Powassan hè un virus di tick-borne più periculosu chè Lyme
Cuntenutu
L'invernu caldu inghjustu hè statu una bella pausa da e timpeste fridhe di l'ossu, ma vene cù una zecca negativa maiò, assai è assai di zecche. I scientisti anu preditu chì u 2017 serà un annu record per l'insetti disgraziati di u sangue è tutte e malatie chì venenu cun elli.
"E malatie purtate da e tick sò in crescita, è a prevenzione deve esse in mente di tutti, in particulare durante a primavera è l'estate, è in u primu autunnu quandu e zecche sò più attive", Rebecca Eisen, Ph.D., biologa di ricerca in i Centri di i Stati Uniti per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC), hà dettu à u Chicago Tribune.
Quandu pensate à e zecche, puderete pensà à a malatia di Lyme, una infezzione batterica spessu ricunnisciuta da a so caratteristica "eruzione cutanea". Quasi 40 000 persone l'anu acquistatu in u 2015, secondu u CDC, un spike di 320 per centu, è sò previsti assai più casi. Ma mentre Lyme pò esse a malattia trasmessa da e zicchine più discutita, grazia à celebrità cum'è Gigi Hadid, Avril Lavigne, è Kelly Osbourne chì parlanu di e so sperienze, ùn hè certamente micca u solu malatia chì pudete piglià da un morsu di tick.
U CDC elenca più di 15 malatie cunnisciute chì si trasmettenu per morsu di tick è i casi coprenu tutti i Stati Uniti, cumpresu a febbre maculata di Rocky Mountain è STARI. L'annu scorsu una nova infezzione chjamata babesosi hà fattu i tituli. Ci hè ancu una malatia di morsa di tick chì pò fà allergie à a carne (seriamente!).
Avà, a ghjente hè preoccupata per una crescita di una malatia mortale trasmessa da zecche chjamata Powassan. Powassan hè una infezzione virale carattarizata da frebba, mal di testa, vomitu, debulezza, cunfusione, attacchi è perdita di memoria. Mentri hè assai più raru chè altre malatie traspurtate da tick, hè assai più severu. I Pacienti spessu necessitanu l'uspidale è ponu avè prublemi neurologichi à longu andà - è peghju, pò esse mortale.
Ma prima di entrà in panicu è annullà tutte e vostre escursioni, campings, è corse all'aperto attraversu campi di fiori, hè impurtante sapè chì e zecche sò relativamente facili da prutege, dice Christina Liscynesky, MD, una specialista in malattie infettive à l'Università di Statu di Ohio Wexner Medical Centru. Per esempiu, portate vestiti stretti chì coprenu tutta a vostra pelle, è optate per vestiti di culore chjaru per aiutà à avvistà i creaturi più rapidamente. Ma forse a migliore nutizia hè chì e zecche generalmente si striscianu intornu à u vostru corpu finu à 24 ore prima di stallassi per mordicci (hè una bona nutizia ?!) allora a vostra migliore difesa hè un bonu "tick check" dopu à esse fora. Verificate u vostru corpu tutale, cumprendu i ticks di u locu cum'è u megliu cum'è-u vostru scalp, u vostru inguernu, è trà i vostri dita. (Eccu sei manere di pruteggervi da i criaturi brutti.)
"Verificate u vostru corpu per e zecche ogni ghjornu quandu campeghju o camminate o se vive in una zona pesante di tick è utilizate un bonu repellente per insetti", cunsulta u duttore Liscynesky, aghjunghjendu chì hè impurtante mette nantu à u spray spray o lozione per insetti dopu u vostru sunscreen. (Ùn vi scurdarete micca di u filtru solare, nò?)
Truvà unu? Basta à spazziallu è schiaccialu s'ellu ùn hè micca appiccicatu, o aduprate una pinzetta per rimuoverla subitu da a pelle se s'hè aggrancata, assicurendu si di scartà tutte e parti di a bocca, dice u duttore Liscynesky. (Gross, sapemu.) "Lavate un situ di tick bite cù acqua è sapone è copre cù una bandage, ùn hè micca necessariu un unguentu antibioticu", dice. Se sguassate a tick rapidamente, a probabilità di avè qualchì malatia da ellu hè bassa. Se ùn site micca sicuru di quantu tempu hè stata in a vostra pelle, o se cuminciate à sperienze sintomi cum'è una frebba o rash, chjamate immediatamente u vostru duttore.