Trattamentu per curà u cancheru di l'intestinu
Cuntenutu
U trattamentu per u cancheru di l'intestione hè fattu secondu u stadiu è a gravità di a malattia, a posizione, a dimensione è e caratteristiche di u tumore, è a chirurgia, chimioterapia, radioterapia o immunoterapia pò esse indicata.
U cancheru intestinale hè curabile quandu u diagnosticu hè fattu in i primi stadi di a malattia è u trattamentu hè iniziatu pocu dopu, perchè hè più faciule per evità a metastasi è cuntrullà u sviluppu di u tumore. Tuttavia, quandu u cancheru hè identificatu in fasi più tardi, diventa più difficiule per uttene una cura, ancu se u trattamentu hè effettuatu secondu cunsiglii medichi.
1. Chirurgia
A cirurgia hè di solitu u trattamentu di scelta per u cancheru di l'intestinu è di solitu implica a rimozione di una parte affettata di l'intestinu è di una piccula parte di l'intestinu sanu per assicurà chì ùn ci sianu cellule cancerose in locu.
Quandu a diagnosi hè fatta in i primi stadii, a chirurgia pò esse fatta solu eliminendu una piccula parte di l'intestinu, tuttavia quandu a diagnosi hè fatta in fasi più avanzate, pò esse necessariu per a persona chì sia sottumessa à chemio o radioterapia per riduce u dimensione di u tumore. è hè pussibule di fà a chirurgia. Vede cumu hè fatta a chirurgia di u cancheru intestinale.
A recuperazione dopu a chirurgia di u cancheru intestinale richiede tempu è durante u periodu postoperatoriu a persona pò sperimentà dolore, stanchezza, debolezza, stinzia o diarrea è a presenza di sangue in e feci, hè impurtante informà u duttore se questi sintomi sò persistenti.
Dopu a chirurgia, u duttore pò raccomandà l'usu di antidolorifici o antinfiammatori per prumove a recuperazione è alleviare i sintomi chì ponu sorgere dopu a chirurgia, in più di antibiotici per prevene infezioni. Inoltre, secondu a misura è a gravità di u cancheru, u duttore pò cunsiglià chimio o radioterapia.
2. Radioterapia
A radioterapia pò esse indicata per riduce a dimensione di u tumore, essendu raccomandata prima di a chirurgia. Inoltre, pò ancu esse indicatu per cuntrullà i sintomi è impedisce u sviluppu di u tumore. Cusì, a radioterapia pò esse applicata in modi diversi:
- Esternu: a radiazione vene da una macchina, chì richiede à u paziente di andà in ospedale per fà u trattamentu, per pochi ghjorni à a settimana, secondu l'indicazione.
- Internu: a radiazione vene da un impianto chì cuntene u materiale radioattivu postu accantu à u tumore, è secondu u tippu, u paziente deve stà in ospedale per pochi ghjorni per u trattamentu.
L'effetti secundarii di a radioterapia sò generalmente menu aggressivi di quelli di a chimioterapia, ma includenu irritazione di a pelle in a zona trattata, nausea, fatica è irritazione in u rettu è a vescica. Questi effetti tendenu à calà à a fine di u trattamentu, ma l'irritazione di u rettu è di a vescica pò persiste per mesi.
3. Chimioterapia
Cum'è a radioterapia, a chimioterapia pò esse aduprata prima di a chirurgia per diminuisce a dimensione di u tumore o cume un modu per cuntrullà i sintomi è u sviluppu di u tumore, tuttavia sta terapia pò esse eseguita ancu dopu a chirurgia per eliminà e cellule cancerigene chì ùn sò micca state completamente eliminate.
Cusì, i principali tipi di chimioterapia aduprati in u cancheru di l'intestione ponu esse:
- Adiuvante: realizatu dopu a chirurgia per distrugge e cellule tumorali chì ùn sò state rimosse in a chirurgia;
- Neoadiuvante: adupratu prima di a chirurgia per riduce u tumore è facilità a so rimozione;
- Per u cancheru avanzatu: adupratu per diminuisce a dimensione di u tumore è allevia i sintomi causati da metastasi.
Alcuni esempi di medicinali aduprati in chemioterapia sò Capecitabine, 5-FU è Irinotecan, chì ponu esse amministrati per iniezione o in forma di compresse. L'effetti secundarii principali di a chimioterapia ponu esse perdita di capelli, vomitu, perdita di appetitu è diarrea ricorrente.
4. Immunoterapia
L'immunoterapia utilizza certi anticorpi chì sò iniettati in u corpu per identificà è attaccà e cellule cancerose, impedendu a crescita di u tumore è e possibilità di metastasi. Queste droghe ùn influenzanu micca e cellule normali, riducendu cusì l'effetti secondari. I farmaci più aduprati in immunoterapia sò Bevacizumab, Cetuximab o Panitumumab.
L'effetti secundarii di l'immunoterapia in u trattamentu di u cancheru di l'intestione ponu esse rash, ventre, diarrea, sanguinamentu, sensibilità à a luce o prublemi di respirazione.