Tigne du cuir chevelu (Tinea Capitis)
![Dr Madani : Teigne du cuir chevelu](https://i.ytimg.com/vi/UTV0u3lww9o/hqdefault.jpg)
Cuntenutu
- Cause
- I sintomi
- Cumu hè diagnosticatu
- Trattamentu
- Meditazione antifungale
- Shampoo medicatu
- Recuperazione è reinfezzione
- Prevenzione di a tigna di u scalp
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Cosa hè a tigna di u scalp?
Tigna di u scalp ùn hè micca veramente un vermu, ma una infezzione fungale. Piglia u nome di tigna perchè u fungu face segni circulari nantu à a pelle, spessu cù centri piatti è bordi alzati. Ancu chjamatu Tinea capitis, sta infizzione affetta u vostru scalp è l'assi di i capelli, causendu picculi pezzi di pelle pruriginosa è squamosa.
A tinia hè una infezzione altamente cuntagiosa chì di solitu si sparghje à traversu u cuntattu di persona à persona o spartendu pettini, asciugamani, cappelli o cuscini. A tinia hè più cumuna in i zitelli, ma pò infettà una persona di ogni età.
Cause
I funghi chjamati dermatofiti causanu tigna di u scalp. I funghi sò urganismi chì prosperanu nantu à u tissutu mortu, cum'è unghie, capelli, è i strati esterni di a vostra pelle. I dermatofiti preferiscenu u calore è l'umidità, cusì prosperanu nantu à a pelle sudata. A surpuppulazione è a scarsa igiene aumentanu a diffusione di tigna.
Tigna si diffonde facilmente, soprattuttu trà i zitelli. Pudete piglià tigna da toccu a pelle di una persona infetta. Se utilizate pettini, letti, o altri oggetti chì sò stati aduprati da una persona infetta, site ancu in periculu.
L'animali domestici, cum'è i misgi è i cani, ponu spannà ancu a tinia. L'animali di a splutazione cum'è e capre, e vacche, i cavalli è i porchi ponu ancu esse purtatori. Tuttavia, questi animali ùn puderanu micca mostrà alcun segnu di infezione.
I sintomi
U sintimu più cumunu di tigna hè pruriti chiazzati nantu à u scalp. E sezzioni di capelli ponu spuntà vicinu à u scalp, lascendu zone squamose, rosse o calvi. Pudete vede punti neri induve i capelli si sò rotti. Lasciatu senza trattamentu, queste zone ponu gradualmente cresce è sparghjesi.
Altri sintomi includenu:
- capelli fragili
- scalp dulurusu
- ganglioni gonfii gonfi
- frebba di bassa qualità
In i casi più severi, pudete sviluppà gonfiori crostosi chjamati kerion chì drenanu u pus. Queste ponu purtà à calvi permanenti è cicatrici.
Cumu hè diagnosticatu
Un esame visuale hè spessu abbastanza per un duttore per diagnosticà tigna di u cuoio capellutu. U vostru duttore pò aduprà una luce speciale chjamata lampada di Wood per illuminà u vostru scalp è determinà i segni di infezzione.
U vostru duttore pò ancu piglià un campione di pelle o capelli per cunfirmà u diagnosticu. U campione hè dunque mandatu à un laburatoriu per determinà a presenza di funghi. Ciò implica guardà i vostri capelli o un raschiatura da un pezzu scalpatu di u cuoio capellu sottu un microscopiu. Stu prucessu pò piglià finu à trè settimane.
Trattamentu
U vostru duttore vi prescriverà probabilmente medicinali orali chì tombanu i funghi è shampoo medicatu.
Meditazione antifungale
I principali medicinali antifungali per a tinia sò u griseofulvinu (Grifulvin V, Gris-PEG) è u cloridrato di terbinafina (Lamisil). Tramindui sò medicazione orale chì pigliate per circa sei settimane. Entrambi anu effetti collaterali cumuni, cumpresi diarrea è mal di stomacu. U vostru duttore pò raccomandà di piglià questi medicamenti cun un alimentu riccu in grassu cum'è u burru di arachidi o un ghjacciu.
Altri effetti pussibuli di u griseofulvinu includenu:
- sensibilità à u sole
- vomitu
- fatigue
- debulezza
- vertigini
- reazzioni allergii in e persone chì sò ancu allergii à a penicillina
- mal di testa
- rash
- urticaria
Altri effetti pussibuli di u cloridrato di terbinafina includenu:
- dulore à u stomacu
- pruritu
- rash
- urticaria
- perdita di gustu o cambiamentu di gustu
- reazzione allergica
- mal di testa
- frebba
- prublemi di fegatu, in casi rari
Shampoo medicatu
U vostru duttore pò prescrive un shampoo medicatu per rimuovere i funghi è prevene a diffusione di l'infezioni. U shampoo cuntene l'ingrediente attivu antifungale ketoconazole o sulfur di seleniu. U shampoo medicatu aiuta à prevene u fungu da sparghje, ma ùn tumbà a tinia. Duvete unisce stu tipu di trattamentu cù un medicamentu orale.
U vostru duttore vi pò dì di aduprà stu shampoo duie volte à settimana per un mese. Lasciate u shampoo in opera per cinque minuti, poi risciacquate.
Cumprà u shampoo antifungali.
Recuperazione è reinfezzione
Tigna cura assai pianu. Pò piglià più di un mese per vede qualchì migliurazione. Siate pazienti è cuntinuate à piglià tutti i medicamenti cum'ellu hè urdinatu.
U vostru duttore pò vulè verificà voi o u vostru zitellu in 4 à 6 settimane per assicurassi chì l'infezzione si schiarisca. Pò esse difficiule di sbarrazzassi di a tigna, è hè pussibule avè l'infezzione più d'una volta. Tuttavia, e recidive spessu si fermanu à a pubertà. L'effetti à longu andà includenu possibili patch calvi o cicatrici.
U vostru figliolu pò generalmente vultà à a scola una volta chì principianu u trattamentu per a tinia, ma duvete dumandà à u vostru duttore quandu hè sicuru per elli per vultà.
L'animali domestici è l'altri membri di a famiglia devenu esse esaminati è trattati se necessariu. Questu aiutà à prevene a reinfezione. Ùn sparte micca asciugamani, pettini, cappelli, o altri articuli persunali cù altri membri di a famiglia. Pudete sterilizà i pettini è e spazzole chì appartenenu à a persona infettata imbevenduli in acqua di candeghju. Seguitate e indicazioni nantu à u contenitore di candeggina per u rapportu di diluizione currettu.
Prevenzione di a tigna di u scalp
I dermatofiti chì causanu tigna sò cumuni è contagiosi. Questu face a prevenzione difficiule. Perchè i zitelli sò particolarmente suscettibili, dite à i vostri figlioli i risichi di spartà spazzole per capelli è altri oggetti persunali. U shampooing regulare, u lavatu di e mani, è altre rutine di igiene nurmale ponu aiutà à prevene a diffusione di l'infezzione. Assicuratevi di insegnà à i vostri figlioli una igiene curretta, è seguitate ste pratiche da per voi.
Pò esse difficiule à sapè se un animale hà tigna, ma un segnu cumunu d'infezzione sò i calvi. Evite di accarizzà qualsiasi animali chì anu pezzi di pelle chì mostranu attraversu u so pelu. Mantene cuntrolli regulari per tutti l'animali è dumandate à u vostru veterinariu di verificà a tigna.