Esame di tampone: à chì serve è cumu si face
Cuntenutu
- Esaminazione di u tampone in gravidanza
- Sintomi di infezzjoni da Streptococcu gruppu B
- Fattori di risicu
O Streptococcu gruppu B, cunnisciutu ancu cum'è Streptococcus agalactiae, S. agalactiae o GBS, hè un batteriu chì hè naturalmente prisente in e vie gastrointestinali, urinarie è in a vagina senza causà sintomi. Tuttavia, in alcune situazioni, stu batteriu hè capace di colonizà a vagina, chì pò causà complicazioni durante a gravidanza è à u mumentu di a consegna, per esempiu, postu chì cume ùn ci sò sintomi, i batteri ponu passà da a mamma à u zitellu, chì pò esse seriu in certi casi.
Cume ci hè un risicu di contaminazione di u zitellu, a raccomandazione hè chì trà a 35a è a 37a settimana di gestazione, un test di laboratorio cunnisciutu popularmente cum'è test di tampone hè effettuatu per verificà a presenza è a quantità di Streptococcu B è, cusì, ci pò esse pianificazione riguardu à a realizazione di u trattamentu durante u partu.
Esaminazione di u tampone in gravidanza
L'esame di tampone hè un esame chì deve esse effettuatu trà a 35esima è a 37esima settimana di gestazione è chì hà per scopu d'identificà a presenza di u batteriu Streptococcus agalactiae è a so quantità. Stu test hè fattu in laburatoriu è cunsiste in a raccolta, aduprendu un tampone, di campioni da a vagina è da l'anu, chì sò i lochi induve a presenza di stu batteriu pò esse verificata più facilmente.
Dopu a raccolta, i tamponi sò inviati à u laboratoriu per esse analizzati è u risultatu hè liberatu trà 24 è 48 ore. Se u test hè pusitivu, u duttore verifica i sintomi di l'infezzione è, se hè necessariu, pò indicà u trattamentu, chì si face amministrendu lu direttamente in a vena antibiotica alcune ore prima è durante a consegna.
U trattamentu prima di a consegna ùn hè micca indicatu da u fattu chì si tratta di una batteria chì si trova normalmente in u corpu è, se hè fatta prima di a consegna, hè pussibule chì i batteri crescinu torna, rappresentendu un risicu per u zitellu.
Sintomi di infezzjoni da Streptococcu gruppu B
A donna pò avè infezzione da S. agalactiae in ogni mumentu durante a gravidanza, chì a batteria hè presente naturalmente in e vie urinarie. Quandu l'infezzione ùn hè micca trattata currettamente o u test per l'identificazione ùn hè micca eseguitu, hè pussibule chì i batteri passanu à u zitellu, generendu segni è sintomi, i principali sò:
- Frebba;
- Prublemi di respirazione;
- Inestabilità cardiaca;
- Disturbi renali è gastrointestinali;
- Sepsis, chì currisponde à a presenza di i batteri in u sangue, chì hè abbastanza seriu;
- Irritabilità;
- Puntura;
- Méningite.
Sicondu l'età à quale segni è sintomi di infezzione da Streptococcu gruppu B in u zitellu, l'infezzione pò esse classificata cum'è:
- Infezzione iniziale, in quale i sintomi apparenze in e prime ore dopu a nascita;
- Infezzioni tardi, in mè chì i sintomi cumpariscenu trà l'ottu ghjornu dopu a nascita è i 3 mesi di vita;
- Infezzione di iniziu assai tardu, chì hè quandu i sintomi cumpariscenu dopu à 3 mesi di vita è hè più ligatu à a meningite è a sepsis.
Se ci sò sintomi d'infezzione in i primi dui trimestri di gravidanza, u duttore pò ricumandà un trattamentu cù antibiotici, per evità cumplicazioni durante a gravidanza, cum'è l'abortu spontaniu o a nascita prematura, per esempiu. Ancu s'ellu hè statu fattu per trattamentu per cumbattà u S. agalactiae Durante a gravidanza, hè impurtante chì a donna incinta pigliessi u tampone per identificà i batteri è impedisce ch'ellu sia trasmessu à u zitellu.
Amparate à ricunnosce i sintomi di Streptococcu gruppu B è cumu si face u trattamentu.
Fattori di risicu
Alcune situazioni aumentanu u risicu di trasmissione di i batteri da a mamma à u zitellu, i principali essendu:
- Identificazione di i batteri in consegne precedenti;
- Infezzione di e vie urinarie Streptococcus agalactiae durante a gravidanza;
- U travagliu prima di a 37 simana di gravidanza;
- Fever durante u travagliu;
- Baby precedente cù Streptococcu di gruppu B..
S'ellu si trova chì ci hè un risicu elevatu di trasmissione di i batteri da a mamma à u zitellu, u trattamentu si face durante a consegna amministrendu antibiotici direttamente in a vena. Per evità cumplicazioni, vedi chì testi devenu esse fatti durante u terzu trimestru di gravidanza.