Trattamentu per a Febbre Tifoidica
Cuntenutu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Possibili complicazioni di a febbre tifoidea
- Segni di migliurazione è di peghju di a Febbre Tifoidica
- Prevenzione di a Febbra Tifoidica
Trattamentu per a febbre tifoidea, una malattia infettiva causata da i batteri Salmonella typhi, si pò fà cù u riposu, antibiotici prescritti da u duttore, dieta indicata da u nutrizziunistu cù un minimu di grassu è calorie è l'ingestione di liquidi cum'è acqua, suchji naturali è tè per idratà u paziente.
L'uspitalisazione hè di solitu necessaria in casi gravi di febbre tifoidea, affinchì a persona riceva antibiotici è salina direttamente da a vena.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a febbre tifoidea hè fattu in ambulatoriu, vale à dì cù l'usu di antibiotici è di idratazione. L'antibioticu u più spessu cunsigliatu da u duttore hè Chloramphenicol, chì duveria esse adupratu cum'ellu u dice u duttore. Tuttavia, in certi casi u duttore pò raccomandà l'usu di Ceftriaxone o Ciprofloxacino, per esempiu, quandu a situazione di u paziente hè grave o quandu a batteria hè resistente à altri antibiotici.
Inoltre, si raccomanda à a persona di stà in riposu è di avè una dieta bassa in grassu è alimenti chì tenenu l'intestinu. In i casi più severi, u trattamentu deve esse fattu in l'uspidale è cunsiste à amministrà l'antibioticu direttamente in a vena.
Di solitu dopu à u 5u ghjornu di trattamentu cù antibiotici, a persona ùn mostra più i sintomi di a malatia, tuttavia hè impurtante chì u trattamentu sia continuatu cum'è urdinatu da u duttore, postu chì a batteria pò stà in u corpu per circa 4 mesi senza causa sintomu, per esempiu.
Possibili complicazioni di a febbre tifoidea
Quandu a febbre tifoidea ùn hè micca trattata immediatamente o quandu u trattamentu ùn hè micca fattu secondu a raccomandazione di u duttore, hè pussibule chì alcune complicazioni possanu sorgere, cume sanguinamenti addominali, perforazioni in l'intestinu, infezioni generalizate, coma è morte.
Dunque, hè impurtante chì u trattamentu sia effettuatu currettamente ancu se i sintomi spariscenu.
Segni di migliurazione è di peghju di a Febbre Tifoidica
I segni di migliurazione di a frebba tifuida includenu diminuzione di mal di testa è di dolore di stomacu, episodi di vomitu ridotti, febbre diminuita o sparita, è sparizione di macchie rossu nantu à a pelle. Di solitu, u miglioramentu di i sintomi accade di solitu intornu à a quarta settimana dopu avè statu infettatu da a batteria.
I segni di aggravamentu di a febbre tifoidea sò relativi à l'aggravamentu di i sintomi, cume a febbre aumentata, l'apparizione di più macchie rosse nantu à a pelle, in più di quelli chì esistevanu già, aumentu di mal di testa è dolore di panza, è ancu episodi di vomitu è attacchi di tosse, chì ponu esse accumpagnati da sangue, un aumentu di u gonfiore di u ventre, chì pò diventà rigidu è a presenza di sangue in e feci, chì pò indicà chì u trattamentu ùn si faci micca currettamente o chì ùn hè micca essendu efficace.
Prevenzione di a Febbra Tifoidica
E raccomandazioni di febbre tifoidea, chì devenu esse seguitate per prevene a febbre tifoidea è ancu durante u trattamentu, includenu:
- Lavate e mani prima è dopu aduprà u bagnu, prima di manghjà è preparendu l'alimentu;
- Fate bollire o filtrà l'acqua prima di beie la;
- Ùn cunsumate manghjà crudu o crudu;
- Preferite cibu cottu;
- Evite di manghjà fora di casa;
- Evite frequentà posti cù cundizioni sanitarie è igieniche povere;
- Ùn lasciate micca u zitellu accettà manghjà da stranieri o beie acqua da fontane chì beie a scola;
- Avvisate è ùn lasciate micca chì u zitellu mette oggetti in bocca perchè ponu esse contaminati;
- Separate una buttiglia cù acqua minerale o acqua bollita o filtrata solu per u zitellu.
Hè assai impurtante chì a persona abbia ste precauzioni, chì a frebba tifuida pò esse trasmessa manghjendu cibu o acqua contaminata da feci o urina da a persona malata o da a persona chì, malgradu ùn avè più sintomi, hè sempre infettata da i batteri.
Se l'individuu hà da viaghjà in una regione induve u risicu di esse infettatu hè grande, u vaccinu contra u tifu hè u megliu modu per prevene a malatia. Amparate più nantu à a febbre tifoidea è u so vaccinu.