5 tippi principali di scossa: sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- 1. Scossa settica
- 2. Scossa anafilattica
- 3. Scossa ipovolemica
- 4. Scossa cardiogenica
- 5. Scossa neurogenica
U shock hè una situazione chì si pone quandu a quantità di ossigenu in u corpu hè assai bassa è e tossine si accumulanu, chì ponu causà danni à vari organi è mette in periculu a vita.
U statu di scossa pò nasce da parechje cause è, per ogni casu, u scossa hà una definizione specifica, cum'è scossa anafilattica, settica o ipovolemica, per esempiu.
Quandu ci hè un suspettu di un casu di scossa, hè assai impurtante andà in urgenza u più prestu pussibule, per inizià u trattamentu adattatu è evità cumplicazioni gravi. U trattamentu hè guasgi sempre fattu cù un internamentu in una ICU per fà medicinali direttamente in a vena è tene un'osservazione costante di segni vitali.
I tippi di scossa chì accadenu u più spessu includenu:
1. Scossa settica
Stu tipu di scossa, cunnisciutu ancu cum'è septicemia, si pone quandu una infezzione, chì era situata in un solu locu, riesce à ghjunghje à u sangue è si sparghje in tuttu u corpu, affettendu parechji organi. Generalmente, u scossa settica hè più frequente in e persone cun sistemi immunitari indeboliti, cum'è i zitelli, l'anziani o i pazienti cun lupus o HIV, per esempiu.
Sintomi pussibili: segni cume frebba sopra à 40 ° C, crisi, frequenza cardiaca assai alta, respirazione rapida è svenimentu ponu cumparisce. Vede altri sintomi di scossa settica.
Cumu trattà: u trattamentu si face cù l'usu di antibiotici, cum'è Amoxicillin o Azithromycin, direttamente in a vena. Inoltre, pò esse necessariu aduprà seru in a vena è dispositivi per aiutà u paziente à respirà.
2. Scossa anafilattica
U scossa anafilattica si verifica in e persone chì anu un'allergia assai severa à qualchì sustanza, cum'è in certi casi d'allergia à e noci, punture d'api o peli di cane, per esempiu. Stu tipu di scossa provoca una risposta esagerata di u sistema immunitariu, generendu infiammazione di u sistema respiratoriu.
Sintomi pussibili: hè assai cumunu di sente a presenza di una palla bluccata in a gola, è ancu di avè un gonfiore esageratu di u visu, difficultà per respirà è una crescita di a frequenza cardiaca.
Cumu trattà: una iniezione di adrenalina hè necessaria u più prestu pussibule per piantà i sintomi è impedisce à a persona di ùn esse in gradu di respirà. Dunque, hè assai impurtante d'andà subitu à a sala d'urgenza o di chjamà un duttore per assistenza chjamendu à 192. Alcune persone chì anu una storia di allergie o scossa anafilattica ponu purtà una penna adrenalina in i so sacchetti o indumenti chì devenu esse aduprati in questi casi . Capite chì fà in questi casi.
3. Scossa ipovolemica
U shock ipovolemicu si pone quandu ùn ci hè micca abbastanza sangue per trasportà l'ossigenu in l'organi più impurtanti cum'è u core è u cervellu. Di solitu, stu tipu di scossa apparisce dopu un accidente quandu ci hè un sanguinamentu severu, chì pò esse sia esternu sia internu.
Sintomi pussibili: Alcuni sintomi includenu mal di testa, stanchezza eccessiva, vertigini, nausea, pelle pallida è fredda, sensazione di labbra debule è bluastre. Vede altri segni di scossa ipovolemica.
Cumu trattà: hè guasi sempre necessariu avè una trasfusione di sangue per rimpiazzà a quantità di sangue persa, è ancu trattà a causa chì hà purtatu à l'apparizione di l'emorragia. Dunque, duvete andà à l'uspidale se si suspetta un sanguinamentu.
4. Scossa cardiogenica
Stu tipu di scossa accade quandu u core ùn hè più capace di pompà u sangue in u corpu è, dunque, hè più frequente dopu à un casu di attaccu di core, intossicazione da droghe o infezzione generalizata. Tuttavia, e persone cun arritmie, insufficienza cardiaca o malatie coronarie sò ancu à un risicu aumentatu di soffre di un episodiu di scossa cardiogenica.
Sintomi pussibili: di solitu ci hè pallore, una crescita di a frequenza cardiaca, una diminuzione di a pressione sanguigna, sonnolenza è una diminuzione di a quantità di urina.
Cumu trattà: deve esse trattatu u più prestu pussibule in l'uspidale per evità l'arrestu cardiacu, essendu necessariu esse ricusatu per fà medicazione in vena o avè una chirurgia cardiaca, per esempiu. Amparate più nantu à ciò chì hè è cumu trattà u shock cardiogenicu.
5. Scossa neurogenica
U shock neurogenicu appare quandu ci hè una perdita improvvisa di i signali nervi da u sistema nervosu, cessendu di annervà i musculi è i vasi sanguini di u corpu. Di solitu, stu tipu di scossa hè un segnu di prublemi serii in u cervellu o a medula spinale.
Sintomi pussibili: pò include difficoltà à respirà, diminuzione di a frequenza cardiaca, vertigini, sensazione di svenimentu, dolore à u torace è diminuzione di a temperatura corporea, per esempiu.
Cumu trattà: u trattamentu deve esse iniziatu rapidamente in l'uspidale cù l'amministrazione di droghe direttamente in a vena per cuntrullà i sintomi è a chirurgia per curregge e ferite à a medula spinale o u cervellu, se necessariu.