Chì pò esse sudore di notte (sudore di notte) è chì fà

Cuntenutu
- 1. Aumentata di a temperatura di u corpu
- 2. Ménopause o PMS
- 3. Infezzioni
- 4. Utilizazione di medicinali
- 5. Diabetes
- 6. Apnea di u sonnu
- 7. Malatie neurologiche
- 8. Cancer
U sudore di notte, chjamatu ancu sudore di notte, pò avè parechje cause è ancu s'ellu ùn hè micca sempre preoccupante, in certi casi pò indicà a presenza di una malattia.Cusì, hè impurtante nutà in chì situazioni si pone è se hè accumpagnata da altri sintomi, cum'è febbre, brividi o perdita di pesu, per esempiu, postu chì pò indicà da un semplice aumentu di a temperatura di l'ambiente o di u corpu durante a notte, oltri cambiamenti ormonali o metabolichi, infezioni, malatie neurologiche o ancu cancru.
Ùn ci vole ancu à scurdassi di l'iperidrosi, chì hè a pruduzzione eccessiva di sudore da parte di e ghiandole sudorose, chì hè diffusa in u corpu o situata in e mani, ascelle, collu o gambe, ma chì accade à ogni mumentu di a ghjurnata. Sapete chì fà se avete iperidrosi.
Cusì, postu chì ci sò parechje cause per stu tipu di sintumu, ogni volta chì pare persistente o intensu, hè impurtante parlà cù u duttore di famiglia o u medicu generale, affinchì e cause pussibuli possinu esse investigate. Alcune di e principali cause di sudore di notte includenu:
1. Aumentata di a temperatura di u corpu
Quandu a temperatura di u corpu cresce, sia per attività fisica, alta temperatura ambientale, cunsumazione di alimenti termogenici, cum'è pepe, zenzero, alcolu è caffeina, ansietà o a presenza di febbre infettiva, cum'è una influenza, per esempiu, a sudazione appare cum'è un modu per u corpu per pruvà à rinfriscà u corpu è impedisce ch'ellu si surriscaldi.
Tuttavia, se una causa evidente ùn si trova micca è a sudazione di notte hè esagerata, hè impurtante ricurdà chì ci sò malatie chì acceleranu u metabolismu, cume l'ipertiroidismu, per esempiu, è e pussibilità devenu esse discusse cù u duttore.
2. Ménopause o PMS
L'oscilazioni di l'ormoni estrogeni è progesterone chì accadenu durante a menopausa o in i periodi premenstruali, per esempiu, sò ancu capaci di aumentà a temperatura di u corpu basale è ponu causà episodi di vampate di calore è sudori, chì ponu esse nutturnei. Stu tipu di alterazione hè benigna è tende à passà cù u tempu, però, se sò ripetitivi o assai intensi, duvete parlà cun un ginecologu o endocrinologu per investigà megliu u sintomu è cercà trattamentu, cume a terapia di sostituzione ormonale.
L'omi ùn sò micca liberi di sti sintomi, postu chì circa u 20% di quelli di più di 50 anni ponu sperimentà l'andropause, cunnisciuta ancu cum'è menopausa maschile, chì cunsiste in a calata di i livelli di testosterone, è progredisce cù u sudore di notte, in più di u calore, di l'irritabilità , insonnia è diminuzione di a libido. Quelli chì sò sottumessi à trattamentu di riduzzione di testosterone, cum'è per via di un tumore di prutata, ponu ancu sperimentà questi sintomi.
3. Infezzioni
Alcune infezioni, chì ponu esse acute o croniche, ponu causà sudazione, preferibilmente di notte, è alcuni di i più cumuni includenu:
- Tuberculosi;
- VIH;
- Istoplasmosi;
- Coccidioidomicosi;
- Endocardite;
- Abscesu pulmonariu.
Generalmente, in più di sudazione di notte, queste infezioni ponu avè sintomi cum'è febbre, perdita di pesu, debolezza, gonfi di linfonodi in u corpu o brividi, chì di solitu accadenu per via di l'infezzione è currispondenu à contrazioni involuntarie è rilassamenti di u corpu. Amparate nantu à altre cause di brividi.
In presenza di sti sintomi, hè assai impurtante chì ci sia una valutazione medica u più prestu pussibule, è u trattamentu sia guidatu secondu u tippu di microorganismu implicatu, è pò esse necessariu aduprà antibiotici, antifungali o antiretrovirali.
4. Utilizazione di medicinali
Alcuni medicamenti ponu avè a presenza di sudore di notte cum'è effetti collaterali, è alcuni esempi sò antipiretici, cum'è Paracetamol, alcuni antiipertensivi è alcuni antipsicotici.
Se e persone chì usanu sti medicamenti sperimentanu episodi di sudore di notte, u so usu ùn deve micca esse interruttu, ma deve esse discuttu cù u duttore in modo chì altre situazioni più cumuni sò valutate prima di pensà à ritirà o cambià u medicamentu.
5. Diabetes
Ùn hè micca raru chì e persone cun diabete in trattamentu di l'insulina sperimentanu episodi ipoglicemichi di notte o à a prima mattina, è micca di sente perchè dormenu, solu u sudore hè rimarcatu.
Per evità stu tippu di episodi, chì sò periculosi per a vostra salute, hè impurtante parlà cun u duttore per valutà a pussibilità di adattà e dosi o tippi di medicinali, è seguità alcuni consigli cume:
- Verificate i livelli di glucosiu in sangue prima di dorme, cum'è s'elli sò troppu bassi duverebbenu esse curretti cù una merendella sana;
- Preferite praticà attività fisiche durante u ghjornu, è ùn saltate mai a cena;
- Evite di beie bevande alcoliche di notte.
L'ipoglicemia provoca sudazione perchè attiva i meccanismi di u corpu cù a liberazione di ormoni per cumpensà a mancanza di glucosiu, dendu à sudore, pallore, vertigini, palpitazioni è nausea.
6. Apnea di u sonnu
E persone cù apnea di u sonnu soffrenu di diminuzione di l'ossigenazione di u sangue durante a notte, ciò chì porta à l'attivazione di u sistema nervosu è pò causà sudazione notturna, in più di più probabilità di sviluppà pressione sanguigna alta, aritmie cardiache è malatie cardiovascolari.
Sta malattia hè un disordine chì provoca una fermata momentanea di respirazione o una respirazione assai bassa durante u sonnu, resultendu in ronfii è un pocu di riposu rilassante, chì provoca sintomi di sonnolenza durante u ghjornu, difficultà di cuncentrazione, mal di testa è irritabilità, per esempiu. Verificate cumu identificà è trattà l'apnea di u sonnu.
7. Malatie neurologiche
Alcune persone ponu avè un disordine di u sistema nervosu autonomicu, chì hè incaricatu di cuntrullà e funzioni chì ùn dipendenu micca di a nostra vulintà, cum'è a respirazione, i battiti di u core, a pressione sanguigna, a digestione o a temperatura di u corpu, per esempiu.
Stu tipu d'alterazione porta à ciò chì si chjama disautonomia, è provoca sintomi cum'è sudazione, svenimentu, calata improvvisa di pressione, palpitazioni, visione sfocata, bocca secca è intolleranza à attività cum'è stà, stà o camminà per un bellu pezzu.
Cambiamenti in stu sistema nervosu autonomicu ponu nasce da parechje cause, principalmente in malatie neurologiche cum'è Parkinson, sclerosi multipla, mielite trasversale, Alzheimer, tumore o trauma cerebrale, per esempiu, in più di altre malatie genetiche, cardiovascolari o endocrine.
8. Cancer
Alcuni tipi di cancheru, cume u linfoma è a leucemia, ponu avè sudore di notte cum'è sintomu frequente, in più di perdita di pesu, nodi linfatichi ingrandati in u corpu, risicu di sangu è diminuzione di l'immunità. A sudazione pò cumparisce ancu in tumori neuroendocrini, cum'è feocromocitoma o tumore carcinoide, chì stimulanu a liberazione di ormoni chì attivanu a risposta neurologica, causendu palpitazioni, sudorazione, lavu di a faccia è pressione alta, per esempiu.
U trattamentu deve esse guidatu da l'oncologu, è in certi casi seguitatu da l'endocrinologu, cù trattamenti chì ponu include chirurgia è chimioterapia, per esempiu, secondu u tippu di tumore è a gravità di a patologia.