5 Cunsiglii chì m'anu aiutatu à navigà in una crisa maiò in i mo 20 anni
Cuntenutu
- Chiede aiutu - è esse specificu
- Consolidate e vostre aghjurnamenti di salute
- A pazienza hè u vostru megliu amicu
- Cercà aiutu prufessiunale
- Amparate à accettà chì a vita ùn serà mai listessa
- Navigà in crisa ùn hè mai faciule, ma avè i strumenti ghjusti per fà fronte pò aiutà
Dopu avè avutu u cancheru di u cervellu à 27 anni, eccu ciò chì m'hà aiutatu à fà fronte.
Quandu site ghjovanu, hè faciule di sentesi invincibile. E realità di e malatie è di a tragedia ponu sembrà luntane, pussibili ma micca previste.
Hè finu à chì, senza avvertimentu, quella linea sia subitu sottu à i vostri pedi, è vi truvate senza vuluntà attraversà da l'altra parte.
Pò accadere à u più prestu è à casu cum'è quellu. Almenu hà fattu per mè.
Qualchi mesi dopu à l'età di 27 anni, mi sò statu diagnosticatu un tipu aggressivu di cancheru cerebrale chjamatu astrocitoma anaplasticu. U tumore di gradu 3 (fora di 4) cacciatu da u mo cervellu hè statu trovu dopu avè prumuvutu per una MRI esplorativa, malgradu più medici chì mi dicenu chì a mo preoccupazione era ingiustificata.
Da u ghjornu chì aghju ricevutu i risultati, chì anu mostratu una massa di dimensioni di pallina da golf in u mo lobe parietale dirittu, finu à u rapportu di patologia chì hà seguitu a craniotomia per rimuovere u tumore, a mo vita hè stata mudificata da quella di un 20-qualcosa chì travaglia in a scola di graduatu à qualchissia cun cancru, lotta per a so vita.
In i mesi dopu à u mo diagnosticu, aghju avutu a sfurtuna di fighjà parechji altri chì amu passà per e so terribili trasfurmazioni. Aghju pigliatu u telefunu à i singhjozzi inaspettati è aghju ascultatu a storia di una nova crisa chì hà appiattitu u mo circulu immediatu di amici in terra, chì sò tutti in i so 20 anni.
È sò statu quì mentre ci ripigliemu pianu pianu.
In seguitu à questu, hè diventatu chjaru per mè chì pocu preparazione avemu 20-somethings per e cose veramente dolorose, in particulare in i primi anni fora di a scola.
U cullegiu ùn insegna micca una classa nantu à ciò chì si deve fà mentre u vostru cumpagnu o u megliu amicu o fratellu hè sottupostu à una cirurgia chì ùn puderanu micca sopravvive. A cunniscenza di ciò chì si deve fà quandu i crisi colpu hè spessu amparata à u modu duru: per prova è errore è sperienze vissute.
Eppuru ci sò azzioni chì pudemu fà, modi per aiutamu l'altru, è cose chì rendenu l'insuppurtibile un pocu più faciule da navigà.
Cum'è un novu espertu riluttante in u mondu di e crisi sopravviventi in i mo 20 anni, aghju raccoltu alcune di e cose chì m'anu aiutatu à passà i pessimi ghjorni.
Chiede aiutu - è esse specificu
Per evidenti chì questu puderebbe sembra, dumandà aiutu à l'amichi è a famiglia nantu à a traccia di a tragedia puderia esse una di e cose più dure da fà.
Personalmente, lascià a ghjente aiutami hè statu difficiule. Ancu i ghjorni chì sò immubiliatu da nausea chimio-indotta, pruvu sempre à spessu di fà lu stessu. Ma piglialu da mè; chì ùn vi purtarà in nisun locu.
Qualchissia m'hà dettu una volta, in mezu à mè prutestendu l'aiutu, chì quandu a tragedia scatta è chì a ghjente vole aiutà, hè quant'è un rigalu per elli quant'è per voi di lascialli. Forse l'unica cosa bona di e crisi hè quantu chjaru diventa chì quelli chì amate cun amore ti amanu indietro è vogliono aiutarti à traversu u peghju.
Inoltre, quandu dumandate aiutu, hè impurtante esse u più specificu pussibule. Avete bisognu d'aiutu per u trasportu da è da l'uspidale? Pet o cura di i zitelli? Qualchissia per pulisce u vostru appartamentu mentre andate in appuntamentu à un duttore? Aghju trovu chì dumandà di riceve i pasti à mè hè stata una di e parechje richieste utili dapoi u mo diagnosticu.
Fate sapè à a ghjente, è poi lascia li fà u travagliu.
Urganizà si Siti Web cum'è Give InKind, CaringBridge, Meal Train, è Lotsa Helping Hands ponu esse ottimi strumenti per elencà ciò chì avete bisognu è chì a ghjente si urganizeghja intornu. È ùn abbiate paura di delegà u compitu di creà un situ o pagina à un altru.Consolidate e vostre aghjurnamenti di salute
Quandu qualchissia hè malatu o feritu, hè cumunu per quelli chì sò i più vicini à elli di vulè sapè ciò chì si passa è cumu si comporta ogni ghjornu. Ma per a persona chì hà bisognu di cumunicà tutte e cose impurtanti, questu pò esse stancu è difficiule.
Aghju trovu chì spessu mi preoccupava di dimenticà di dì à una persona impurtante in a mo vita quandu qualcosa di grande hè accadutu, è mi sentu intimuritu da u compitu di ripresentà o riprisentà l'ultimi aggiornamenti in a mo cura, diagnosi è prognosi.
In principiu, qualchissia mi hà suggeritu di creà un gruppu Facebook chjusu per informà è aghjurnà a ghjente in strada. Hè per mezu di stu gruppu chì l'amichi è a famiglia anu sappiutu leghje l'aggiornamenti u ghjornu di a mo craniotomia di sei ore, è dopu quandu aghju luttatu per ricuperà in l'UCI.
À misura chì i mesi sò passati, hè diventatu un locu induve sò capace di celebrà i successi cù a mo cumunità (cum'è finisce sei settimane di radiazioni!) È teneli tutti aggiornati nantu à l'ultime nutizie senza avè bisognu di dì à tutti individualmente.
Al di là di Facebook Facebook ùn hè micca l'unicu modu per fà sapè à quelli chì amate cumu si face. Pudete ancu configurà elenchi di e-mail, blog, o conti Instagram. Indipendentemente da quale sceglite, pudete ancu avè qualcunu chì vi aiuti à mantene questi ancu.A pazienza hè u vostru megliu amicu
Ch'ella sia attraversu e vostre sfide sanitarie, fighjulendu à qualchissia cumbatte per ricuperà da un avvenimentu catastroficu, o in fondu à e trincee di u dolu in relazione cù a morte è a perdita, esse paziente vi salverà ogni volta.
Hè eccessivamente difficiule à accettà. Ma quant'è e cose si movenu in i momenti di crisa, si movenu ancu dolorosamente lenti.
In l'uspidale è in recuperu, ci sò spessu lunghi periodi induve nunda cambia. Questu pò esse frustrante. Mentre hè più faciule da dì ch'è da fà, aghju trovu chì a pazienza si pò uttene per mezu di una varietà di modi, cumprese:
- piglià pause
- praticà a respirazione prufonda
- scrivendu quantu hà digià cambiatu
- permettendusi di sente tutti i grandi sentimenti è frustrazioni
- ricunnosce chì e cose cambianu è cambianu cù u tempu (ancu s'ellu hè solu in picculi incrementi)
Cercà aiutu prufessiunale
Mentre a famiglia è l'amichi ponu esse immensamente utili in l'offerta di supportu, hè altrettantu impurtante di truvà qualcunu cacciatu da u vostru circulu internu chì pò aiutà à navigà sta crisa à un livellu più profondu.
Sì "aiutu prufessiunale" hè un terapeuta, psichiatra, o mentore religiosu o spirituale, truvate qualcunu chì si specializeghja in ciò chì avete bisognu per sopravvivere à e vostre esperienze attuali.
I gruppi di supportu sò stupenti, ancu. Truvà persone chì capiscenu esattamente ciò chì state passendu hè cusì impurtante. Pò offre un sensu di ùn esse micca solu in stu viaghju.
Fighjate à i travaglii suciali o centri di assistenza per informazioni nantu à induve truvà gruppi di supportu. Se ùn ne truvate micca unu, fate unu fora di e persone chì incontrate per mezu di a vostra sperienza o in Internet. Ùn smette micca di circà sustegnu. Arricurdate: A meriteghja.
Truvà l'aiutu ghjustu per voiSe site interessatu à parlà cun un prufessiunale di salute mentale, fighjate queste guide:- Tuttu nantu à Risorse di Salute Mentale
- Cumu uttene una Terapia Affordable
Amparate à accettà chì a vita ùn serà mai listessa
Mentre pudemu discutere contru stu sentimentu è luttà cun tuttu ciò chì avemu da dì chì "ùn serà micca u casu per mè", a verità hè chì, dopu una crisa, tuttu cambia.
Per mè, aghju avutu à lascià un prugramma di graduatu chì aghju amatu.
Aghju persu i mo capelli.
Duvia cede u mo tempu è a mo libertà à u trattamentu cutidianu.
È camparaghju per u sempre cù i ricordi di l'UCI è u ghjornu chì aghju intesu u mo diagnosticu.
Ma ci hè una ligna d'argentu per tuttu què: Micca tutti i cambiamenti saranu necessariamente cattivi. Per alcune persone, amparanu cose nantu à se stessi, i so cari, o a so cumunità chì ùn anu forse micca aspettatu.
Ùn mi sò mai sentutu cum'è sustenutu cum'è avà, o furtunatu d'esse in vita. Siate tramindui veri: Siate incazzati, urlate è urlate è colpite e cose. Ma nutate dinò quantu ci hè di bè. Fighjate e piccule cose, i preziosi belli mumenti di gioia chì filtranu sempre in ogni ghjornu terribile, puru lascendusi arrabià chì sta crisa esiste in tuttu.
Navigà in crisa ùn hè mai faciule, ma avè i strumenti ghjusti per fà fronte pò aiutà
Quandu si tratta di cunnosce una crisa, ùn ci hè altra manera di francà, cum'è si dice.
È ancu se nimu di noi ùn hè micca tutti preparati da veru per a tragedia à colpì, indipendentemente da se simu 27 o 72, aiuta à avè uni pochi d'utili in u nostru arsenale per aiutacci à navigà in sti mumenti particularmente duri.
Caroline Catlin hè una artista, attivista è travagliatrice di salute mentale. Ella gode di i misgi, di caramelle acide è di l'empatia. A pudete truvà nant'à u so situ web.