Tiroide in gravidanza: cambiamenti principali è cura
Cuntenutu
- 1. Ipotiroïdismu
- 2. Ipertiroidismu
- Cura durante a gravidanza
- Midicini
- manghjà
- Esami di routine è cunsultazioni
A tiroide in gravidanza hè impurtante per a salute di a mamma è di u criaturu è ogni disfunzione deve esse identificata è trattata per ùn causà complicazioni per u criaturu chì hà bisognu di ormoni tiroidiali di a mamma finu à circa a 12a settimana di gravidanza. Dopu à sta fase, u zitellu hè capace di pruduce i so propri ormoni tiroidiali.
L'ormoni tiroidei sò T3, T4 è TSH chì ponu esse aumentati o diminuiti causendu i principali prublemi di tiroide in gravidanza cum'è ipotiroïdismu è ipertiroidismu. Sti disordini ponu causà aborti, nascita prematura o influenzà u sviluppu di u fetu. Inoltre, disfunzioni tiroidei ponu causà cambiamenti in u ciclu menstruale, rendendu più difficiule di rimanere incinta.
Dunque, hè impurtante di fà esami preventivi per esse incinta è prenatale per diagnosticà l'ipotiroïdismu o l'ipertiroidismu, assicurendu a salute di a mamma è di u zitellu. Scuprite chì testi devenu esse fatte quandu pianificate di restà incinta.
I principali disordini di a tiroide durante a gravidanza sò:
1. Ipotiroïdismu
L'ipotiroïdismu hè una diminuzione di a produzzione di ormoni tiroidali durante a gravidanza è pò causà un aumentu di sanguinamentu, abortu spontaniu, nascita prematura o aumento di a pressione sanguigna è pre-eclampsia in donne incinte. In u zitellu, l'ipotiroïdismu pò causà ritardi in u sviluppu mentale, deficit cognitivo, diminuzione di u quoziente di intelligenza (IQ) è goccia (chat).
I sintomi più cumuni di l'ipotiroïdismu sò sonnolenza, stanchezza eccessiva, unghie debuli, perdita di capelli, diminuzione di a frequenza cardiaca, stipsi, pelle secca, dolore musculare è diminuzione di memoria.
L'ipotiroïdismu pò accade ancu in u periodu postpartum o pochi mesi dopu a nascita di u zitellu, chì necessita di trattamentu. Amparate più nantu à l'ipotiroïdismu.
2. Ipertiroidismu
L'ipertiroidismu hè un aumentu di a produzzione di ormoni tiroidiali chì, ancu se ùn hè micca assai cumunu durante a gravidanza, pò causà à e donne incinte un aborto spontaneo, insufficienza cardiaca, preeclampsia, spostamentu placentare o nascita prematura. In u zitellu, l'ipertiroïdismu pò causà pocu pesu di nascita, ipertiroidismu neonatale o morte fetale.
I sintomi di ipertiroidismu in gravidanza sò calore, sudazione eccessiva, stanchezza, battiti cardiaci veloci è ansietà, chì spessu ostaculanu a diagnosi, chì questi sintomi sò cumuni in gravidanza, ma i test di laboratorio permettenu di diagnosticà in modu sicuru è cusì inizià u megliu trattamentu. Amparate più nantu à l'ipertiroïdismu in gravidanza.
Cura durante a gravidanza
Alcune precauzioni impurtanti durante a gravidanza sò:
Midicini
U trattamentu di l'ipotiroïdismu in gravidanza si face cù medicazione, cum'è a levotiroxina, per esempiu. Hè impurtante di piglià a medicina à a listessa ora ogni ghjornu. Tuttavia, se vi scurdate di piglià una dosa, pigliate subitu chì vi ricordate, avendu cura di ùn piglià micca duie dosi in u stessu tempu. U seguitu prenatale o cunsultazioni cù un endocrinologu devenu esse fattu almenu ogni 6 à 8 settimane per verificà i livelli di ormoni tiroidiali è, se necessariu, adattà a dosa di u medicamentu.
In casu di ipertiroidismu in gravidanza, u seguitu ogni 4 à 6 settimane è l'ultrasoni di rutina nantu à u zitellu devenu esse realizatu. U trattamentu di l'ipertiroïdismu in gravidanza deve esse iniziatu immediatamente dopu a diagnosi è si faci cù un medicamentu cum'è propylthiouracil, per esempiu, è a dose deve esse adattata, se necessariu. Dopu à a consegna, u pediatricu deve esse infurmatu chì avia ipertiroidismu durante a gravidanza per chì u zitellu possa esse esaminatu è, cusì, verificà se u zitellu hà ancu ipertiroidismu è, se ne necessariu, principià u trattamentu. Vede 7 altre prove chì un neonatu deve fà.
manghjà
L'alimentazione durante a gravidanza deve esse variata è equilibrata per furnisce a mamma è u zitellu cù i nutrienti necessarii. Alcuni alimenti cuntenenu iodiu in a so cumpusizione chì hè necessariu per a produzzione di ormoni tiroidiali, cum'è baccalà, ovu, fegatu è banane, aiutendu à mantene l'equilibriu tiroidea. In i casi di disfunzione tiroidea in gravidanza, hè cunsigliatu un monitoru cù un nutrizziunistu per mantene una dieta sana. Vede 28 altri alimenti ricchi in iodu.
Esami di routine è cunsultazioni
Hè impurtante chì e donne chì anu diagnosticatu l'ipotiroïdismu o l'ipertiroïdismu in gravidanza sò accumpagnate da un ginecologu-ostetricu o endocrinologu per monitorà u sviluppu di u fetu è assicurà a salute di a mamma è di u zitellu. Tuttavia, se in u periodu trà consultazioni sperimentate sintomi di ipotiroïdismu o ipertiroidismu, cercate immediatamente assistenza medica. Amparate più nantu à l'assistenza prenatale.
Durante e consultazioni, i test di laboratorio per i livelli di ormoni T3, T4 è TSH sò richiesti per valutà u funziunamentu di a tiroide è, se necessariu, l'ultrasu di a tiroide. In casu di cambiamenti, u trattamentu più adattu deve principià subitu.