Perchè E Mie Mani sò Gonfie?

Cuntenutu
- 1. Eserciziu
- 2. Tempu caldu
- 3. Troppu sale
- 4. Limfedema
- 5. Preeclampsia
- 6. Artrite psoriatica
- 7. Angioedema
- U fondu
Panoramica
Avè e mani gonfie hè spessu à tempu fastidiu è scomudu. Nimu ùn vole sente chì i so anelli li taglianu a circulazione. U gonfiore, cunnisciutu ancu cum'è edema, pò accade in ogni locu di u corpu. Hè spessu vistu in e mani, i bracci, i pedi, e cavichje è e gambe.
U gonfiu si faci quandu u fluidu in più si intrappuleghja in i tessuti di u vostru corpu. Parechje cose ponu causà questu, cumpresu calore, esercitazione, o cundizioni mediche. Mentre e mani gonfie di solitu ùn sò nunda da inchietassi, ponu esse qualchì volta un segnu di una malattia sottostante chì hà bisognu di trattamentu.
1. Eserciziu
Eserciziu aumenta u flussu di sangue à u vostru core, pulmoni è musculi. Pò dinò riduce u flussu di sangue à e to mani, fendu li più freschi. A volte i vasi sanguigni in e to mani cuntrariaranu questu aprendu, chì pò fà gonfà e to mani.
Inoltre, esercitassi face chì i vostri musculi producinu calore. In risposta, u vostru corpu spinge u sangue versu i vasi più vicini à a superficia di u vostru corpu per sbarrazzassi di qualchì calore. Stu prucessu face sudà, ma pò ancu pruvucà à gonfia e to mani.
In a maiò parte di i casi, e mani gonfie mentre esercitanu ùn sò nunda da inchietassi. Tuttavia, se site un atleta di resistenza, puderia esse un segnu di iponatremia. Si riferisce à avè livelli bassi di sodiu in u sangue. Sì avete iponatremia, probabilmente sperimenterete nausea è cunfusione ancu.
Eccu uni pochi di passi chì pudete fà per riduce u gonfiore in e vostre mani mentre esercite:
- Cacciate tutti i vostri gioielli prima di esercità.
- Fate cerchi di bracciu mentre esercite.
- Allargate e dite è stringhje in un pugnu ripetutamente mentre esercite.
- Elevate e mani dopu esercitassi.
2. Tempu caldu
Quandu site improvvisamente espostu à temperature insolitamente calde, u vostru corpu pò luttà per rinfriscassi. Normalmente, u vostru corpu spinge u sangue caldu versu a superficie di a vostra pelle, induve si raffredda sudendu. In i ghjorni caldi è umidi, stu prucessu pò ùn funziunà micca bè. Invece, u fluidu pò accumulà in e vostre mani invece di evaporà per u sudore.
Altri sintomi di esposizione à u calore estremu includenu:
- rash
- temperatura di u corpu aumentata
- marei o svenimentu
- cunfusione
Pò piglià u vostru corpu uni pochi di ghjorni per acclimatassi à u clima caldu. Una volta chì face, u vostru gonfiore deve andà via. Pudete ancu pruvà cù un ventilatore o un deumidificatore per sollievu.
3. Troppu sale
U vostru corpu mantene un delicatu equilibriu di sale è acqua chì hè faciule da disturbà. I vostri reni filtranu u vostru sangue tutta a ghjurnata, tirendu tossine è fluidi indesiderati è li mandanu in a vostra vescica.
Manghjà troppu sale rende più difficiule per i vostri reni di rimuovere u fluidu indesideratu. Questu permette à u fluidu di accumulà in u vostru sistema, induve si pò raccoglie in certe zone, cumprese e vostre mani.
Quandu u fluidu s'accumula, u vostru core travaglia più duru per circulà u sangue, chì aumenta a pressione sanguigna. A pressione sanguigna alta mette una pressione in più nantu à i vostri reni è li impedisce di filtrà u fluidu.
Dopu una dieta bassa in sodiu pò aiutà à ristabilisce u equilibriu propiu.
4. Limfedema
U linfedema hè un gonfiore causatu da un accumulu di fluidu linfaticu. Sta cundizione hè a più cumuna trà e persone chì anu avutu i so nodi linfatichi rimossi o danneggiati durante u trattamentu di u cancer.
Se avete avutu i ganglii limfatici cacciati da l'ascella durante u trattamentu di u cancheru di u senu, avete un risicu più altu di sviluppà linfedema in e vostre mani mesi o anni dopu u trattamentu. Questu hè cunnisciutu cum'è linfedema secondariu.
Pudete ancu nasce cun linfedema primariu, ancu s'ellu hè più cumunu d'avè lu in e to gambe chè e bracce.
Altri sintomi di linfedema includenu:
- gonfiore è dulore in u bracciu o in a manu
- una sensazione pesante in u bracciu
- intorpidimentu in u bracciu o in a manu
- a pelle si sente stretta o tesa nantu à u bracciu
- i ghjuvelli parenu esse troppu stretti
- diminuzione di a capacità di flettere o di move u vostru bracciu, a manu, o u polsu
Mentre ùn ci hè micca rimediu per u linfedema, u massaggio di drenaggiu linfaticu pò aiutà à riduce u gonfiu è impedisce l'accumulazione di fluidi.
5. Preeclampsia
A preeclampsia hè una cundizione induve a pressione sanguigna cresce è provoca altre disfunzioni d'organi. Hè cumunu dopu à 20 settimane di gestazione, ma pò accade qualchì volta nanzu à a gravidanza o ancu dopu à u partu. Questa hè una cundizione seria chì pò esse periculosa per a vita.
Una certa quantità di gonfiore hè prevista durante a gravidanza, in particulare in e mani è in i pedi. Tuttavia, un aumentu improvvisu di a pressione sanguigna per via di preeclampsia pò causà ritenzione di fluidi è rapidu guadagnu di pesu. Sè site incinta è sperimentate unu di i sintomi seguenti cù e mani gonfie, cuntattate subitu u vostru duttore:
- dulore addominale
- severi mal di testa
- vede spots
- un cambiamentu di riflessi
- urinate menu o micca
- sangue in l'urina
- vertigini
- vomitu eccessivu è nausea
6. Artrite psoriatica
L'artrite psoriatica hè un tipu d'artrite chì affetta e persone chì anu psoriasis. A psoriasis hè una cundizione di a pelle marcata da macchie rosse di pelle squamosa. A maiò parte di a ghjente hè diagnosticata cun psoriasis prima, ma hè pussibule per i sintomi di l'artrite cumincià prima chì i sintomi di a pelle apparsu.
L'artrite psoriatica pò influenzà ogni parte di u vostru corpu. Spessu tende à influenzà e dite, i dita di i piedi, i pedi, è a bassa. E vostre dite, in particulare, ponu diventà estremamente gonfie è "salsicce". Puderete ancu nutà un gonfiore in e dite prima di qualsiasi segnu di dolore articulare.
Altri sintomi di l'artrite psoriatica includenu:
- articulazioni chì sò dulurose è gonfie
- ghjunti chì sò caldi à u toccu
- dulore in u spinu di u to talone o a sola di u vostru pede
- lumbalgia
Ùn ci hè micca curazione per l'artrite psoriatica. U trattamentu si concentra nantu à a gestione di u dolore è l'infiammazione, di solitu per mezu di farmaci antiinfiammatori non steroidali o iniezioni di steroidi.
7. Angioedema
L'angioedema hè causatu da una reazione allergica à qualcosa chì site entratu in cuntattu. Durante una reazione allergica, l'istamina è altri chimichi sò liberati in u sangue. Questu pò causà gonfiori improvvisi sottu à a vostra pelle, cù o senza urticaria. Di solitu affetta e labbre è l'ochji, ma pò ancu presentassi in e mani, i pedi è a gola.
L'angioedema hè assai simile à l'urticaria, ma accade ghjustu sottu à a superficia di a to pelle. Altri sintomi includenu:
- grandi, grossi, fermi sali
- gonfiore è rossu
- dulore o calore in e zone affette
- gonfiore in u rivestimentu di l'ochju
L'angioedema si ne và di solitu da per ellu. I so sintomi ponu ancu esse trattati cù antihistaminici orali.
U fondu
E mani gonfie ponu esse scomode, ma di solitu ùn sò nunda da inchietassi. Pruvate à fà uni pochi di cambiamenti di stile di vita è vede s'ellu aiuta. Sè site incinta o avete avutu i ganglii linfatichi eliminati prima, parlate cù u vostru duttore. Pudete avè preeclampsia o linfedema.