Tibolona: chì ghjè, per chì ghjè è cumu aduprà
Cuntenutu
Tibolone hè un medicamentu chì appartene à u gruppu di terapia di rimpiazzamentu ormonale è hè adupratu durante a menopausa per rifornisce a quantità di estrogeni è riduce i so sintomi, cum'è vampate di calore o sudazione eccessiva, è agisce ancu per prevene l'osteoporosi.
Questu rimediu si pò truvà in farmacie, in pillule, in genericu o sottu i nomi commerciali Tibial, Reduclim o Libiam.
Per chì ghjè
L'usu di Tibolone hè indicatu per u trattamentu di lagnanze cum'è vampate di calore, sudori di notte, irritazione vaginale, depressione è diminuzione di u desideriu sessuale da a menopausa o dopu a rimozione di l'ovari, per via di chirurgia.
Inoltre, questu rimediu pò ancu esse adupratu per prevene l'osteoporosi, quandu ci hè un risicu elevatu di fratture, quandu a donna ùn pò piglià altri medicamenti o quandu altri medicamenti ùn sò micca efficaci.
Di solitu, i sintomi si migliuranu dopu à qualchì settimana, ma i risultati migliori cumpariscenu dopu à trè mesi di trattamentu.
Amparate à identificà i sintomi di a menopausa è chì fà.
Cumu aduprà
L'usu di Tibolone deve esse fattu dopu a prescrizione di un duttore è secondu e so istruzioni. Generalmente, hè raccomandatu di piglià una compressa à ghjornu, amministrata per via orale è preferibile in listessu tempu.
Tuttavia, ùn deve micca esse adupratu prima di 12 mesi dopu l'ultimu periodu naturale.
Possibili effetti collaterali
Alcuni di l'effetti secondari chì ponu accade durante u trattamentu cù tibolone sò u dolore addominale, l'aumento di pesu, sanguinamentu vaginale o spotting, secrezione vaginale spessa bianca o giallastra, dolore in i seni, prurito di a vagina, candidiasi vaginale, vaginite è crescita eccessiva di capelli.
Quale ùn deve micca aduprà
L'usu di tibolone hè contraindicatu in e persone cun ipersensibilità à i cumpunenti di a formula, in donne cù una storia di cancru o trombosi, donne in gravidanza, donne in allattamentu, donne cù prublemi cardiaci, cù funzione epatica anormale, porfiria o sanguinamentu vaginale senza un apparente causa.