Toxoplasmosi in gravidanza: sintomi, risichi è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di toxoplasmosi in gravidanza
- Cumu accade a contaminazione
- Rischi di toxoplasmosi in gravidanza
- Cumu deve esse u trattamentu
A toxoplasmosi in gravidanza hè di solitu asintomatica per e donne, tuttavia pò riprisentà un risicu per u zitellu, soprattuttu quandu l'infezione si verifica in u terzu trimestru di a gravidanza, quandu hè più faciule per u parassita di francà a barriera placentaria è ghjunghje à u zitellu. Tuttavia, e cumplicazioni più gravi accadenu quandu l'infezzione hè in u primu trimesteru di a gravidanza, chì hè quandu u zitellu si sviluppa, cun possibilità di esse malformazioni di u fetu o abortu, per esempiu.
A toxoplasmosi hè una malattia infettiva causata da u parassita Toxoplasma gondii (T. gondii), chì pò esse trasmessa à e donne incinte per via di u cuntattu cù un terrenu cuntaminatu, u cunsumu di carne pocu cotta o pocu pulita da animali cuntaminati da u parasite o per cuntattu senza prutezzione cù e feci di i misgi infettati, postu chì i misgi sò l'ospiti abituali di u parassita è u cuntagiu pò accadere per inalazione durante a pulizia di a lettiera di i misgi, per esempiu.
Sintomi di toxoplasmosi in gravidanza
A maiò parte di u tempu, a toxoplasmosi ùn porta micca à l'apparizione di segni è sintomi, tuttavia, cume hè cumunu per e donne avè un sistema immunitariu menu attivu in gravidanza, alcuni sintomi ponu esse rimarcati, cume:
- Febbra bassa;
- Malaise;
- Lingue infiammate, in particulare in u collu;
- Mal di testa.
Hè impurtante chì a toxoplasmosi in gravidanza sia diagnosticata in modu chì u trattamentu pò esse iniziatu prestu è e cumplicazioni per u zitellu sò impedite. Cusì, ancu s'ellu ùn ci sò sintomi, hè cunsigliatu chì a donna incinta fessi testi per identificà u parasite in u primu è terzu trimestru di gravidanza, essendu pussibule per u duttore verificà se a donna hè infetta, hà avutu u cuntattu cù u parasite o hà acquistatu immunità.
Se a donna hè stata infettata recentemente, è forse durante a gravidanza, l'ostetricu pò urdinà un test chjamatu amniocentesi per verificà se u zitellu hè statu affettatu o micca. L'ultrasonografia hè ancu necessaria per valutà se u zitellu hè statu affettivu, soprattuttu à a fine di a gravidanza.
Cumu accade a contaminazione
Cuntaminazione cù Toxoplasma gondii pò accade per cuntattu cù e fece di u ghjattu contaminatu da u parasite o per u cunsumu d'acqua contaminata o carne cruda o pocu cotta da animali infettati da u parasite. T. gondii. Inoltre, a contaminazione pò accade accidentalmente dopu avè toccu a rena di u ghjattu infettu, per esempiu.
I misgi domestici allevati solu cù manghjà è ùn surtenu mai da casa, anu un risicu assai menu di esse contaminati, paragunatu à quelli chì campanu in carrughju è manghjanu tuttu ciò chì trovanu longu a strada. Tuttavia, indipendentemente da u stilu di vita di u ghjattu, hè impurtante chì sia purtatu regolarmente à u veterinariu per esse dewormed.
Rischi di toxoplasmosi in gravidanza
A toxoplasmosi in gravidanza hè severa soprattuttu quandu a donna hè infettata in u terzu trimestru di gravidanza, postu chì ci hè una probabilità più grande di cuntaminazione di u zitellu, in ogni casu quandu l'infezzione si verifica in u primu trimestru di gravidanza, ancu s'ellu ci hè menu probabilità di ghjunghje à u zitellu, quandu accade pò pone più risichi per u zitellu. Dunque, hè impurtante per a donna di fà testi per identificà l'infezzione da u parassita è, se necessariu, inizia u trattamentu indicatu da u duttore.
I risichi di a toxoplasmosi varienu secondu u trimesteru di a gravidanza chì l'infezzione si verifica, essendu in generale:
- Abortu spontaniu;
- Nascita prematura;
- Malformazioni di u fetu;
- Pocu pesu à a nascita;
- Morte à a nascita.
Dopu a nascita, i risichi per u zitellu natu cù toxoplasmosi congenita sò:
- Cambiamenti in a taglia di a testa di u zitellu;
- Strabismu, chì hè quandu un ochju ùn hè micca in a direzzione ghjusta;
- Inflammazione di l'ochji, chì pò avanzà finu à a cecità;
- Ittero intensu, chì hè a pelle è l'ochji gialli;
- Ingrandamentu di u fegatu;
- Puntura;
- Anemia;
- Carditis;
- Cunvulsioni;
- Surdità;
- Ritardu mentale.
A toxoplasmosi pò ancu esse micca rilevata à a nascita, è pò manifestà mesi o ancu anni dopu a nascita.
Hè impurtante chì a donna sia attenta durante a gravidanza per evità a contaminazione è riduce i risichi per u zitellu, hè impurtante evità u cunsumu di carne cruda o pocu cotta è lavassi bè e mani, evitendu micca solu a toxoplasmosi ma ancu altre infezioni chì ponu accade. Scuprite altri cunsiglii per ùn avè micca tossoplasmosi in gravidanza.
Cumu deve esse u trattamentu
U trattamentu per a toxoplasmosi in gravidanza si face cù l'usu di antibiotici per trattà a mamma è riduce u risicu di trasmissione à u zitellu.
L'antibiotici è a durata di u trattamentu dipenderanu da u stadiu di a gravidanza è da a forza di u vostru sistema immune. L'antibiotici chì ponu esse aduprati includenu Pirimetamina, Sulfadiazina, Clindamicina è Spiramicina. Se u zitellu hè dighjà infettatu, u so trattamentu si face ancu cù antibiotici è deve esse iniziatu subitu dopu à a nascita.
Capite megliu cumu si face u trattamentu per a toxoplasmosi in gravidanza.