Chì hè u Risicu di Trasmissione HIV? FAQ per e Coppie à Statu Misto
Cuntenutu
- Cumu si trasmette l'HIV?
- Chì pò esse fattu per riduce u risicu di trasmissione durante u sessu?
- Chì ghjè u trattamentu cum'è prevenzione (TasP)?
- Studiu HPTN 052
- Indetectable = intransmittibile
- Cumu a ghjente pò aduprà PrEP per prevene l'HIV?
- Efficacia
- I migliori candidati per PrEP
- Ottene PrEP
- Chì altre strategie ponu impedisce a trasmissione di HIV?
- Preservativi
- Terapia antiretrovirale cumminata cù PrEP
- Un coppiu di statutu mischju pò avè figlioli?
- Una coppia di statutu mista pò pruvà cuncepimentu naturale?
- U VIH pò esse trasmessu durante a gravidanza?
- Chì ci hè a prospettiva per e persone cun HIV oghje?
Panoramica
E relazioni sessuali trà e persone cù diversi statuti di HIV eranu una volta largamente cunsiderati fora di limiti. Avà sò parechje risorse dispunibuli per e coppie di statutu misto.
Per riduce u risicu di trasmissione di l'HIV, hè impurtante per i dui partenarii in coppie di statutu misto di piglià misure preventive.
A terapia antiretrovirale, a profilassi pre-esposizione (PrEP) è i preservativi ponu aiutà i dui partenarii à gestisce è mantene a so salute. A cunsultazione di esperti pò ancu aiutalli à capisce e so opzioni per avè figlioli.
Cumu si trasmette l'HIV?
U VIH ùn pò micca esse trasmessu da una persona à l'altru per basgià o un cuntattu simplici pelle à pelle, cum'è abbraccià o stringhje a manu. Invece, u virus hè trasmessu per mezu di certi fluidi corporei. Questi includenu sangue, semen, è escrezioni vaginali è rettali - ma micca saliva.
Sicondu u, avè un sessu anale senza preservativu hè più probabile chì risulti in una persona chì cuntrae l'HIV di qualsiasi altru cumpurtamentu sessuale. E persone sò 13 volte più propensi à cuntrae l'HIV durante u sessu anale s'elli sò u "cumpagnu di fondu", o quellu chì hè penetratu.
Hè ancu pussibule per e persone di cuntrainu HIV durante u sessu vaginale. U risicu di trasmissione durante u sessu orale hè più bassu.
Chì pò esse fattu per riduce u risicu di trasmissione durante u sessu?
Quandu e persone anu alti livelli di HIV in u so sangue, hè più faciule per elli di trasmette l'HIV à i so cumpagni sessuali. I medicamenti antiretrovirali ponu esse aduprati per impedisce à l'HIV di ripruducesi, o di fà copie d'ellu stessu, in u sangue.
Cù questi medicamenti, e persone seropositive ponu esse capaci di uttene è mantene una carica virale indetectabile. Una carica virale indetectabile si verifica quandu una persona seropositiva hà tantu pocu di u virus in u so sangue chì ùn pò micca esse rilevatu da e prove.
E persone cun una carica virale indetectabile ùn anu "in effetti micca risicu" di trasmette l'HIV à i so cumpagni sessuali, secondu u.
L'usu di u preservativu, è ancu i medicamenti preventivi per u cumpagnu senza HIV, pò ancu diminuisce u risicu di trasmissione.
Chì ghjè u trattamentu cum'è prevenzione (TasP)?
"Trattamentu cum'è prevenzione" (TasP) hè un termine chì descrive l'usu di a terapia antiretrovirale per prevene a trasmissione di HIV.
SIDAinfo, un serviziu di u Dipartimentu di a Salute è di i Servizii Umani di i Stati Uniti, ricumanda chì tutte e persone cun HIV ricevenu una terapia antiretrovirale.
Hè impurtante di cumincià a terapia antiretrovirale u più prestu pussibule dopu un diagnosticu. U trattamentu iniziale pò abbassà u risicu di una persona di trasmissione di HIV è ancu di riduce e so probabilità di sviluppà u stadiu 3 HIV, comunemente cunnisciutu cum'è AIDS.
Studiu HPTN 052
In u 2011, u New England Journal of Medicine hà publicatu un studiu internaziunale cunnisciutu cum'è HPTN 052. Hà trovu chì a terapia antiretrovirale face di più chè piantà a replicazione di u virus in i seropositivi. Abbassa ancu u so risicu di trasmette u virus à l'altri.
U studiu hà studiatu più di 1.700 coppie di statutu misto, per u più eterosessuali. Quasi tutti i participanti à u studiu anu segnalatu l'usu di preservativi durante u sessu, è tutti anu ricevutu cunsiglii.
Alcuni di i participanti seropositivi anu cuminciatu a terapia antiretrovirale prestu, quandu avianu cunti relativamente alti di cellule CD4. Una cellula CD4 hè un tipu di globuli bianchi.
Altri participanti seropositivi anu ritardatu u so trattamentu finu à chì i so conti CD4 cadinu à livelli inferiori.
In e coppie induve u cumpagnu seropositivu hà ricevutu una terapia iniziale, u risicu di trasmissione di HIV hè statu riduttu di 96 per centu.
Indetectable = intransmittibile
Altre ricerche anu cunfirmatu chì u mantenimentu di una carica virale indetectabile hè a chjave per impedisce a trasmissione.
In 2017, hà dichjaratu chì ùn ci hè "efficace micca risicu" di trasmissione quandu a terapia antiretrovirale suprime i livelli di HIV à livelli indetectabili. I livelli indetectabili sò stati definiti cum'è menu di 200 copie per millilitru (copie / mL) di sangue.
Queste scoperte servenu da fundamentu per a Campagna di Prevenzione d'Accessu Undetectable = Campagna Trasmissibile. Sta campagna hè cunnisciuta ancu cum'è U = U.
Cumu a ghjente pò aduprà PrEP per prevene l'HIV?
E persone senza HIV ponu prutegge si da u cuntrattu di u virus aduprendu medicazione chjamata profilassi pre-esposizione (PrEP). PrEP hè attualmente dispunibule in forma di pillola sottu i nomi di marca Truvada è Descovy.
Truvada cuntene duie droghe antiretrovirali: fumaratu di tenofovir disoproxil è emtricitabina. Descovy cuntene i farmaci antiretrovirali tenofovir alafenamide è emtricitabina.
Efficacia
PrEP hè più efficace quandu hè presu ogni ghjornu è cunstante.
Sicondu u CDC, studii anu truvatu chì PrEP ogni ghjornu pò calà u risicu di una persona di cuntrainte HIV da u sessu da. Daily PrEP riduce u risicu di trasmissione di più di 74 per centu per e persone chì utilizanu droghe iniettate.
Se PrEP ùn hè micca presu ogni ghjornu è cunzistenti, hè assai menu efficace. , cume u studiu PROUD, hà rinfurzatu a cunnessione tra l'aderenza à PrEP è a so efficacia.
I migliori candidati per PrEP
Ogni persona chì pensa à fà sessu cù un cumpagnu seropositivu pò vulè pensà à dumandà à un prufessore sanitariu a PrEP. PrEP pò ancu prufittà di e persone chì anu sessu senza preservativi è:
- ùn sanu micca u statutu di HIV di i so cumpagni
- avè partenarii cù un fattore di risicu cunnisciutu per HIV
Ottene PrEP
Parechji piani d'assicuranza sanitaria coprenu PrEP avà, è ancu di più dopu à u PrEP raccomandatu per tutte e persone cun fattori di risicu cunnisciuti per HIV. Cuntattate u vostru fornitore d'assicuranza sanitaria per più infurmazioni.
Alcune persone ponu ancu esse ammissibili à un prugramma di assistenza per i farmaci gestitu da Gilead, u produttore di Truvada è Descovy.
Chì altre strategie ponu impedisce a trasmissione di HIV?
Nanzu di fà sessu senza preservativi, hè megliu fà esaminà per VIH è altri ITS. Pensate à dumandà à i partenarii se sò stati testati recentemente.
Se unu di i membri di una coppia hà pruvucatu pusitivi per HIV o un altru STI, riceve u trattamentu aiutarà à prevene a trasmissione. Puderanu ancu dumandà à u so duttore sanitariu cunsiglii per riduce u risicu di trasmissione.
Preservativi
I preservativi ponu aiutà à fermà a trasmissione di HIV è parechje altre STI. Sò più efficaci quandu sò aduprati ogni volta chì una persona face sessu. Hè ancu impurtante di usalli secondu e indicazioni di u pacchettu è di scartà i preservativi scaduti, usati o strappati.
Terapia antiretrovirale cumminata cù PrEP
Se una persona hè in una relazione monogamia di statutu mista, u so prufessore sanitariu probabilmente li incuraghjerà è u so cumpagnu à cunghjuntà i preservativi cù a terapia antiretrovirale. Questa cumminazione aiuta à calà u risicu di trasmissione di HIV.
Se u cumpagnu seropositivu hà una carica virale rilevabile, u cumpagnu senza HIV pò aduprà PrEP per prevene u cuntattu di HIV.
Pensate à dumandà à un fornitore di assistenza sanitaria più infurmazioni nantu à PrEP è altre strategie di prevenzione.
Un coppiu di statutu mischju pò avè figlioli?
Grazie à l'avanzate in scienze mediche, ci sò parechje opzioni dispunibuli per e coppie di statutu misto chì volenu avè figlioli.
SIDAinfo incuragisce e coppie à statutu misto à cercà una cunsultazione esperta prima di pruvà à cuncepisce. Un prufessore sanitariu li pò informà nantu à e so opzioni per una cuncezzione sana è a consegna.
Se una femina cisgenderu di una relazione di statutu mista hè HIV-positiva, u SIDAinfo ricumanda di aduprà inseminazione assistita per pruvà à cuncepisce. Stu approcciu implica un risicu più bassu di trasmissione di HIV quandu paragunatu à u sessu convenzionale senza preservativi.
Se un membru maschile cisgender di una relazione di statutu misto hè HIV-pusitivu, u SIDAinfo cunsiglia l'usu di sperma da un donatore HIV-negativu per cuncepisce. S'ellu ùn hè micca una opzione, l'omi ponu avè u so sperma "lavatu" in un laburatoriu per eliminà l'HIV.
Tuttavia, u SIDAinfo nota chì sta prucedura ùn hè stata dimustrata cumpletamente efficace. Hè ancu caru, custendu generalmente parechje centinaie di dollari.
Una coppia di statutu mista pò pruvà cuncepimentu naturale?
Perchè si tratta di sessu senza preservativi, a cuncezzione naturale pò mette à e persone senza HIV u risicu di cuntraelu. Tuttavia, ci sò passi chì una coppia pò piglià per abbassà u risicu di trasmissione.
Prima di pruvà à cuncepisce naturale, u SIDAinfo suggerisce chì u cumpagnu seropositivu prova à suppressà a so carica virale u più pussibule.
In parechji casi, ponu esse capaci di aduprà a terapia antiretrovirale per ghjunghje è mantene una carica virale indetectabile. Se ùn ponu micca fà, u so cumpagnu pò pruvà PrEP.
SIDAinfo cunsiglia ancu à e coppie di statutu misto di limità u sessu senza preservativi à i periodi di massima fertilità. A fertilità massima pò accade in i 2 à 3 ghjorni prima di l'ovulazione è u ghjornu di l'ovulazione. Aduprà preservativi per u restu di u mese pò aiutà à calà u risicu di trasmissione di HIV.
U VIH pò esse trasmessu durante a gravidanza?
Hè pussibule per e donne incinte cù HIV di trasmette lu per via di u sangue è di u latte maternu. Piglià certe precauzioni pò riduce u risicu.
Per abbassà u risicu di trasmissione di HIV durante a gravidanza, AIDSinfo incuragisce e future mamme à:
- sottumette una terapia antiretrovirale prima, durante è dopu a cuncezzione, a gravidanza è a consegna
- accunsente à fà trattà u so zitellu cù medicazione antiretrovirali per 4 à 6 settimane dopu a nascita
- evite l'allattamentu è utilizate invece formula di criaturu
- parlà cù i so prufessori sanitarii nantu à i vantaghji potenziali di a consegna cesarea, chì hè principalmente raccomandata per e donne cun livelli relativamente alti o scunnisciuti di HIV
SIDAinfo nota chì, se una donna è u so zitellu piglianu i so medicamenti per l'HIV cum'è prescritti, pò calà u risicu di u zitellu di cuntraisce l'HIV da a so mamma à 1 per centu o menu.
Chì ci hè a prospettiva per e persone cun HIV oghje?
L'opzioni di trattamentu anu permessu à parechji di campà una vita longa è sana cun HIV. Avanzamenti medichi impurtanti sò stati ancu fatti in u campu di a prevenzione di HIV, chì hà aumentatu e pussibilità per e coppie di statutu misto.
Inoltre, anu sviluppatu risorse educative per aiutà à affruntà cuncepzioni sbagliate è attitudini discriminatorie nantu à e persone chì campanu cun HIV. Mentre chì più travagliu deve esse fattu, un studiu publicatu in u Journal of the International AIDS Society mostra chì i progressi sò fatti.
Prima di fà sessu cù qualchissia chì hà un statutu HIV diversu, cunsiderate di fà un appuntamentu cù un prufessore sanitariu. Puderanu aiutà à sviluppà un pianu per prevene a trasmissione di HIV.
Parechje coppie di statutu misto anu relazioni sessuali soddisfacenti è ancu concepenu i zitelli senza preoccupassi chì u cumpagnu senza HIV cuntraverà u virus.