Cosa hè una Frattura Supracondilare?
Cuntenutu
- Panoramica
- Sintomi di una frattura supracondilaria
- Fattori di risicu per stu tipu di frattura
- Diagnosticà una frattura supracondiliana
- Trattà sta frattura
- Fratture lievi
- Fratture più gravi
- Cosa da aspettà durante a recuperazione
- Cosa da fà dopu a chirurgia
- Prospettive per fratture supracondilari
Panoramica
Una frattura supracondilare hè una ferita à l'umaru, o ossu di u bracciu, in u so puntu più strettu, ghjustu sopra u gomitu.
E fratture supracondilari sò u tippu più cumunu di ferita di u bracciu in i zitelli. Sò spessu causati da una caduta nantu à un codu stesu o da un colpu direttu à u codu. Queste fratture sò relativamente rare in adulti.
A cirurgia ùn hè micca sempre necessaria. A volte un cast duru pò esse abbastanza per prumove a guarigione.
E cumplicazioni di a frattura supracondilaria ponu include ferita à i nervi è i vini sanguini, o guarigione storta (malunione).
Sintomi di una frattura supracondilaria
I sintomi di frattura supracondilare includenu:
- dulore intensu subitu in u coddu è l'avambracciu
- un snap o pop à u mumentu di a ferita
- gonfiu intornu à u govitu
- numbness in a manu
- incapacità di spustà o di addirizzà u bracciu
Fattori di risicu per stu tipu di frattura
E fratture supracondilari sò più cumuni in i zitelli di menu di 7 anni, ma ponu influenzà ancu i zitelli maiò. Sò ancu u tipu di fratture chì necessitanu chirurgia in i zitelli.
Una volta si pensava chì e fratture supracondilare eranu più cumuni in i masci. Ma dimustrate chì e zitelle sò quant'è pussibuli chì i masci d'avè stu tippu di frattura.
A ferita hè più prubabile di accade durante i mesi di l'estate.
Diagnosticà una frattura supracondiliana
Se un esame fisicu mostra a probabilità di una frattura, u duttore utilizerà i raggi X per determinà induve hè stata a rottura, è per distingue una frattura supracondilare da altri tippi possibili di lesioni.
Se u duttore identifica una frattura, a classificheranu per tippu aduprendu u sistema Gartland. U sistema Gartland hè statu sviluppatu da u duttore J.J. Gartland in u 1959.
Se tu o u vostru figliolu anu una frattura di estensione, significa chì l'umaru hè statu spintu in daretu da l'articulu di u gomu. Queste custituiscenu circa u 95 per centu di e fratture supracondilari in i zitelli.
Se tu o u to figliolu hè diagnosticatu cun una ferita di flessione, significa chì a ferita hè stata causata da una rotazione di u gomu. Stu tipu di preghjudiziu hè menu cumunu.
E fratture di estensione sò ulteriormente classificate in trè tippi principali a seconda di quantu l'ossu di u bracciu (umerus) hè statu spostatu:
- tipu 1: umeru micca spiazzatu
- tipu 2: humerus moderatamente spiazzatu
- tipu 3: humerus severamente spiazzatu
In i zitelli assai ghjovani, l'osse ùn ponu micca esse abbastanza indurite per presentassi bè nantu à una radiografia. U vostru duttore pò ancu dumandà una radiografia di u bracciu micca feritu per fà un paragone.
U duttore circarà ancu:
- tenerezza intornu à u govitu
- contusioni o gonfiore
- limitazione di u muvimentu
- pussibilità di danni à i nervi è i vini sanguini
- restrizzione di u flussu di sangue indicata da un cambiamentu di culore di a manu
- pussibilità di più di una frattura intornu à u gomu
- ferita à l'osse di u bracciu
Trattà sta frattura
Se suspettate chì voi o u vostru figliolu abbiate una supracondilaria o un altru tipu di frattura, vedi u vostru duttore o andate in urgenza u più prestu pussibule.
Fratture lievi
A chirurgia ùn hè generalmente necessaria se a frattura hè di tippu 1 o di tippu più dolce 2, è s'ellu ùn ci sò cumplicazioni.
Un colpu o una stecca pò esse aduprata per immubilizà l'articulazione è permettenu di cumincià u prucessu naturale di guarigione. A volte una stecca hè aduprata prima per permettà u gonfiore di falà, seguitata da un cast pienu.
Pò esse necessariu per u duttore di ripone l'osse in postu prima di applicà a stecca o u cast. S'ellu hè u casu, vi daranu à voi o à u vostru zitellu qualchì forma di sedazione o anestesia. Questa prucedura non chirurgica hè chjamata riduzione chjusa.
Fratture più gravi
E ferite gravi ponu necessità di chirurgia. I dui tippi principali di chirurgia sò:
- Riduzzione chjusa cù pinzatura percutanea. Insemi cù a resettazione di l'osse cum'è descritta sopra, u vostru duttore inserirà spilli attraversu a pelle per riunisce e parti fratturate di l'ossu. Una stecca hè applicata per a prima settimana è poi rimpiazzata da un cast. Questa hè a forma di chirurgia.
- Riduzzione aperta cù fissazione interna. Se u spustamentu hè più severu o ci hè dannu à i nervi o i vini sanguini, a cirurgia aperta serà probabilmente necessaria.
A riduzione aperta hè necessaria solu occasionalmente. Ancu i più gravi feriti di tippu 3 ponu spessu esse trattati da riduzione chjusa è pinning percutanea.
Cosa da aspettà durante a recuperazione
Tu o u to figliolu averete probabilmente bisognu di portà un cast o una stecca per trè à sei settimane, sia trattatu da chirurgia o immobilizazione semplice.
Per i primi ghjorni, aiuta à elevà u coddu feritu. Sedete accantu à un tavulinu, mette un cuscinu nantu à u tavulinu, è appoghja u bracciu annantu à u cuscinu. Questu ùn deve esse micca scomudu, è pò aiutà à accelerà a recuperazione prumove a circulazione di sangue in a zona ferita.
Pò esse più comodu di portà una camisgia sciolta è lasciate chì a manica nantu à u latu di u cast fassi liberà. In alternativa, tagliate a manica nantu à e camicie vechje chì ùn site micca previstu di aduprà torna, o cumprate alcune camicie economiche chì pudete cambià. Chì pò aiutà à adattà u cast o a stecca.
E visite regulare à u vostru duttore sò necessarie per assicurassi chì l'ossu dannatu si riunisca currettamente.
U vostru duttore pò raccomandà esercizii mirati per migliurà a gamma di movimentu di u gomitu mentre a guarigione continua. A terapia fisica formale hè occasionalmente necessaria.
Cosa da fà dopu a chirurgia
Qualchì dulore hè prubabile dopu chì i pins è u cast sianu in piazza. U vostru duttore pò suggerisce analgesici senza prescrizione, cum'è aspirina, ibuprofene (Advil, Motrin), o acetaminofene (Tylenol).
Hè nurmale chì una frebba di bassu gradu si sviluppi in e prime 48 ore dopu a chirurgia. Chjamate u vostru duttore se a temperatura di u vostru o di u to figliolu supera i 101,3 ° F (38,3 ° C) o dura più di trè ghjorni.
Se u vostru figliolu hè feritu, pò esse in gradu di vultà à a scola in trè à quattru ghjorni dopu a chirurgia, ma duverebbenu evità l'attività sportiva è di ghjocu per almenu sei settimane.
Sè i pin sò usati, quessi sò normalmente rimossi in l'uffiziu di u duttore trè à quattru settimane dopu a chirurgia. Ùn ci hè spessu bisognu di anestesia in questa prucedura, ancu s'ellu ci pò esse qualchì disconfort. I zitelli qualchì volta a descrivenu cum'è "si sente divertente", o "si sente stranu".
U tempu di recuperu totale da a frattura varierà. Se i pin eranu usati, a gamma di muvimentu di u gomitu pò esse recuperata da sei settimane dopu a chirurgia. Questu aumenta dopu à 26 settimane, è dopu un annu.
A complicazione più cumuna hè u fallimentu di l'ossu per rientre currettamente. Questu hè cunnisciutu cum'è malunion. Questa pò accade finu à u 50 per centu di i zitelli chì sò stati trattati chirurgicamente. Se u disallineamentu hè ricunnisciutu à l'iniziu di u prucessu di recuperu, una intervenzione chirurgica rapida pò esse necessaria per assicurassi chì u bracciu guarisca drittu.
Prospettive per fratture supracondilari
A frattura supracondiliana di l'umaru hè una lesione cumuna di a zitella à u gomu. Se trattatu rapidamente, sia immobilizandu cù un cast o per chirurgia, e prospettive per una piena recuperazione sò assai boni.