Ci hè muffa in u vostru caffè?
Cuntenutu
Newsflash: U vostru caffè pò vene cun più di un calciu cà solu caffeina. Circadori di l'Università di Valencia anu analisatu più di 100 caffè venduti in Spagna è anu trovu parechji testi pusitivi per e micotossine - un metabolitu tossicu pruduttu da a muffa. (Consultate queste 11 statistiche di caffè chì ùn avete mai cunnisciutu.)
U studiu, publicatu in U cuntrollu di l'alimentariu, hà cunfirmatu a prisenza di una mansa di diversi tipi di micotossine à livelli chì varienu da 0,10 à 3,570 microgrammi per kilogramu. Se pensate chì un sottoproduttu di muffa ùn hè micca bonu per a vostra salute, averiate ragiò: Ingestà o inalà troppu metaboliti pò purtà à micotossicosi, induve e tossine entranu in u flussu di sangue è in u sistema linfaticu è ponu causà un vasta gamma di sintomi gastrointestinali, dermatologichi è neurologichi, cumprese, in i casi più severi, a morte.
L'unicu tipu di micotossina chì hè in realtà regulatu in Europa postu chì hè statu cunnessu cù malattie renali è tumori uroteliali, ocratossina A, misurata in sei volte u limitu legale.
Tuttavia, i circadori anu prestu à rimarcà chì ùn sapemu micca veramente se i livelli cunfermati in caffè sò in realtà abbastanza alti per esse dannosi. E sta idea hè ripresa da David C. Straus, Ph.D., un prufissore di immunologia è microbiologia moleculare in l'Università di Texas Tech chì ùn era micca implicatu in u studiu. "E micotossine ponu esse periculose in una sustanza alimentaria cum'è u caffè, ma ùn si sà chì livelli sò tossichi in l'omu perchè ùn hè mai statu studiatu", spiega. (E battiche forse ùn sò micca sempre cattivi. Scuprite di più in Dumandu per un amicu: Possu manghjà muffa muffa?)
Inoltre, ci sò parechje micotossine diverse, chì ponu esse assai diverse in tossicità, Straus indica, cusì i livelli di tossicità specifichi avissiru esse determinati per tuttu i tippi truvati in caffè.
Sia i circadori sia Straus sò d'accordu chì hè difficiule da sapè se sti scuperte devenu avvisà vi di a vostra riparazione cutidiana, ma entrambi d'accordu devianu esse fatte ulteriori ricerche per valutà u risicu reale per a salute publica.
Finu à tandu, u caffeinatu cun prudenza.