Cumu hè trattata a malattia di Chagas?

Cuntenutu
U trattamentu per a malattia di Chagas, chì hè causatu da u morsu di un insettu cunnisciutu cum'è "barbiere", deve esse iniziatu u più prestu pussibule dopu à u diagnosticu è si face cù l'assunzione di Benznidazole, un medicamentu antiparasiticu offertu gratuitamente da SUS.
Di solitu, u trattamentu hè fattu cù 2 à 3 dosi di a droga per ghjornu, per 60 ghjorni di fila. A dosa deve esse guidata da un duttore è di solitu varieghja secondu l'età è u pesu, seguendu questi criteri:
- Adulti: 5 mg / kg / ghjornu
- Zitelli: 5 à 10 mg / kg / ghjornu
- Babbi: 10 mg / kg / ghjornu
Principià u trattamentu u più prestu pussibule ùn hè micca solu impurtante per assicurà a guarigione di l'infezzione, ma ancu per prevene i danni à l'organi, è ancu per riduce u risicu di trasmette a malatia à l'altri.

In rari casi, ci pò esse intolleranza à Benznidazole, chì pò esse percepitu per mezu di segni cum'è cambiamenti in e caratteristiche di a pelle, nausea, vomitu è diarrea. S'ellu accade, hè impurtante di vultà ind'è u duttore per smette di aduprà Benznidazole è cumincià u trattamentu cù un altru medicamentu, chì hè di solitu Nifurtimox.
Durante u trattamentu, l'ideale hè di andà à l'appuntamentu di un duttore una volta à a settimana o ogni 15 ghjorni è fà almenu dui analisi di sangue durante u trattamentu per un megliu monitoru di i risultati.
Capite chì sintomi ponu indicà a malattia di Chagas.
Trattamentu durante a gravidanza
Cume ci hè un risicu di tossicità per a gravidanza, u trattamentu di a malattia di chagas ùn hè micca raccomandatu in donne incinte, essendu fattu solu dopu a consegna o, in casi assai gravi, durante a gravidanza.
Quandu u trattamentu ùn hè micca realizatu, ci hè u risicu chì l'infezzione passerà da a mamma à u zitellu durante a gravidanza o ancu durante u partitu.
Siccomu u diagnosticu hè fattu cù un test di sangue chì valuta a presenza di anticorpi chì luttanu contr'à a malattia, è questi anticorpi ponu ancu passà da a mamma à u zitellu, rimanendu attivi finu à 9 mesi, pò esse necessariu fà parechji testi di sangue in u zitellu durante questu tempu per valutà a quantità di anticorpi è identificà se u trattamentu deve esse iniziatu nantu à u zitellu. Se a quantità di anticorpi diminuisce, significa chì u zitellu ùn hè micca infettatu.
Segni di migliurazione
U miglioramentu di i sintomi appare di solitu à pocu à pocu da a prima settimana di trattamentu è include riduzione di frebba, miglioramentu di u malessere, diminuzione di gonfiore addominale è sparizione di diarrea.
Ancu sì i sintomi ponu migliurà finu à a fine di u primu mese, u trattamentu deve esse continuatu per 2 mesi per assicurà chì i parassiti inseriti in u corpu da u morsu di l'insettu sianu cumpletamente eliminati. L'unicu modu per assicurà chì a malatia sia guarita hè di fà un test di sangue à a fine di u trattamentu.
Segni di peghju
Quandu u trattamentu ùn hè micca iniziatu o ùn hè micca fattu bè, i sintomi ponu sparisce dopu à 2 mesi, tuttavia, i parassiti continuanu à sviluppassi è infettanu vari organi in u corpu.
In questi casi, a persona pò tornà à sintomi novi finu à 20 o 30 anni dopu a prima infezzione. Tuttavia, questi sintomi sò più gravi è sò relativi à e ferite di vari organi cum'è u core, i pulmoni è l'intestinu, mettendu a vita in periculu.