. U trattamentu currettu pò fà una longa strada per aiutà à a recuperazione.