Tamponatura cardiaca: chì hè, cause è trattamentu

Cuntenutu
A tamponata cardiaca hè una emergenza medica in cui ci hè un accumulu di fluidu trà e duie membrane di u pericardiu, chì sò rispunsevuli di u rivestimentu di u core, chì provoca difficoltà di respirazione, diminuzione di pressione sanguigna è frequenza cardiaca aumentata, per esempiu.
In cunsequenza di l'accumulazione di fluidi, u core ùn hè micca capace di pompà abbastanza sangue à l'organi è i tessuti, chì pò causà shock è morte se ùn hè micca trattatu à tempu.

Cause di tamponamentu cardiacu
U tamponamentu cardiacu pò accade à parechje situazioni chì ponu resultà in l'accumulazione di fluidu in u spaziu pericardicu. E cause principali sò:
- Traumu in u pettu per accidenti di vittura;
- Storia di u cancheru, in particulare di i pulmoni è di u core;
- Ipotiroïdismu, chì hè carattarizatu da una diminuzione di a produzzione di ormoni da a tiroide;
- Pericardite, chì hè una malattia di u core chì deriva da infezioni batteriche o virali;
- Storia di fallimentu renale;
- Infartu di core recente;
- Lupus eritematosu sistemicu;
- Trattamentu di radioterapia;
- Uremia, chì currisponde à l'elevazione di urea in u sangue;
- Chirurgia cardiaca recente chì face danni à u pericardiu.
E cause di u tamponamentu devenu esse identificate è trattate rapidamente per evità complicazioni cardiache.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di tamponamentu cardiacu hè fattu da u cardiologu per via di radiografia di torace, risonanza magnetica, elettrocardiogramma è ecocardiogramma transtoracica, chì hè un esame chì permette di verificà, in tempu reale, e caratteristiche cardiache, cume a dimensione, u spessore musculare è u funziunamentu di u core, per esempiu. Capite ciò chì hè l'ecocardiogramma è cumu si face.
Hè impurtante di enfatizà chì appena i sintomi di tamponatura cardiaca apparsu, un ecocardiogramma deve esse effettuatu u più prestu pussibule, chì hè l'esame di scelta per cunfirmà a diagnosi in questi casi.

Principali sintomi
I principali sintomi indicativi di tamponamentu cardiacu sò:
- Riduzione di pressione sanguigna;
- Aumenta a frequenza respiratoria è cardiaca;
- Impulsu paradossale, in u quale u pulse sparisce o diminuisce durante l'ispirazione;
- Dilatazione di e vene in u collu;
- Dolore di pettu;
- Falà in u livellu di a cuscenza;
- Piedi è mani freti è viulenti;
- Mancanza d'appitittu;
- Difficultà per ingoiare:
- Tosse;
- Difficultà à respirà.
Se i sintomi di tamponamentu cardiaca sò percepiti è sò associati à sintomi di insufficienza renale acuta, per esempiu, hè raccomandatu d'andà immediatamente à a sala d'urgenza o à l'ospedale più vicinu per esaminà e, in casu di cunferma di tamponazione cardiaca, hà iniziatu u trattamentu .
Cumu hè u trattamentu
U trattamentu per a tamponatura cardiaca deve esse fattu u più prestu pussibule sustituendu u vulume di sangue è ripusendu a testa, chì deve esse leggermente alzata. Inoltre, pò esse necessariu aduprà analgesici, cum'è Morfina, è diuretici, cum'è Furosemide, per esempiu, per stabilizà a situazione di u paziente finu à chì u liquidu pò esse rimossu cù una chirurgia. L'ossigenu hè ancu amministratu per riduce a carica nantu à u core, riducendu a necessità di sangue da l'organi.
A Pericardiocentesi hè un tipu di prucedura chirurgica chì hà per scopu di rimuovere l'eccessu di fluidu da u core, tuttavia hè cunsiderata una procedura temporanea, ma sufficiente per alleviare i sintomi è salvà a vita di u paziente. U trattamentu definitivu hè chjamatu Finestra Pericardica, induve u fluidu pericardicu hè drenatu in a cavità pleurale chì circonda i pulmoni.