Supplimentu di calciu è vitamina D: à chì serve è cumu si pò piglià
Cuntenutu
U supplementu di calciu è vitamina D hè adupratu per trattà o prevene l'iniziu di l'osteoporosi è riduce u risicu di fratture, in particulare in e persone cun bassi livelli di calciu in u sangue.
U calciu è a vitamina D sò di primura per a salute di l'osse. Mentre u calciu hè u principale minerale chì rinforza l'osse, a vitamina D hè essenziale per migliurà l'assorbimentu di calciu da l'intestinu. Inoltre, u calciu hè impurtante per a cuntrazzione musculare, a trasmissione di l'impulsi nervi è a coagulazione di u sangue.
Questu supplementu pò esse acquistatu in farmacie, negozi di alimenti sanitari o supermercati in forma di compresse, cù vari nomi commerciali cum'è Calcium D3, Fixa-Cal, Caltrate 600 + D o Os-Cal D, per esempiu, chì duverebbe sempre esse presu sottu cunsigliu medicu.
Per chì ghjè
U supplementu di calciu è vitamina D hè indicatu per:
- Impedisce o trattà l'indebbulimentu di l'osse causatu da l'osteoporosi;
- Prevenite l'osteoporosi in e donne prima è dopu a menopausa;
- Riduce u risicu di fratture per osteoporosi;
- Integrà i bisogni quotidiani di calciu è vitamina D in e persone cun carenza nutrizionale.
Inoltre, alcuni studii mostranu chì u supplementu di calciu è vitamina D pò esse adupratu per prevene a preeclampsia in gravidanza. Tuttavia, deve esse adupratu solu per questu scopu cun guida da l'ostetricu.
In u casu di l'osteoporosi, in più di u supplementu, alcuni alimenti ricchi di calciu cum'è amandule ponu ancu aiutà à aumentà i livelli di calciu in sangue, prevenendu è trattendu l'osteoporosi. Scuprite i benefizii per a salute di l'amanduli.
Cumu piglià
A dosa cunsigliata di calciu hè di 1000 à 1300 mg per ghjornu è quella di vitamina D varieghja da 200 à 800 UI per ghjornu. Cusì, u modu di aduprà u supplementu di calciu è di vitamina D dipende da a dose di queste sostanze in e compresse, hè impurtante cunsultà sempre u duttore è leghje u fogliu di u fogliu prima di piglià lu.
Eccu alcuni esempi di supplementi di calciu è vitamina D è cume si piglianu:
- Calcium D3: piglià 1 à 2 pasticchi à ghjornu, à bocca, cù i pasti;
- Fixed-Cal: piglià 1 tavuletta à ghjornu, à bocca, cù i pasti;
- Caltrate 600 + D: piglià 1 tavuletta à bocca, una o duie volte à ghjornu, sempre cù i pasti;
- Os-Cal D: piglià per via orale, da 1 à 2 pasticchi à ghjornu, cù i pasti.
Questi supplementi devenu esse presi cù i pasti per migliurà l'assorbimentu di calciu da l'intestinu. Tuttavia, l'alimenti chì cuntenenu ossalatu in a so cumpusizione, cum'è spinach o rabarbare, o chì cuntenenu àcitu fiticu, cum'è u granu è a crusca di risu, a soia, lenticchie o fasgioli, per esempiu, devenu esse evitati, chì riducenu l'assorbimentu di calciu. In questi casi, u supplementu di calciu è vitamina D deve esse pigliatu 1 ora prima o 2 ore dopu avè manghjatu sti alimenti. Scuprite u listinu cumpletu di alimenti ricchi in ossalati.
E dosi di sti supplementi ponu esse mudificate secondu a guida di u duttore o nutrizionista. Dunque, hè impurtante avè un seguitu medicu o nutrizionale prima di cumincià à aduprà u supplementu di calciu è vitamina D.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundari chì ponu sorgere da piglià un supplementu di calciu è vitamina D includenu:
- Battiti irregulari di u core;
- Dolore addominale;
- Gas;
- Stinzia, soprattuttu se adupratu per un bellu pezzu;
- Nausea o vomitu;
- Diarrea;
- Bocca asciutta o sensazione di gustu metallicu in bocca;
- Dolore musculu o bone;
- Debbulezza, sintimentu stancu o mancanza d'energia;
- Somnolenza o cefalà;
- A sete aumentata o a voglia di urinare;
- Cunfusione, deliriu o allucinazione;
- Pèrdita di l'appetite;
- Sangue in l'urina o dolore quandu urina;
- Infezzione urinaria frequente.
Inoltre, stu supplementu pò causà prublemi renali cum'è a furmazione di petre o a deposizione di calciu in i reni.
A supplementazione di calciu è vitamina D pò ancu causà allergie, in quale casu hè cunsigliatu di abbandunà l'usu è di circà aiutu medicu immediatamente o di u dipartimentu d'urgenza più vicinu sì sintomi cum'è difficultà à respirà, un sintimu di strettezza in a gola, gonfiore in bocca, lingua o faccia, o urticaria. Amparate più nantu à i sintomi di anafilassi.
Quale ùn deve micca aduprà
U supplementu di calciu è vitamina D hè contraindicatu in i pazienti cù allergie o intolleranza à i cumpunenti di a formula. Altre situazioni in cui u supplementu di calciu è vitamina D ùn devenu micca esse aduprati sò:
- Insufficiency renal;
- Pietra di rene;
- Malatie cardiache, in particulare aritmia cardiaca;
- Malabsorption o sindromu di achlorhydria;
- Malatie di u fegatu cum'è fallimentu di u fegatu o ostruzione biliare;
- Eccessu di calciu in u sangue;
- Eliminazione eccessiva di calciu in l'urina;
- Sarcoidosis chì hè una malattia infiammatoria chì pò influenzà l'organi cum'è i pulmoni, u fegatu è i linfonodi;
- Disordine di a glàndula paratiroidea cum'è iperparatiroïdismu.
Inoltre, e persone chì usanu regolarmente aspirina, levotiroxina, rosuvastatina o sulfatu di ferru devenu cunsultà u so duttore prima di aduprà u supplementu di calciu è di vitamina D, chì u supplementu pò riduce l'efficacità di sti medicamenti, è un adattamentu di a dose pò esse necessariu.
L'usu di supplementi di calciu è di vitamina D in gravidanza, allattamentu è in pazienti cù calcoli renali deve esse fattu sottu guida medica.