Cumu hè u trattamentu di l'endometriosi
Cuntenutu
- 1. Trattamentu cù medicinali
- 2. Trattamentu naturale
- 3. Trattamentu chirurgicu
- Cunsequenze di l'endometriosi
U trattamentu per l'endometriosi deve esse fattu secondu a guida di u ginecologu è hà per scopu di alleviare i sintomi, in particulare u dolore, i sanguinamenti è l'infertilità. Per questu, u duttore pò ricumandà l'usu di antidolorifici, contraceptivi o, secondu a gravità di i sintomi, chirurgia.
U trattamentu indicatu da u duttore deve piglià in contu l'età di a donna, u desideriu di stà incinta, u locu di a malatia è a gravità di i sintomi.
1. Trattamentu cù medicinali
U trattamentu di medicazione, chjamatu ancu trattamentu clinicu, hà cum'è obiettivu principale u sollievu di i sintomi è, per quessa, u duttore pò indicà l'usu di una pillula contraccettiva per prevene l'ovulazione è prevene l'infiammazione di u tessutu endometriale in crescita. Fora di l'utru. Stu trattamentu hè raccomandatu per e donne chì ùn pensanu micca à stà incinta, chì u ciclu mestruale pò esse interrotto.
Per trattà l'endometriosi cun medicazione, u ginecologu pò raccomandà l'usu di:
- Contraceptivu orale o DIU Mirena, chì aiutanu à regulà è à riduce u flussu menstruale, impedendu a crescita di u tessutu endometriale in e fora di l'utru;
- Rimedi anti-ormonali: cum'è Zoladex o Danazol, chì riducenu a produzzione di estrogeni da l'ovari, impedendu u ciclu menstruale è impedendu u sviluppu di l'endometriosi.
In e donne chì anu intenzione di rimanere incinte, di solitu si consiglia di aduprà analgesici o antiinflamatori, cume Ibuprofen o Naproxen, per diminuisce l'infiammazione è riduce u dolore è i sanguinamenti, in particulare durante e periodi mestruali.
Vede chì trattamenti sò raccomandati per rimanere incinta di endometriosi.
2. Trattamentu naturale
U trattamentu naturale di l'endometriosi deve esse fattu cum'è un modu per cumplementà u trattamentu cù i medicazione indicati da u duttore è hà per scopu di alleviare i sintomi, in particulare u colicu è u disagiu addominale. Cusì, a donna pò cunsumà qualchi tè cù pruprietà analgésiche è antispasmodiche cum'è tè di zenzeru cù camomilla è tè di lavanda, per esempiu. Scuprite altre opzioni per i rimedii casani per i còlichi.
Inoltre, hè ancu impurtante chì a donna abbia una dieta ricca in omega-3, chì sta sustanza hè capace di diminuisce l'infiammazione è, di cunsiguenza, i sintomi di l'endometriosi, in più di praticà attività fisica di modu regulare, perchè aiuta per migliurà u ciclu menstruale di a donna è cusì cuntrullà l'intensità di i sintomi.
3. Trattamentu chirurgicu
U trattamentu chirurgicu hè indicatu quandu u trattamentu cù i medicazione ùn hè micca efficace o quandu i sintomi sò abbastanza severi è interferiscenu direttamente cù a qualità di vita di a donna. Cusì, a chirurgia hè indicata quandu ci hè una crescita eccessiva di u tessutu endometriale fora di l'utru, dolore assai severu o prublemi di fertilità.
A cirurgia per trattà l'endometriosi serve per rimuovere u tessutu endometriale chì hè statu impiantatu fora di l'utru, riducendu i sintomi è aumentendu a probabilità di gravidanza. In casi lievi di a malattia, in cui ci hè pocu tessutu endometriale fora di l'utru, a chirurgia hè effettuata per laparoscopia, in cui ùn hè micca necessariu di rimuovere l'organi è u tempu di recuperu hè più cortu.
Quandu l'endometriosi hè assai grave è chì a donna ùn vole micca rimanere incinta, hè raccomandatu di fà una chirurgia definitiva, in cui sia l'utru sia l'ovari sò rimossi, sta procedura hè cunnisciuta cum'è isteroscopia. Capite cumu si face a chirurgia per caccià l'utru è l'ovari.
Cunsequenze di l'endometriosi
E cunsequenze di l'endometriosi varienu secondu a so situazione è s'ella hè lieve, moderata o severa. E cunsequenze principali di l'endometriosi micca trattate currettamente sò:
- Formazione di adesioni in Organi organi addominali;
- Difficultà à incinta;
- Infertilità;
- Cumprumessu di l'organi cum'è ovari, utru, vejiga è intestini.
L'endometriosi hè carattarizata da a crescita di u tessutu endometriale in l'abdomen, chì hè u tessutu chì cresce in l'utru è u prepara per riceve l'embrione è u cunsiguente sviluppu di a gravidanza, ma quandu questu ùn accade micca, l'endometriu si sfolta, cù a menstruazione.
In endometriosi, stu tissutu pò esse aderitu à l'esternu di l'ovari, l'utru, a vescica, l'intestinu o in altrò vicinu à sta regione. Risponde à l'ormoni è sanguina ancu durante a menstruazione, è per via di quessa a malattia genera sintomi cum'è parechji crampi durante a menstruazione è in i casi più severi, infiammazioni è aderenze perchè sta "menstruazione" ùn hà induve andà.