Trattamentu per a polio
Cuntenutu
U trattamentu di a poliomielite deve esse sempre guidatu da u pediatra, in u casu di u zitellu, o da u medicu generale, in u casu di l'adultu. Tuttavia, si pò fà in casa è hè di solitu principiatu cù u riposu assolutu, postu chì a malattia provoca forti dolori musculari, è ùn ci hè micca antivirus capace di eliminà l'organismu rispunsevule di l'infezzione.
In più di u riposu, hè ancu cunsigliatu di furnisce una bona idratazione è di cumincià à aduprà medicamenti, indicati da u duttore, per alleviare i sintomi chì causanu più disagiu:
- Ibuprofene o Diclofenac: sò antiinflamatori chì riducenu a frebba è u dolore musculare;
- Paracetamolu: hè un analgesicu chì allevia u mal di testa è u malessere generale;
- Amoxicillina o Penicillina: sò antibiotici chì permettenu di luttà contr'à altre infezioni chì ponu nasce, cum'è pneumonia o infezzione di l'urinariu.
In i casi i più gravi, induve l'infezzione provoca difficoltà à respirà, cù segni cum'è respirazione rapida o punta blu di e dite è labbra, hè necessariu andà prestu in ospedale, chì pò esse necessariu stà in ospedale per aduprà continuamente un ossigenu maschera o un ventilatore, finu à chì i sintomi migliuranu.
Oltre à u trattamentu raccomandatu da u duttore, hè ancu pussibule di aduprà compresse calde per migliurà u muvimentu musculare è alleviare u dolore musculare. Vede cumu preparà cumpressi caldi.
In guasi tutti i casi, a polio hè curabile dopu à circa 10 ghjorni, tuttavia, se l'infezzione affetta u cervellu o a medula spinale, u trattamentu pò esse più cumplicatu, cun un risicu elevatu di sequelle cum'è paralisi o deformità di l'anche, di i ghjinochji o di e cavichje, per esempiu.
Possibile sequelae
A sequenza principale di a poliomielite hè l'apparizione di paralisi, in particulare in i musculi di e gambe è di e braccia, in i zitelli in i quali l'infezzione hè ghjunta à u cervellu o a medula spinale. Tuttavia, ponu sorgere deformità in e articulazioni, chì a difficoltà di muvimentu di i musculi pò lasciare i membri mal posizionati per lunghi periodi di tempu.
Benchì queste complicazioni di solitu nascinu subitu dopu à a crisa di a poliomielite, ci sò persone chì ponu sperimentà sequelazioni solu pochi anni dopu, cumprese difficoltà à inghiottire o respirà, stanchezza eccessiva è dolore articulare.
U megliu modu per evità ste sequenze hè di evità a malattia è, dunque, u zitellu deve esse vaccinatu contr'à a malattia è evità u cunsumu d'acqua o di alimenti contaminati, per esempiu. Vede ciò chì altre preoccupazioni chì aiutanu à prevene a polio.
Quandu a fisioterapia hè necessaria
A fisioterapia pò esse fatta in tutti i casi di polio, tuttavia, hè più impurtante quandu l'infezione affetta u cervellu o a medula spinale, chì ci hè un risicu più grande di paralisi in parechji musculi di u corpu.
In questi casi, a fisioterapia hè sempre realizata durante u trattamentu cù esercizii chì aiutanu à ristabilisce a forza à i musculi affettati, chì ponu riduce a gravità di e sequelle.