Ciò chì avete bisognu di sapè nantu à l'accuratezza di u test di HIV
Cuntenutu
- Quantu sò esatti i test di HIV?
- Chì sò i risultati di i testi falsi pusitivi?
- Chì sò i risultati di i testi falsi negativi?
- Chì tippi di test di HIV sò dispunibili?
- Test di anticorpi
- Test di antigene / anticorpi
- Test di l'acidu nucleicu (NAT)
- Devu esse testatu?
- Chì succede se testu pusitivu?
- U takeaway
Panoramica
Sì avete statu ricenti testatu per HIV, o pensate à esse testatu, pudete avè preoccupazioni nantu à a pussibilità di riceve un risultatu di test incorrettu.
Cù i metudi attuali di prova per HIV, i diagnostichi sbagliati sò assai rari. Ma in casi rari, alcune persone ricevenu un risultatu falsu pusitivu o falsu negativu dopu avè statu testatu per HIV.
In generale, ci vole parechje prove per diagnosticà accuratamente u HIV. Un risultatu di test pusitivu per HIV richiederà testi addiziunali per cunfirmà u risultatu. In certi casi, un risultatu di test negativu per HIV pò ancu richiede test supplementari.
Leghjite puru per amparà di più nantu à a precisione di i testi HIV, cumu funziona a prova, è e diverse opzioni di prova chì sò dispunibili.
Quantu sò esatti i test di HIV?
In generale, i testi attuali di HIV sò altamente accurati. A precisione di u test di HIV dipende da parechji fattori, tra cui:
- u tippu di test adupratu
- quantu prestu una persona hè testata dopu esse esposta à HIV
- cumu u corpu di una persona risponde à HIV
Quandu una persona cuntrae HIV per a prima volta, l'infezzione hè cunsiderata acuta. Durante u stadiu acutu, hè difficiule da rilevà. Cù u tempu, diventa crònicu è più faciule da diagnosticà cun test.
Tutti i testi di HIV anu un "periodu di finestra". Questu hè u periodu di tempu trà quandu una persona hè stata esposta à u virus è quandu un test pò rilevà a so presenza in u so corpu. Se una persona cun HIV hè testata prima chì u periodu di a finestra sia passatu, pò pruduce falsi risultati negativi.
I test di HIV sò più precisi s'elli sò presi dopu u periodu di a finestra hè passatu. Alcuni tipi di testi anu periodi di finestra più brevi di altri. Puderanu rilevà l'HIV più prestu dopu l'esposizione à u virus.
Chì sò i risultati di i testi falsi pusitivi?
Un risultatu falsu pusitivu accade quandu una persona chì ùn hà micca HIV riceve un risultatu pusitivu dopu avè statu testatu per u virus.
Questa pò accadà se u persunale di u laboratoriu maletichetta o trattà impropriamente un campione di prova. Pò accade ancu se qualcunu interpreta male i risultati di un test. Participà à un recente studiu di vaccinazione HIV o campà cun certe condizioni mediche pò ancu cunduce à un risultatu di test falsu pusitivu.
Se u primu risultatu di u test di HIV hè pusitivu, un prufessore sanitariu urdinerà prove di seguitu. Questu li aiuterà à amparà se u primu risultatu era precisu o un falsu pusitivu.
Chì sò i risultati di i testi falsi negativi?
Un risultu falsu negativu accade quandu una persona chì hà HIV riceve un risultatu negativu dopu avè testatu per a situazione. I risultati falsi negativi sò menu cumuni ch'è i risultati falsi pusitivi, ancu se i dui sò rari.
Un risultatu falsu negativu pò accade se una persona si face a prova troppu prestu dopu à cuntrae l'HIV. I test per l'HIV sò accurati solu dopu un certu tempu hè passatu da quandu a persona hè stata esposta à u virus. Stu periodu di finestra varieghja da un tipu di test à l'altru.
Se una persona hè sottumessa à a prova di HIV in trè mesi da esse esposta à u virus è u risultatu hè negativu, u Dipartimentu di a Salute è i Servizii Umani di i Stati Uniti ricumanda di esse testatu di novu in trè mesi.
Per i test di antigeni / anticorpi, a prova torna pò esse fatta prima, circa 45 ghjorni dopu a sospetta esposizione à HIV. Questu aiuterà à determinà se u primu risultatu di a prova hè statu precisu o un falsu negativu.
Chì tippi di test di HIV sò dispunibili?
Parechji tippi di testi sò dispunibuli per HIV. Ogni tippu di test verifica i diversi segni di u virus. Alcuni tipi di test ponu rilevà u virus prima di l'altri.
Test di anticorpi
A maiò parte di i testi di HIV sò testi di anticorpi. Quandu u corpu hè espostu à virus o batteri, u sistema immunitariu produce anticorpi. Un test di anticorpi HIV pò rilevà anticorpi HIV in sangue o saliva.
Se una persona cuntrae l'HIV, ci vole u tempu per u corpu per pruduce abbastanza anticorpi per esse rilevati da un test d'anticorpi. A maiò parte di e persone sviluppanu livelli rilevabili di anticorpi in 3 à 12 settimane dopu à u cuntattu di HIV, ma pò piglià più tempu per alcune persone.
Alcuni test di anticorpi HIV sò fatti nantu à u sangue prelevatu da una vena. Per fà stu tipu di test di anticorpi, un prufessiunale sanitariu pò piglià un campione di sangue è mandallu à un laburatoriu per analisi. Pò dighjà parechji ghjorni per chì i risultati sianu dispunibuli.
Altri test di anticorpi HIV sò effettuati nantu à u sangue raccoltu cù a punta di i diti o nantu à a saliva. Alcuni di sti testi sò stati disignati per un usu rapidu in una clinica o in casa. I risultati di i testi rapidi di anticorpi sò tipicamente dispunibili in 30 minuti. In generale, i testi di sangue venoso ponu scopre l'HIV prima di e teste fatte da una puntura di dita o da una saliva.
Test di antigene / anticorpi
I test di antigeni / anticorpi HIV sò ancu cunnisciuti cum'è test di cumbinazione o test di quarta generazione. Stu tipu di test pò rilevà proteine (o antigeni) da HIV, è ancu anticorpi per HIV.
Se una persona cuntrae HIV, u virus producerà una proteina cunnisciuta cum'è p24 prima chì u sistema immunitariu produci anticorpi. Di conseguenza, un test di antigene / anticorpi pò rilevà u virus prima chì un test di anticorpi possi.
A maiò parte di e persone sviluppanu livelli rilevabili di antigene p24 da 13 à 42 ghjorni (circa 2 à 6 settimane) dopu avè cuntattu l'HIV. Per alcune persone, u periodu di a finestra pò esse più longu.
Per fà un test di antigene / anticorpi, un prufessiunale sanitariu pò piglià un campione di sangue da mandà à un laburatoriu per esaminà. I risultati ponu piglià parechji ghjorni per vultà.
Test di l'acidu nucleicu (NAT)
Un test di acidu nucleicu HIV (NAT) hè ancu cunnisciutu cum'è test HIV RNA. Pò rilevà materiale geneticu da u virus in sangue.
In generale, NAT pò rilevà u virus prima chì un test di anticorpu o antigene / anticorpu possa. A maiò parte di e persone anu livelli rilevabili di u virus in u so sangue in 7 à 28 ghjorni dopu à cuntrae l'HIV.
Tuttavia, NAT hè assai caru è ùn hè generalmente adupratu cum'è test di screening per HIV. In a maiò parte di i casi, un prufissiunista sanitariu ùn l'ordinerà micca a menu chì una persona hà digià ricevutu un risultatu di testi positivi da un anticorpu HIV o test di antigene / anticorpi, o se una persona hà avutu una recente esposizione ad alto rischio o presenta sintomi di infezione HIV acuta .
Per e persone chì piglianu profilassi pre-esposizione (PrEP) o profilassi post-esposizione (PEP), sti medicamenti ponu riduce l'accuratezza di NAT. Fate sapè à u vostru duttore sanitariu se utilizate PrEP o PEP.
Devu esse testatu?
I fornitori sanitari ponu esaminà per l'HIV cum'è parte di un check-up di routine, o a ghjente pò dumandà di esse testata. I Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC) chì tutti trà l'età di 13 è 64 anni sianu testati almenu una volta.
Per quelli chì anu più risicu di cuntrae HIV, i CDC sò testati più spessu. Per esempiu, e persone chì anu parechji partenarii sessuali anu un risicu più elevatu di esse esposti à HIV, è ponu sceglie testi più frequenti, spessu ogni 3 mesi.
U vostru duttore sanitariu pò parlà cun voi quantu spessu vi raccomandanu di esse sottoposti à screening per HIV.
Chì succede se testu pusitivu?
Se u risultatu da un test iniziale di HIV hè pusitivu, un prufessore sanitariu urdinerà prove di seguitu per amparà se u risultatu hè precisu.
Se u primu test hè statu fattu in casa, un prufessore sanitariu trarà un campione di sangue da testà in un laburatoriu. Se u primu test hè statu fattu in un laburatoriu, e prove di seguitu ponu esse effettuate nantu à u listessu campione di sangue in u laboratorio.
Se u secondu risultatu di a prova hè pusitivu, un prufessore sanitariu pò aiutà à spiegà l'opzioni di trattamentu per HIV. U diagnosticu precoce è u trattamentu ponu aiutà à migliurà a prospettiva à longu andà è à riduce a probabilità di sviluppà complicazioni da HIV.
U takeaway
In generale, e probabilità di misdiagnosis per HIV sò bassi. Ma per e persone chì pensanu avè pussutu avè ricevutu un risultatu di test falsu pusitivu o falsu negativu per HIV, hè impurtante di parlà cun un prufissore sanitariu. Puderanu aiutà à spiegà i risultati di i testi è cunsiglianu i prossimi passi. Per e persone cun risicu più altu di cuntrainu HIV, un fornitore di assistenza sanitaria pò ancu raccomandà strategie per abbassà u risicu di infezione.