Esercizii per smette di parlà per u nasu
Cuntenutu
Quandu e persone parlanu parolle cù vucali orali è ci hè una deviazione di u flussu d'aria versu a cavità nasale, ottenenu una voce nasale. In certi casi, a voce nasale pò esse curretta cù esercizii.
U palatu dolce hè a regione induve a risonanza nasale deve esse regulata. Alcune persone sò nate cù una cunfigurazione sfarente di palatu dolce è alcune persone finiscenu per avè più risonanza in u nasu, dendu una voce più nasale. In questi casi, un logopedista deve esse cercatu, affinchì u megliu trattamentu sia indicatu.
1. Parla sillabe cù u nasu bluccatu
Un eserciziu chì pudete fà hè di tappà u nasu è di dì uni pochi di sillabe, cù soni orali:
"Sa se si su su"
"Pa pe pi po pu"
"Leghjelu bè"
Quandu si parla di sti tippi di soni, chì sò soni orali, u flussu d'aria deve esce per a bocca è micca per a cavità nasale. Cusì, pudete ripete ste sillabe parechje volte finu à chì ùn senti più una vibrazione in u nasu.
Un altru modu per verificà se l'eserciziu si face bè, hè di mette un spechju sottu à u nasu mentre si dicenu e sillabe, per verificà se l'aria esce da u nasu. S'ellu si nebbia, significa chì l'aria esce da u nasu è chì e sillabe ùn sò micca parlate currettamente.
2. Ripeti una frasa cù u nasu cupertu
Un altru modu per verificà se a persona parla per mezu di u nasu hè di parlà una frase in a quale a risonanza vocale deve esse orale è poi pruvà à ripetela esattamente di listessa manera, senza nutà alcun cambiamentu:
"Babbu hè surtitu"
"Luís hà pigliatu a matita"
Se u sonu hè listessu, significa chì a persona hà parlatu currettamente è hà cuntrullatu currettamente a presa d'aria. Altrimenti, significa chì a persona pò parlà per u nasu.
Per migliurà a vostra voce, pudete ripete stu eserciziu parechje volte, pruvendu à cuntrullà a presa d'aria per pudè dì a frasa di listessa manera cù è senza u nasu bluccatu.
3. Travaglia u gustu dolce
Un altru eserciziu chì pò aiutà à curregge a voce nasale hè di dì e sillabe seguenti, chì devenu esce solu per a bocca:
"Ká ké ki ko ku"
Ripetendu a sillaba "ká" cun intensità, aiuta à travaglià u palatu dolce, migliurendu a regulazione di l'uscita d'aria attraversu a bocca o u nasu. Pudete ancu copre è nasu, per capisce se u sonu esce currettamente.
Vede ancu esercizii chì aiutanu à migliurà a diczione.