Cosa hè l'ipotiroïdismu subclinicu?
Cuntenutu
- Chì causa?
- Quale hè in periculu?
- Sintomi cumuni
- Cumu hè diagnosticatu
- Cumu hè trattatu
- Ci sò cumplicazioni?
- Malatie cardiache
- Perdita di gravidanza
- Megliu dieta da seguità
- Chì ci hè a prospettiva?
L'ipotiroïdismu subclinicu hè una forma lieve è precoce di ipotiroidisimu, una cundizione in chì u corpu ùn produce micca abbastanza ormoni tiroidei.
Hè chjamatu sottuclinicu perchè solu u livellu sericu di l'hormone stimolante di a tiroide da a parte anteriore di a glutula pituitaria hè un pocu sopra u normale. L'ormoni tiroidiali prudutti da a glàndula tiroidea sò sempre in a portata nurmale di u laburatoriu.
Quessi ormoni aiutanu à sustene u core, u cervellu è e funzioni metaboliche. Quandu l'ormoni tiroidiali ùn funzionanu micca bè, questu affetta u corpu.
Sicondu e ricerche publicate, e persone anu ipotiroïdismu subclinicu. Sta cundizione pò avanzà finu à l'ipotiroïdismu cumpletu.
In un studiu, di quelli cun ipotiroïdismu subclinicu hà sviluppatu ipotiroïdismu cumpletu in 6 anni da a so diagnosi iniziale.
Chì causa?
A glutula pituitaria, situata à a basa di u cervellu, secreta più ormoni, cumprese una sustanza chjamata ormone stimulante di a tiroide (TSH).
TSH innesca a tiroide, una glàndula in forma di farfalla à u fronte di u collu, per fà l'hormone T3 è T4. L'ipotiroïdismu subclinicu si verifica quandu i livelli di TSH sò leggermente elevati ma T3 è T4 sò normali.
L'ipotiroïdismu subclinicu è l'ipotiroïdismu cumpletu spartenu e listesse cause. Questi includenu:
- una storia di famiglia di malatia tiroidea autoimmune, cum'è a tiroidite di Hashimoto (una cundizione autoimmune chì danneghja e cellule tiroide)
- preghjudiziu à a tiroide (per esempiu, avè qualchì tissutu tiroidea anormale eliminatu durante a chirurgia di a testa è di u collu)
- l'usu di a terapia radioactiva di iodu, un trattamentu per l'ipertiroidismu (una cundizione quandu si produce troppu ormone tiroidea)
- piglià medicazione chì cuntene litiu o iodu
Quale hè in periculu?
Una varietà di cose, a maiò parte di e quali sò fora di u vostru cuntrollu, aumentanu a probabilità di sviluppà ipotiroidisimu subclinicu. Questi includenu:
- Genere. Un studiu publicatu in a rivista hà dimustratu chì e donne sò più propensi à sviluppà ipotiroidisimu subclinicu chè l'omi. I mutivi ùn sò micca cumpletamente chjari, ma i circadori suspettanu chì l'ormone femminile estrogenu possa ghjucà un rolu.
- Età. TSH tende à alzassi à l'età, rendendu l'ipotiroïdismu subclinicu più prevalente in adulti anziani.
- Ingesta di iodu. L'ipotiroïdismu subclinicu tende à esse più prevalente in e pupulazioni chì cunsumanu abbastanza o eccessu di iodu, un traccia minerale essenziale per una funzione tiroidea adatta. Pò aiutà à cunnosce i segni è i sintomi di una carenza di iodu.
Sintomi cumuni
L'ipotiroïdismu subclinicu a maiò parte di i tempi ùn hà sintomi. Hè soprattuttu veru quandu i livelli di TSH sò solu leggermente elevati. Quandu i sintomi si presentanu, tuttavia, tendenu à esse vaghi è generali è includenu:
- diprissioni
- stinimentu
- fatigue
- boccu (pare appiccicatu in fronte di u collu per via di una glàndula tiroidea ingrandita)
- ingrossu di pesu
- perdita di capelli
- intolleranza à u fretu
Hè impurtante di nutà chì sti sintomi sò inespecifici, vale à dì ponu esse prisenti in individui cù funzione tiroidea normale è micca in leia cù l'ipotiroïdismu subclinicu.
Cumu hè diagnosticatu
L'ipotiroïdismu subclinicu hè diagnosticatu cù un test di sangue.
Una persona cù una tiroide chì funziona nurmale deve avè una lettura di TSH di sangue in u intervallu di riferenza normale, chì cumunemente aumenta finu à 4,5 unità milli-internaziunali per litru (mIU / L) o.
Tuttavia, ci hè un dibattitu in corsu in a cumunità medica per abbassà u limitu più altu nurmale.
E persone cun un nivellu di TSH sopra u livellu normale, chì anu livelli normali di ormoni di a glàndula tiroidea, sò cunsiderate chì anu ipotiroïdismu subclinicu.
Perchè e quantità di TSH in u sangue ponu fluttuà, u test pò avè bisognu à esse ripetutu dopu uni pochi di mesi per vede se u livellu di TSH hè normalizatu.
Cumu hè trattatu
Ci hè assai dibattitu nantu à cumu - è ancu se - per trattà quelli cun ipotiroidisimu subclinicu. Hè soprattuttu veru se i livelli di TSH sò inferiori à 10 mIU / L.
Perchè un livellu più altu di TSH pò cumincià à pruduce effetti avversi annantu à u corpu, e persone cun un livellu di TSH di più di 10 mIU / L sò generalmente trattate.
À sente, l'evidenza hè per u più inconclusiva chì quelli chì anu livelli di TSH trà 5,1 è 10 mIU / L beneficeranu di u trattamentu.
In a decisione di trattà o micca, u vostru duttore tenerà in considerazione cose cum'è:
- u vostru livellu TSH
- sì avete o micca anticorpi antitiroidi in u sangue è un boccu (tramindui sò indicazioni chì a cundizione pò avanzà à l'ipotiroïdismu)
- i vostri sintomi è quantu affettanu a vostra vita
- a to età
- a vostra storia medica
Quandu u trattamentu hè adupratu, a levotiroxina (Levoxyl, Synthroid), un ormone tiroidicu sinteticu assuntu per via orale, hè spessu raccomandata è hè generalmente ben tollerata.
Ci sò cumplicazioni?
Malatie cardiache
A cunnessione trà l'ipotiroïdismu subclinicu è e malatie cardiovascolari hè sempre in discussione. Alcuni studii suggerenu chì livelli elevati di TSH, quandu ùn sò trattati, ponu cuntribuisce à sviluppà i seguenti:
- pressione sanguigna alta
- altu colesterulu
In un sguardu nantu à l'omi è e donne anziani, quelli chì anu un nivulu di TSH in sangue di 7 mIU / L è sopra eranu à u doppiu di u risicu o più per avè insuffiziu cardiacu congestivu paragunatu à quelli chì anu un nivellu TSH normale. Ma certi altri studii ùn anu micca cunfirmatu sta scuperta.
Perdita di gravidanza
Durante a gravidanza, un livellu di TSH in sangue hè cunsideratu elevatu quandu supera 2,5 mIU / L in u primu trimestre è 3,0 mIU / L in u secondu è u terzu. I livelli adatti di ormoni tiroidei sò necessarii per u cervellu fetale è u sviluppu di u sistema nervosu.
Ricerche publicate in truvaru chì e donne incinte cù un livellu di TSH trà 4,1 è 10 mIU / L chì sò state successivamente trattate eranu menu propensi à avè un abortu spontaneu chè e so omologhe chì ùn sò state trattate.
Curiosamente, però, e donne cù un nivellu di TSH trà 2,5 è 4 mIU / L ùn anu micca vistu un risicu ridottu di perdita di gravidanza trà quelli trattati è quelli chì ùn anu trattatu s'elli avianu anticorpi negativi à a tiroide.
Hè impurtante a valutazione di u statu di l'anticorpi antitiroidi.
Sicondu un studiu di u 2014, e donne cun ipotiroïdismu subclinicu è anticorpi antitiroidi perossidasi (TPO) pusitivi tendenu à avè u più altu risicu di risultati avversi di gravidanza, è i risultati avversi accadenu à un nivellu di TSH inferiore ch'è in e donne senza anticorpi TPO.
Una rivista sistematica 2017 hà trovu chì u risicu di cumplicazioni di gravidanza era apparente in donne TPO-positive cun un livellu TSH superiore à 2,5 mU / L. Stu risicu ùn era micca cunsistenti in e donne TPO negativu finu à chì u so livellu TSH superava 5 à 10 mU / L.
Megliu dieta da seguità
Ùn ci hè micca una bona evidenza scientifica chì manghjà o micca manghjà certi alimenti aiuterà sicuramente à schisà l'ipotiroidisimu subclinicu o à trattallu se avete digià statu diagnosticatu. Hè impurtante, però, di ottene una quantità ottima di iodu in a vostra dieta.
Troppu pocu iodu pò purtà à l'ipotiroïdismu. Invece, troppu pò purtà à l'ipotiroïdismu o à l'ipertiroïdismu. E boni fonti di iodu includenu u sale di table iodatu, i pesci d'acqua salata, i prudutti casgili è l'ova.
L'Istituti Naziunali di Salute cunsiglianu 150 microgrammi per ghjornu per a maiò parte di l'adulti è di l'adulescenti. Un quartu di cucchiainu di sale iodatu o 1 tazza di yogurt pianu bassu in grassu furnisce circa u 50 per centu di e vostre necessità di iodu ogni ghjornu.
In tuttu, u megliu chì pudete fà per a vostra funzione tiroidea hè di manghjà una dieta nutritiva equilibrata.
Chì ci hè a prospettiva?
Per via di studii cunflitti, ci hè sempre assai dibattitu nantu à cumu è se l'ipotiroïdismu subclinicu deve esse trattatu. U megliu approcciu hè unu individuale.
Parlate cù u vostru duttore nantu à qualsiasi sintomi, a vostra storia medica, è ciò chì i vostri analisi di sangue mostranu. Questa pratica guida di discussione pò aiutà à inizià. Studiate e vostre opzioni è decidite nantu à u megliu corsu d'azione inseme.