Perchè a mo mascella hè gonfia è cumu si pò trattà?
Cuntenutu
- Panoramica
- Osse di mandibula gonfie causa
- Ghiandule gonfie
- Traumu o ferita
- Infezzioni virali
- Infezioni batteriali
- Abscesu dente
- Estrazione di denti
- Pericoronite
- Tonsillite
- Otorne
- Problema di a glàndula salivaria
- Malatia di Lyme
- Encefalomielite Myalgica (sindrome di fatica cronica)
- Sifilide
- Artrite reumatoide
- Lupu
- Angina di Ludwig
- Alcune medicazione
- Cancer
- Sintomi multipli
- Mascella gonfia da una parte
- Mascella gonfia sottu à l'arechja
- Mal di denti è mascella gonfia
- Mascella gonfia è senza dulore
- Guancia è mascella gonfie
- Diagnostica di gonfiore mandibulare
- Trattà u gonfiore di a mascella
- Rimedi casani
- Trattamentu medicu
- Quandu per vede un duttore o dentistu
- Purtà si
Panoramica
Una mandibula gonfia pò esse causata da un pezzu o da un gonfiore annantu o vicinu à a vostra mandibula, fendu chì pare più pienu di l'usu. Sicondu a causa, a vostra mascella pò esse rigida o pudete avè dolore è tenerezza in a mascella, u collu o in a faccia.
Ci hè una quantità di cause potenziali di una mandibula gonfia, da e ghiandole gonfie in u collu o di a mandibula causata da un virus cum'è u fretu cumunu, à malatie più gravi, cum'è e parotite. Ancu se raru, u cancheru pò ancu causà una mascella gonfia.
In certi casi, u gonfiore hè un segnu di una reazione allergica severa chjamata anafilassi chì richiede cure mediche urgenti.
Emergenza MedicaChjamate à u 911 o à i vostri servizii d'urgenza lucali o andate in a sala d'urgenza più vicina sì tù o qualchissia altru sperimentate un gonfiu improvvisu di a faccia, a bocca, o a lingua, una eruzione cutanea è difficoltà à respirà.
Osse di mandibula gonfie causa
Eccu e cause pussibuli di una mascella gonfia è altri sintomi chì ponu aiutà à restringelu.
Ghiandule gonfie
E vostre ghiandole, o nodi linfatichi, ponu gonfialli in risposta à infezioni o malatie. I nodi gonfiati sò generalmente situati vicinu à a vista di l'infezzione.
E ghiandole gonfie in u collu sò segni cumuni di un fretu. E ghiandole ponu ancu gonfià per via di infezioni batteriche chì richiedenu antibiotici.
E ghiandole gonfie causate da una infezzione ponu esse tenere à u toccu è a pelle sopra à elle pò apparisce rossa. Di solitu si ne turnanu à a nurmalità quandu l'infezzione si schiarisce. Nodi gonfiati causati da u cancheru, cum'è u linfoma non-Hodgkin, tendenu à esse duri è fissi in u so locu, è duranu più di quattru settimane.
Traumu o ferita
U traumu o ferita da una caduta o da un colpu à a faccia pò fà gonfà a vostra mascella. Probabilmente averete ancu dulore à a mascella è contusioni. Una mandibula rotta o dislocata, chì richiede un trattamentu immediatu, pò rende difficile l'apertura o a chjusura di a bocca.
Infezzioni virali
Infezzioni virali, cum'è un fretu o mononucleosi, ponu causà u gonfiu di i linfonodi in u collu. Se a vostra mascella gonfia hè causata da una infezione virale, probabilmente sperimenterete altri sintomi, cume:
- fatigue
- mal di gola
- frebba
- mal di testa
Infezioni batteriali
Alcune infezioni batteriche ponu fà gonfà i nodi linfatichi in u collu, cume a gola strep è l'amigdalite batterica.
Altri sintomi di una infezzione batterica includenu:
- frebba
- mal di gola
- rossu o macchie bianche in gola
- tonsils allargatu
- mal di denti
- bulu o blister nantu à a gomma
Abscesu dente
Un ascessu di i denti si verifica quandu i batteri entranu in a polpa di u vostru dente è face furmà una tasca di pus.
Un dente ascessu hè una cundizione seria. Lasciatu senza trattamentu, l'infezzione pò sparghje à l'ossu di a mascella, altri denti è altri tessuti. Se crede chì avete un ascessu di denti vedi un dentistu u più prestu pussibule.
I sintomi di un ascessu includenu:
- intensu, dulore di denti palpitanti
- dulore chì irradia à l'arechja, a mascella è u collu
- mascella o visu gonfiu
- gengive rosse è gonfie
- frebba
Estrazione di denti
L'estrazione di i denti, o a rimozione di un dente, pò esse effettuata per via di una carie eccessiva, di malatie di gomme o di affollamentu di denti.
U dulore è u gonfiore sò normali in i primi ghjorni dopu à l'estrazione. Pudete ancu avè qualchì contusione. Pigliate medicazione per u dolore è applicà ghiacciu pò aiutà quandu si riprende da un'estrazione di denti.
Pericoronite
A pericoronite hè un'infezzione è un gonfiore di e gengive chì si verifica quandu un dente di saviezza ùn riesce micca à entrà o eruzione solu in parte.
I sintomi lievi includenu tissutu di gomma dolorosa, gonfia intornu à u dente affettatu è un accumu di pus. Senza trattata, l'infezzione pò sparghje in a vostra gola è u collu, causendu gonfiore in a vostra faccia è a mascella, è i nodi linfatichi ingrandati in u collu è a mascella.
Tonsillite
E vostre tonsille sò nodi linfatichi situati à ogni latu di u fondu di a vostra gola. L'amigdalitis hè una infezzione di e vostre tonsille, chì pò esse causata da un virus o una batteria.
Una gola assai malata cù gonfie gonfie in u collu è a mascella sò sintomi cumuni di tonsillite. Altri sintomi includenu:
- frebba
- gonfie, tonsille rosse
- ronca
- deglutizione dulurosa
- mal di arechja
Otorne
A Mumps hè una infezzione virale contagiosa chì principia cù frebba, dolori musculari è mal di testa. U gonfiore di e ghiandole salivari hè ancu cumunu è provoca guance gonfie è mascella gonfia. E vostre trè coppie maiò di ghiandole salivari sò situate da ogni latu di a to faccia, ghjustu sopra a vostra mascella.
Altri sintomi ponu include fatica è perdita di appetitu. In i casi severi, pò esse un gonfiore di u cervellu, di l'ovari o di i testiculi.
A vaccinazione pò prevene e parotite.
Problema di a glàndula salivaria
Una quantità di cundizioni ponu influenzà e vostre ghiandole salivari, cumprese infezioni, disordini autoimmuni è cancru. I prublemi più cumuni si verificanu quandu i canali diventanu bluccati, impedendu un drenaje currettu.
I disordini di a glàndula salivaria è altri prublemi includenu:
- pietre di a glàndula salivaria (sialolitiasi)
- infezzione di una glàndula salivaria (sialadenite)
- infezioni virali, cum'è e parotite
- tumuri cancerosi è noncanceriosi
- U sindromu di Sjögren, un disordine autoimmune
- ingrandimentu di a glàndula salivaria inespecificu (sialadenosi)
Malatia di Lyme
A malatia di Lyme hè una grave infezzione batterica chì si trasmette cù u morsu di e zecche infette.
I sintomi di a malatia di Lyme spessu cumincianu cù:
- frebba
- mal di testa
- eruzione cutanea
- ganglioni gonfii gonfi
Lasciatu senza trattamentu, l'infezzione pò sparghje in e vostre articulazioni, core è sistema nervosu.
Encefalomielite Myalgica (sindrome di fatica cronica)
L'encefalomielite mialgica (sindrome di fatica cronica) (ME / CFS) hè un disordine caratterizatu da fatica cronica chì ùn hè micca legata à alcuna condizione sottostante. Affetta finu à l'adulti in i Stati Uniti.
I sintomi di ME / CFS include:
- fatigue
- nebbia cerebrale
- dolore musculare o articulare senza spiegazione
- nodi linfatichi ingrandati in u collu o l'ascelle
Sifilide
A sifilide hè una grave infezzione batterica, generalmente diffusa per cuntattu sessuale. A cundizione si sviluppa in fasi, spessu cuminciendu cù u sviluppu di una piaga chjamata chancre in u situ di l'infezzione.
In u so stadiu secundariu, a sifilide pò causà un mal di gola è gonfi linfonodi in u collu. Altri sintomi ponu include una eruzione cutanea, febbre è dolori musculari.
Artrite reumatoide
L'artrite reumatoide (RA) hè una malattia degenerativa cronica cumuna chì causa gonfiore, dolore è rigidità in l'articuli. U primu segnu di a cundizione hè di solitu rossu è infiammazione annantu à certe articulazioni.
Alcune persone cun RA sviluppanu noduli linfatichi gonfi è infiammazione di e ghiandole salivari. Inflammazione di l'articulazione temporomandibulare (TMJ), chì cunnessa a vostra articulazione inferiore à u craniu, hè ancu cumuna.
Lupu
U lupu hè un disordine autoimmune chì provoca infiammazione è una vasta gamma di sintomi chì ponu influenzà qualsiasi parte di u corpu. I sintomi ponu vene è vanu è varienu in severità. U gonfiore di a faccia, di e mani, di e ghjambe è di i pedi sò primi segni cumuni di lupus.
Altri sintomi cumuni includenu:
- articulazioni dulurose o gonfie
- buccie è ulcere
- ganglioni gonfii gonfi
- eruzione cutanea in forma di farfalla attraversu e guance è u nasu
Angina di Ludwig
L'angina di Ludwig hè una rara infezzione batterica di a pelle in u pianu di a bocca, sottu a lingua. Spessu si sviluppa dopu à un ascessu di i denti o altre infezioni o ferite in bocca. L'infezzione provoca gonfiore di a lingua, mascella è collu. Pudete ancu sperimentà a sbavata, prublemi di parlà, è frebba.
Un trattamentu medicu rapidu hè necessariu perchè u gonfiore pò diventà abbastanza severu per bluccà e vie aeree.
Alcune medicazione
Ancu raru, certi medicazione ponu causà gonfi linfatichi gonfi. Questi includenu a medicazione anti-sequestru fenitoina (Dilantin, Phenytek) è i medicazione aduprati per prevene a malaria.
Cancer
I cancri orali è orofaringiani, chì cumincianu in bocca o in gola, ponu causà una mascella gonfia. Altri tippi di cancheru si ponu spannà à l'ossu di a mascella o à i linfonodi in u collu è a mascella, causendu gonfiore.
I sintomi di u cancheru varienu secondu u tippu, a lucazione, a dimensione è u stadiu.
Altri segni cumuni di tumuri orali è orofaringiani includenu:
- una piaga in bocca o in lingua chì ùn guarisce micca
- dulore persistente à a gola o à a bocca
- un pezzu in a guancia o in u collu
Sintomi multipli
A vostra mascella gonfia pò esse accumpagnata da altri sintomi. Eccu ciò chì certi sintomi inseme ponu significà.
Mascella gonfia da una parte
U gonfiore da solu una parte di a vostra mascella pò esse causatu da:
- ferita o traumu
- dente ascessu
- estrazione di denti
- pericoronitis
- tumore di a glàndula salivaria cancerosa o cancerosa
Mascella gonfia sottu à l'arechja
Se a vostra mandibula hè gonfia sottu à l'arechja, hè probabile chì i nodi di mandibula gonfii ponu esse causati da:
- infizzioni virali
- infezzione batterica
- urtu
- dente ascessu
- prublema di glándula salivaria
- artrite reumatoide
Mal di denti è mascella gonfia
E cause più probabili includenu:
- dente ascessu
- pericoronitis
Mascella gonfia è senza dulore
I nodi linfatichi gonfiati sò spessu indolori, allora sì a vostra mascella sembra gonfia, ma ùn avete micca dolore, puderia indicà l'iniziu di una infezione batterica o virale, o esse causata da l'artrite reumatoide o da un prublema di ghiandole salivari.
Guancia è mascella gonfie
Un dente abscissatu, l'estrazione di i denti è a pericoronite sò più propensi à causà gonfiore in a guancia è a mascella. U parottu pò ancu causallu.
Diagnostica di gonfiore mandibulare
Per diagnosticà a causa di u gonfiore di a mascella, un duttore dumanderà prima a vostra storia medica, cumprese eventuali feriti o malatie recenti, è i vostri sintomi. U duttore pò ancu aduprà unu o più di i testi seguenti:
- esaminazione fisica
- Raggi X per verificà una frattura o tumore
- analisi di sangue per verificà l'infezzione
- CT scan o MRI per circà segni di malatie, cumpresu u cancer
- biopsia se u cancheru hè suspettatu o altri testi ùn sò micca capaci di cunfirmà una causa
Trattà u gonfiore di a mascella
U trattamentu per una mascella gonfia dipende da a causa. I rimedii casani ponu esse utili per alleviare i sintomi. U trattamentu medicu pò esse necessariu per trattà una mascella rotta o dislocata o una situazione sottostante.
Rimedi casani
Pudete esse capaci di allevà i sintomi di una mandibula gonfia cù:
- applicà un pacchettu di ghiaccio o una compressa fredda per alleviare u gonfiore
- piglià antiinflamatori senza ricetta (OTC)
- manghjà cibu dolce
- applicendu una compressa calda nantu à i linfonodi infetti
Trattamentu medicu
Opzioni di trattamentu medicu sò dispunibili per trattà e condizioni sottostanti chì ponu causà gonfiore di a mandibula. Queste ponu include:
- fascia o cablaggio per dislocazione o fratture
- antibiotici per infezioni causate da batteri
- corticosteroidi per alleviare l'infiammazione
- cirurgia, cum'è una tonsillectomia
- trattamentu di u cancer, cum'è a chimioterapia è a radiazione
Quandu per vede un duttore o dentistu
Vede à un duttore se a vostra mascella si gonfia dopu à una ferita o se u gonfiore persiste per più di pochi ghjorni o hè accumpagnatu da segni di infezzione, cum'è febbre, mal di testa è fatica.
Uttenite assistenza d'urgenza se:
- ùn si pò manghjà o apre a bocca
- sperimentate gonfiore di a lingua o di e labbra
- avete difficultà à respirà
- avè una ferita à a testa
- avè una frebba alta
Purtà si
Una mandibula gonfiata chì risulta da una ferita minore o estrazione di denti duveria migliurà in pochi ghjorni cun autocura. Se u gonfiore rende difficiule di manghjà o di respirà o hè accumpagnatu da sintomi severi, uttene assistenza medica immediata.