Testosterone: segni di quandu hè bassa è cumu cresce
Cuntenutu
- Segni di bassa testosterone
- Test chì misura a testosterone
- Cumu aumentà a testosterone
- In l'omu
- In a donna
A testosterone hè u principale ormone maschile, essendu respunsabule di caratteristiche cume a crescita di a barba, l'ispessimentu di a voce è l'aumentu di a massa musculare, in più di stimulà a produzzione di sperma, essendu direttamente ligata à a fertilità maschile. Inoltre, a testosterone hè ancu presente in e donne, ma in una misura minore.
Dopu à 50 anni di età, hè cumunu avè una diminuzione di a produzzione di testosterone, è l'andropause hè caratterizata, chì hè simile à a menopausa femminile. Tuttavia, a diminuzione di a produzzione di testosterone in l'omu ùn significa micca chì diventa sterile, ma chì a so capacità riproduttiva pò esse ridutta, postu chì a produzzione di sperma hè compromessa.
Segni di bassa testosterone
In l'omi, a diminuzione di a produzzione di testosterone pò purtà à i sintomi seguenti:
- Diminuzione di a libido;
- Prestazione sessuale più bassa;
- Depressione;
- Diminuzione di a massa musculare;
- Aumentu di grassu corpu;
- Diminuzione di a barba è di a perdita di capelli in generale.
Oltre à a disfunzione sessuale, a bassa testosterone in l'omi pò ancu causà prublemi cum'è osteopenia, osteoporosi è indebulita fertilità maschile. A diminuzione di a produzzione ormonale hè cumuna è accade soprattuttu cù u cunsumu eccessivu di bevande alcoliche, quandu l'omu fuma, hè in sovrappesu o hà diabete.
A testosterone hè ancu presente in donne, ma in concentrazioni più basse. Tuttavia, quandu i livelli di testosterone diminuiscenu in e donne, ci ponu ancu esse alcuni sintomi, cume:
- Perdita di massa musculare;
- Accumulazione di grassu viscerale;
- Diminuzione di u desideriu sessuale;
- Disinteressu diffusu, chì pò esse cunfusu cù a depressione in certi casi.
D'altra parte, quandu i livelli di testosterone sò aumentati in donne, ci pò esse u sviluppu di caratteristiche tipicamente maschili, cume a crescita di i capelli nantu à u pettu, a faccia è nantu à e cosce interne, vicinu à l'inguine.
Quandu appariscenu sintomi chì ponu esse ligati à u cambiamentu di i livelli di testosterone, hè impurtante cunsultà un endocrinologu, urologu, in casu d'omi, o ginecologu, in casu di donne. Cusì, hè pussibule di verificà a produzzione di questu ormone è, se hè necessariu, di inizià u trattamentu.
Test chì misura a testosterone
I testi chì indicanu a quantità di testosterone in u corpu ùn sò micca specifici è ùn sò micca sempre affidabili perchè i so valori cambianu constantemente, secondu l'etnicità, l'età è u modu di vita, cum'è una alimentazione sana è attività fisica o inattività fisica. Per questa ragione, u duttore ùn dumanda micca sempre a prova per valutà a so concentrazione in u sangue basatu solu nantu à i sintomi chì a persona presenta.
Nurmalmentu, testosterone liberu è testosterone totali sò richiesti. A testosterone libera rapprisenta a concentrazione di testosterone chì hè dispunibule in u corpu, chì pò esse assorbita per fà a so funzione in u corpu, è currisponde à 2 à 3% di a testosterone totale, chì currisponde à a quantità totale di testosterone prodotta da u corpu , vale à dì, testosterone liberu è testosterone chì hè ligatu à e proteine.
Valori nurmali di testosterone tutale in u sangue pò varià secondu l'età di a persona è u laburatoriu induve si faci u test, essendu in generale:
- Omi trà 22 è 49 anni: 241 - 827 ng / dL;
- Omi più di 50 anni: 86,49 - 788,22 ng / dL;
- Donne trà 16 è 21 anni: 17,55 - 50,41 ng / dL;
- Donne di più di 21 anni: 12,09 - 59,46 ng / dL;
- Donne ménopause: finu à 48,93 ng / dL.
In relazione à i valori di riferimentu di u testosterone liberu in u sangue, oltre à varià secondu u laburatoriu, varienu secondu l'età è a fase di u ciclu menstruale, in questu casu in donne:
Omi
- Finu à 17 anni: Valore di riferenza micca stabilitu;
- Trà 17 è 40 anni: 3 - 25 ng / dL
- Trà 41 è 60 anni: 2,7 - 18 ng / dL
- Più di 60 anni: 1,9 - 19 ng / dL
- E donne
- Fase folliculare di u ciclu menstruale: 0,2 - 1,7 ng / dL
- Mid-cycle: 0,3 - 2,3 ng / dL
- Fase luteale: 0,17 - 1,9 ng / dL
- Post ménopause: 0,2 - 2,06 ng / dL
A testosterone pò esse aumentata in casu di pubertà precoce, iperplasia surrenale, malattia trofoblastica durante a gravidanza, cancheru ovarianu, cirrosi, ipertiroidisimu, usu di droghe di presa, barbiturici, estrogeni o usu di a pillula contraceptiva.
Tuttavia, a testosterone pò esse diminuita in casu d'ipogonadismu, ritruvamentu testiculare, sindrome di Klinefelter, uremia, emodialisi, fallimentu di u fegatu, cunsumu eccessivu di alcolu da parte di l'omi è l'usu di droghe cum'è digoxin, spironolactone è acarbose.
Cumu aumentà a testosterone
I supplementi di testosterone devenu esse aduprati sottu cunsiglii medichi è ponu esse truvati in forma di pasticchi, gel, crema o patch transdermicu. Alcuni nomi commerciali sò Durateston, Somatrodol, Provacyl è Androgel.
Tuttavia, prima di ricorrere à l'usu di supplementi, hè impurtante cercà alternative chì stimulanu a produzzione di questu ormone, cume a pratica di l'attività fisica cù u pesu, un consumu aumentatu di alimenti ricchi di zincu, vitamina A è D, bona notte u sonnu è l'adeguatezza di u pesu per l'altezza. Sì queste strategie ùn aumentanu micca a produzzione di testosterone, u medicu deve inizià un trattamentu adattatu.
Eccu cumu cresce naturalmente a testosterone.
In l'omu
Quandu a testosterone hè inferiore à u livellu raccomandatu è l'omu hà segni è sintomi di diminuzione di a produzione di testosterone, l'urologu pò prescrive l'usu di testosterone in forma di pillole, iniezione o gel da aduprà secondu a so prescrizione.
L'effetti di testosterone in l'omi ponu esse osservati in 1 mese di trattamentu è cun questu duverebbe esse più sicuru, cun un desideriu sessuale più grande, una rigidità musculare più grande è sentendu più forte. Cusì, a supplementazione di testosterone pò esse indicata durante l'andropause per diminuisce i so effetti, migliurà a qualità di vita per l'omi.
L'usu di testosterone deve esse raccomandatu da u duttore, perchè pò purtà à prublemi di salute cum'è grassu di u fegatu, colesterolu altu, pressione sanguigna alta è aterosclerosi. Vede cumu hè fatta a sostituzione di l'ormone maschile è possibili effetti collaterali.
In a donna
Quandu a quantità di testosterone chì una donna hà hè assai bassa, u ginecologu pò osservà sti sintomi è urdinà u test per valutà a so concentrazione in u sangue.
A supplementazione di testosterone hè indicata solu in casu di sindrome di carenza androgena o quandu l'ovari smettenu di funziunà per via di u cancheru ovarianu, per esempiu. Quandu a diminuzione di testosterone in e donne hè causata da un'altra ragione, hè megliu pruvà à bilancià i livelli ormonali aumentendu l'estrogeni.
Scuprite u video seguente per alcuni suggerimenti per aumentà a testosterone: